Søg Garagen Hej Gæst! Register

Spørgsmål ang. Kymco Agility-begrænsning mv.
#1
Goddag!

Jeg er helt ny inden for scooterverdenen, og har for nylig erhvervet mig en Kymco Agility (spritny, 30 km/t). Den skal hver dag køre 20 kilometer ud og 20 kilometer hjem langs Frederikssundsvej, med udgangspunkt fra Ølstykke. Selvfølgelig er det muligt at rulle af sted med 30 km/t, men på de lange passager, uden nævneværdig trafik på cykelstien, tror jeg, det ville være dejligt, at kunne hive lidt mere fart ud af maskinen.

I den forbindelse har jeg naturligvis læst forskellige indlæg på dette forum, om hvordan man forøger farten, og har fundet ud af, at jeg skal have fjernet/udskiftet et såkaldt gliderør/variomatichülse. Udover forskellige indlæg i forummet her, har jeg læst artiklen "Fjern skiven / ringen ved variator" her på siden, og set hvordan man fjerner omtalte del.
Dog er jeg overhovedet ikke sikker på, hvordan man helt nøjagtigt får dette gliderør af/udskiftet. Jeg ville derfor blive morderlig glad, hvis der er en Kymco-kører, der ville prøve at beskrive operationen for mig.
Når man har fjernet gliderøret, har jeg læst mig til, at gasspjældet også skal justeres - hvordan klares det?

På forhånd mange tak
Mvh.
Lars
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
Jeg kan se, at der ikke er svaret :roll: Skyldes det at man ikke vil skrive her, er man mere end velkommen til sende en PB!
Derudover vil jeg gerne gøre opmærksom på, at det jeg ønsker, ikke er en komplet vejledning - snarere en vejledning forklaret i store træk.
På forhånd tak
Svar
#3
LP Skrev:Jeg kan se, at der ikke er svaret :roll: Skyldes det at man ikke vil skrive her, er man mere end velkommen til sende en PB!
Derudover vil jeg gerne gøre opmærksom på, at det jeg ønsker, ikke er en komplet vejledning - snarere en vejledning forklaret i store træk.
På forhånd tak

Siden har været død i knap 2 dage. Derfor er der ikke blevet svaret.
Og hav venligst tålmodighed med hensyn til svar på dine indlæg. Der kan gå alt fra 1 min. til flere dage, før du får svar Blink med øjet.
Svar
#4
LP Skrev:Jeg kan se, at der ikke er svaret :roll: Skyldes det at man ikke vil skrive her, er man mere end velkommen til sende en PB!
Derudover vil jeg gerne gøre opmærksom på, at det jeg ønsker, ikke er en komplet vejledning - snarere en vejledning forklaret i store træk.
På forhånd tak

Hvis du vil have svaret forholdsvist hurtigt, så skal du råbe på; Kragen eller Letsindig!

:woot:
Skrevet af mig.

"Hvis det ikke er i stykker, så lad vær' med at pille". ;)
Svar
#5
Det er rigtigt, at du skal udskifte gliderøret i varioen (der er ingen løs skive på en Agility), men som jeg har påpeget adsklillige gange, er det optimale, at uskifte hele varioen med en bedre vario, f.eks. Malossi Multivar 2000 til en Agility til omkring 550 kr.. Her følger der et "udroslet" gliderør med, og operationen er den samme, om du skifter vario eller gliderør - i begge tilfælde skal varioen af. Den medfølgende trykfjeder til koblingen, skal ikke monteres på en Kymco, da standardfjederen er kraftig nok. Det eneste problem ved afmontering af varioen kan være at få løsnet den møtrik, der holder varioen. Det går fint, hvis man har adgang til trykluft, ellers skal man have et specielt holdværktøj til en Kymco variator. Du kan selvfølgelig også bede et værksted om at foretage udskiftningen - det burde kun koste ½ arbejdstime. Med en Multivar vil dit speedometer kravle op på 65, hvilket svarer til 55 rigtige km/t, og den vil gøre det hurtigere end med standardvariatoren. Rullevægten med en multivar skal sættes ned til 6g istedet for de 6,5g, der sidder i standardvariatoren.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Jps Skrev:Siden har været død i knap 2 dage. Derfor er der ikke blevet svaret.
Og hav venligst tålmodighed med hensyn til svar på dine indlæg. Der kan gå alt fra 1 min. til flere dage, før du får svar Blink med øjet.
OK, det havde jeg ikke bemærket. Jeg beklager mit utålmodige væsen :oops:

Tusind tak til Kragen for grundigere forklaring. Jeg takker mange gange :bow:
Svar
#7
Jeg kom til at tænke på, om de fleste værksteder gerne udskifter varioen mv., eller er det noget, de slet ikke rører ved?
Svar
#8
LP Skrev:Jeg kom til at tænke på, om de fleste værksteder gerne udskifter varioen mv., eller er det noget, de slet ikke rører ved?
Det burde være en lækkerbidsken for et værksted. Arbejdet kan nemlig udføres af en arbejdsdreng til svendepris :?
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#9
Er det et must også at få udskiftet CDI'en i forbindelse med fjernelse af begrænsninger på Kymcoen, eller kan det gå uden Spørgsmålstegn
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
LP Skrev:Er det et must også at få udskiftet CDI'en i forbindelse med fjernelse af begrænsninger på Kymcoen, eller kan det gå uden Spørgsmålstegn
Den kan køre fint, uden at få udskiftet cdi'en :wink: En udskiftning af cdi'en vil ikke gøre det store - måske give små 5 km/t på toppen.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#11
Endnu en gang tak for svaret, Kragen!
Nu ser jeg frem til, på et tidspunkt, at få lidt mere gang i taiwaneseren :cooldance:
Svar
#12
Jeg har for nærværende ikke den ekstra bagskærm på Kymcoen, som jeg kan se andre har. Og da jeg forleden tog en tur i regnvejr (Og nej, de fabriksmonterede dæk er heller ikke ret gode 8)) vil jeg meget gerne have denne store bagskærm monteret. Jeg har fundet frem til denne side, men det er ikke lige til for mig at se hvilken af skærmene, det er, som jeg skal vælge Spørgsmålstegn

Det må vel være én af disse to: (80101 Kotflügel hinten oben) eller denne (80105 Kotflügel hinten mit Spritzschutz).

Til de ikke tyskkyndige kan jeg oplyse at Kotflügel betyder skærm Grøn grin

På forhånd mange tak for svar :bow:
Svar


Forum spring: