Søg Garagen Hej Gæst! Register

Kommende Aprilia Habana-ejer
#1
Undskyld den lidt intetsigende overskift!

Men jeg er tæt på (mangler at hente + betale den) at have købt en brugt Aprilia Habana Custom - der er dog et par små fejl ved den. Grin

Batteriet er gammelt - jeg ved at det er et 12V - 4Ah, der skal til. Men skal man oplade det, når man køber et sådant? Og rent praktisk - jeg kan ikke huske hvordan man monterer det (har lært det for år tilbage, men gået i glemmebogen :oops: ).

Custom'en har jo masser af crome - dog plastik. Kan man også bruge Autosol til det?

Der kommer sikkert flere spørgsmål hen af vejen!!!
Tidligere Aprilia Habana Custom-ejer, forhåndværende Puch Maxi-ejer, men nuværende Piaggio Fly-ejer og Himmerlænding i eksil i Vendsyssel ;)
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet, så kan du også deltage i julekonkurrencen. :)

#2
Nye batterier har godt af en opladning, selvom de til en vis grad oplader sig selv når der påfyldes syre. Opladning skal helst foregå med 10% af batteriets kapacitet, dvs. 400milliamp., ellers forkortes levetiden på batteriet.
Montering er nemt, plusledning på pluspol (rød) og minusledning på minus (sort).

Til den fine crom er det bedst at bruge noget der ikke ridser (det gør Autosol), fordi plastikcromen ikke er så tyk og nemt kan slibes af. Der findes et produk, der hedder Nevrdull, som er poleringstwist med polish, det ridser ikke og kan købes hos T-Hansen, et super produkt !

Når du køber Habana'en, så lyt lige efter om den tikker/klaprer fra motoren, Morini motoren er nemlig slem til at slide top og bundleje, og det kan være en halvdyr afærre at få bragt i orden.
Svar
#3
Energy> Tak - det var hurtigt svar! Smil

Citat:Der findes et produk, der hedder Nevrdull, som er poleringstwist med polish, det ridser ikke og kan købes hos T-Hansen, et super produkt !
- har du et evt. link?

Citat:Når du køber Habana'en, så lyt lige efter om den tikker/klaprer fra motoren, Morini motoren er nemlig slem til at slide top og bundleje, og det kan være en halvdyr afærre at få bragt i orden.
- top- og bundleje? (dem omkring krumtappen???) Spørgsmålstegn
Tidligere Aprilia Habana Custom-ejer, forhåndværende Puch Maxi-ejer, men nuværende Piaggio Fly-ejer og Himmerlænding i eksil i Vendsyssel ;)
Svar
#4
Kan ikke lige finde det på Hansens side, men her er et pic og en beskrivelse af det :
http://images.google.dk/imgres?imgurl=ht...D%26sa%3DN

Ja, toplejet er ljet v. stempel/krydspind og bundlejet det der sidder i bunden af plejlstangen, toplejet har en "lysere" klikkelyd end bundlejet, som har en mere "dump" bankelyd. Så hvis den "kun" tikker let, kan du regne med at det kun er toplejet, der skal skiftes, og det er forholdsvist nemt og hurtigt at ordne. Men det kan jo være at den slet ikke har mislyde.. :wink:
Svar
#5
Energy Skrev:Kan ikke lige finde det på Hansens side, men her er et pic og en beskrivelse af det :
http://images.google.dk/imgres?imgurl=ht...D%26sa%3DN

Det kan Plexus vel også klare?? Smil
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet, så kan du også deltage i julekonkurrencen. :)



Forum spring: