Søg Garagen Hej Gæst! Register

Giantco, underlig lyd ( slitage )
#1
Hej
Jeg har en Giantco sprint. 1år gammel, 7000 km. som jeg er yderst tilfreds med.
Men den er begyndt, at have en lyd, som den ikke skal have, nærmest en lidt bankende, som jeg mener, er fra enten transmissionen eller koblingen. Jeg er i tvivl.
Hvis en af jer, muligvis har et råd eller forslag, vil jeg være taknemmelig. Det bedste ville være, hvis jeg kunne købe reservedele, før jeg skiller det ad. Da jeg er rimelig afhængig af den, og i modsat fald, skal skille det ad, og finde fejlen, evt. samle det igen ( hvis det ellers kan lade sig gøre )
Den kører, og starter uden problemer, men har ikke samme optræk og topfart som før, og så den der larmende lyd ?
Med venlig hilsen Lasse
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
Prøv at tjek inde bag vario skjoldet, det kan være din kobling, vario eller rem

Hvornår blev ventilerne sidst stillet?
stavefejl er gratis (:

Hvis det er lettere at skrive på msn, så skriv en pb med din msn.
Svar
#3
Lasse777 Skrev:Hej
Jeg har en Giantco sprint. 1år gammel, 7000 km. som jeg er yderst tilfreds med.
Men den er begyndt, at have en lyd, som den ikke skal have, nærmest en lidt bankende, som jeg mener, er fra enten transmissionen eller koblingen. Jeg er i tvivl.
Hvis en af jer, muligvis har et råd eller forslag, vil jeg være taknemmelig. Det bedste ville være, hvis jeg kunne købe reservedele, før jeg skiller det ad. Da jeg er rimelig afhængig af den, og i modsat fald, skal skille det ad, og finde fejlen, evt. samle det igen ( hvis det ellers kan lade sig gøre )
Den kører, og starter uden problemer, men har ikke samme optræk og topfart som før, og så den der larmende lyd ?
Med venlig hilsen Lasse
Er du sikker på det er fra Vario eller Kobling, og ikke blot ventilerne som du kan høre er begyndt at tikke ?
Husk at den skal have stillet ventiler for ca hver 3000 km, så hvis du ikke har fået det gjort i løbet af de 7000 km den har rundet, så er det nok på tide. De skal stilles til et spillerum på 0.08 mm, og ikke de 0.10 mm som det tidligere er angivet i manualen.

Du kan selv gøre det, der er en udemærket illustreret guide skrevet af vores residente Sprint ekspert, Big7000, som du bare skal følge. Men sørg for at få fat i et 0.08 mm søgerblad.

Dutch
Svar
#4
DutchDK Skrev:Er du sikker på det er fra Vario eller Kobling, og ikke blot ventilerne som du kan høre er begyndt at tikke ?
Husk at den skal have stillet ventiler for ca hver 3000 km, så hvis du ikke har fået det gjort i løbet af de 7000 km den har rundet, så er det nok på tide. De skal stilles til et spillerum på 0.08 mm, og ikke de 0.10 mm som det tidligere er angivet i manualen.

Du kan selv gøre det, der er en udemærket illustreret guide skrevet af vores residente Sprint ekspert, Big7000, som du bare skal følge. Men sørg for at få fat i et 0.08 mm søgerblad.

Dutch

Det kan jo godt være vario eller ruller, eller at remmen er ved at være færdig, elller kobling der ikke har det godt
stavefejl er gratis (:

Hvis det er lettere at skrive på msn, så skriv en pb med din msn.
Svar
#5
Er det kun en lyd, eller ryster scooteren også lidt?

Prøv at tjække nylonstyrne der sidder på din bagplade bag varioen.

Prøv også at efter spænde boldene der holder udstødningen.(Også varmeskjoldet.)

Hvornår har du sidst fået skiftet ruller, og rem?
Giantco Sprint 2007 17000km & Yamaha Fs1 1978 22000km.
Og nu også en Giantco Sprint 2009 1000Km.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Jeg har skiftet ruller, og variomatic olie, samt mototorolie i tide og utide, killerem er ok :
Men jeg må hellere skille det hele ad, og checke det, og så bestille nye dele og skifte dem.
Svar
#7
Det er ikke udstødningen, eller vario.
Svar
#8
Scooteren ryster ikke, men har bare den dårlige lyd.
Svar
#9
Prøv ventilerne, det er den eneste grund jeg kan finde.
stavefejl er gratis (:

Hvis det er lettere at skrive på msn, så skriv en pb med din msn.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Lasse777 Skrev:Jeg har skiftet ruller, og variomatic olie, samt mototorolie i tide og utide, killerem er ok.
Variomatic olie? Fortvivlethock:
Hvis du har puttet olie på vario'en så er der ikke noget at sige til at den ikke køre optimalt.
Mener du gearolie? Smil

Har du prøvet at måle kileremmen med en skydelære? Det er ikke altid man kan se hvor slidt en rem er, du har kørt 7000km med en rem der skulle have været skiftes ved 6000km. Min egen rem tog ca 10-15 km/t af topfarten, da den var slidt. Selvom man ikke kunne se noget slitage så kunne jeg nemt måle at den var ret slidt. (Dette var enddag ved 5000km.)

Lasse777 Skrev:Det er ikke udstødningen, eller vario.
Må man spøgere hvordan du ved det ikke er vario'en der er problemet? Smil

Lasse777 Skrev:Men jeg må hellere skille det hele ad, og checke det, og så bestille nye dele og skifte dem.
God ide. Smil
Giantco Sprint 2007 17000km & Yamaha Fs1 1978 22000km.
Og nu også en Giantco Sprint 2009 1000Km.
Svar
#11
Nej, det var en fejl, jeg mente transmissionsolie/gearolie.
Jeg tror bare ikke, at det er variatoren, men måske. Hvad kan der være galt med den, siden den har den der dumme lyd ?
Tror det er enten koblingen eller transmissionen ???
Hvor bred skal sådan en kilerem være ? Den skkal sikkert skiftes, du har du nok ret i ?
Svar
#12
Jeg har skiftet ruller en gang efter ca. 1000km. og fik stillet ventiler efter ca. 5-6000km. mn okay. jeg forsøger, at skille det ad, og gå det hele igennem. Tak alle sammen
Svar


Forum spring: