Søg Garagen Hej Gæst! Register

Omdrejningerne skal ned !!
#1
Som i ved køre jeg rundt på en T-Rex. Jeg tænker på om der findes en måde at få sine omdrejninger ned uden at miste topfart. Min køre med 8000-9000 omdr. ved 70-75 km. Folk tror sq der er tun på den med de omdrejninger og det gør det ikke bedre at det dufter af speedway når jeg kommer kørende Griner . Men vil ikke skifte oliemærke af den grund.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet, så kan du også deltage i julekonkurrencen. :)

#2
En bette gearing burde gøre tricket.
Svar
#3
Sådan en her ??. Det er en Stylepro 14-41.Sekundær som man kan købe hos http://www.kgi.dk for kr. 375.- . Men er den "bare lige til at sætte i ?.
Svar
#4
Hej Chipmand

Nej den er ikke til "bare at sætte i". De 2 sjovere skal presses ind i hinanden før montering i gearingssystemet. Jeg ved så ikke lige, hvordan de presses sammen(bare det ikke sker med en hammer? Smil ).
Svar
#5
Man kan godt presse dem selv hvis man er omhyggelig. evt. med en kobber/messinghammer eller i en kraftig stabil skruestik. det hjælper på arbejdsgangen hvis man henholdsvis nedkøler og opvarmer parterne inden de presses sammen.
Det bedste er self. at finde et værksted med en hydraulisk presse, de er på de fleste mc-værksteder (og på Scootergården... Smil )

Jeg ville holde mig til ca. 10% forøgelse sålænge scooteren ikke er decideret tunet (kraftigere cyl. ), for at undgå at scooteren går sukkerkold op ad bakke.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet, så kan du også deltage i julekonkurrencen. :)

#6
er det ikke nok med tunge ruller?
Svar
#7
eller dreje mindre på gashåndtaget Blink med øjet
Svar
#8
Jps Skrev:Hej Chipmand

Nej den er ikke til "bare at sætte i". De 2 sjovere skal presses ind i hinanden før montering i gearingssystemet. Jeg ved så ikke lige, hvordan de presses sammen(bare det ikke sker med en hammer? Smil ).

De skal altså ikke presses ind i hindanden.

De skal presses sammen med nogle standard dele fra transmissionshuset
Svar
#9
Anonymous Skrev:De skal altså ikke presses ind i hindanden.

De skal presses sammen med nogle standard dele fra transmissionshuset

Det er så ikke det jeg har hørt Smil.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet, så kan du også deltage i julekonkurrencen. :)

#10
Det lille skal presses i mellem-tandhjulet, og det store skal presses på baghjulsakslen.

/Energy
Svar
#11
Anonymous Skrev:Det lille skal presses i mellem-tandhjulet, og det store skal presses på baghjulsakslen.

/Energy

Så fik vi det på plads. Jeg kan også se på billedet, at de jo ikke passer sammen. :oops:
Svar
#12
chipmand Skrev:Som i ved køre jeg rundt på en T-Rex. Jeg tænker på om der findes en måde at få sine omdrejninger ned uden at miste topfart. Min køre med 8000-9000 omdr. ved 70-75 km. Folk tror sq der er tun på den med de omdrejninger og det gør det ikke bedre at det dufter af speedway når jeg kommer kørende Griner . Men vil ikke skifte oliemærke af den grund.

hejsa lige et spørsmål hvad er det få en oliemæeke der får den til at dufter af speedway har godt nok lugte det på en del scotter men ikke lige ku finde det mærke jo og hvad er prisen ca få det og til sist er det til at få fat på
Svar


Forum spring: