Søg Garagen Hej Gæst! Register

Underlige benzinlugte på hot50
#1
Jeg har for nylig været ude at anskaffe mig en PGO hot 50 Smil
Den kører dejligt, er fra 2006 og har altid kørt lovligt.

Men har bare lagt mærke til at den lugter kraftigt meget af benzin? - Jeg har efterhånden sporet mig ind på at lugten kommer nede fra omkring vario-skjoldet, men det kan ikke udelukkes at det måske er fra karburatoren?

Det skal siges at det ikke kun er efter en køretur, men også selvom den har stået natten over.

Noget ideer til hvad det kan være? Det er min første scooter så ved ikke ret meget om det og tingene må meget gerne skæres ud i pap Griner

Mvh Rasmus.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
Webmus Skrev:Jeg har for nylig været ude at anskaffe mig en PGO hot 50 Smil
Den kører dejligt, er fra 2006 og har altid kørt lovligt.

Men har bare lagt mærke til at den lugter kraftigt meget af benzin? - Jeg har efterhånden sporet mig ind på at lugten kommer nede fra omkring vario-skjoldet, men det kan ikke udelukkes at det måske er fra karburatoren?

Det skal siges at det ikke kun er efter en køretur, men også selvom den har stået natten over.

Noget ideer til hvad det kan være? Det er min første scooter så ved ikke ret meget om det og tingene må meget gerne skæres ud i pap Griner

Mvh Rasmus.


Kommer der benzin ud af overløbsslangen?? ( den sidder under luftfilterkassen] Så det måske derfor, den lugter. Men min BiG lugter nu også, og den er ikke utæt nogen steder Smil. Tror det er meget normalt, at en knallert lugter lidt af benzin.
Svar
#3
Det kunne tænkes at din svømmer hænger lidt så der er et vist overløb af benzin. Der er ikke en plet på jorden hvor den har været parkeret?
Skal så lige siges at ALLE 2 hjulere lugter af det brændstof der bruges, min egen gør også uden at der er noget i vejen af den grund

Svar
#4
russer60 Skrev:...Skal så lige siges at ALLE 2 hjulere lugter af det brændstof der bruges, min egen gør også uden at der er noget i vejen af den grund
Gælder det også min cykel Fortvivlethock: synes sgu nok, den lugtede bekendt af bjergbønner :P
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#5
Hæh bare den ikke er lige som min gamle kabo... der dryppede den ud af luftfilteret. :S
En ordentlig plet, når den holdte det samme sted altid. :P
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Nej der drypper ikke benzin fra den, men da det er så varmt er det jo muligt at det fordamper før det når at ramme jorden. Den kører perfekt der er ikke noget der Grin
Men det er lige omkring luftfilterkassen den lugter, muligvis inde fra karburatoren.

MEN! Det er overdrevet meget den lugter, ikke bare alm. I nat stilte jeg den ude i vores skur og da jeg kom ud foran var der en tydelig lugt af benzin - udover det sædvanlige.

Er der nogen forslag til hvad man kan gøre? For noget er der altså galt!
Svar
#7
Ahrg...

Jeg har nu fået åbnet luftfilteret og fjernet skjoldet under sædet for at kunne komme ordentligt til, og kan desværre konstatere at der er benzin i luftfilteret. Det hele virker lidt underligt, da selve filteret som sådan ikke er gennemblødt, men det er den pakning(gummiliste) der sidder mellem luftfilterkassen 2 dele som er gennemvæddet med benzin. Har taget et par billeder så i kan se:

[Image: 10052008063br2.jpg]

[Image: kopiaf10052008067kj3.jpg]

Nogen der ved hvad der er galt? -Og kan det laves uden en ny karburator?
Svar
#8
For det første. Få skiftet den luftfilterindsats. Den er godt møjet til kan jeg se.(kan købes hos Thansen, for en 50'er). Og det kan være din choker der sidder fast, så du bruger mere benzin end godt er, = med kraftig lugt af benzin, når scooteren står stille. Hvordan chokeren tjekkes, står et eller andet sted her i 2takter Smil. Ellers udskift den (koster små 300 kr Ked af det ).

Pil karburatoren af og tjek den for snavs i bundkaret. Og skru dyse, dyserør. plus det lille rør lige ved siden af dyserøret af, og blæs det det igennem med trykluft (hvis du har mulighed for det?). Ellers brug en cykelpumpe i mangel af bedre Smil. Det har jeg gjort, da jeg ikke havde trykluft til rådighed. Smil
Svar
#9
Jps Skrev:For det første. Få skiftet den luftfilterindsats. Den er godt møjet til kan jeg se.(kan købes hos Thansen, for en 50'er). Og det kan være din choker der sidder fast, så du bruger mere benzin end godt er, = med kraftig lugt af benzin, når scooteren står stille. Hvordan chokeren tjekkes, står et eller andet sted her i 2takter Smil. Ellers udskift den (koster små 300 kr Ked af det ).

Pil karburatoren af og tjek den for snavs i bundkaret. Og skru dyse, dyserør. plus det lille rør lige ved siden af dyserøret af, og blæs det det igennem med trykluft (hvis du har mulighed for det?). Ellers brug en cykelpumpe i mangel af bedre Smil. Det har jeg gjort, da jeg ikke havde trykluft til rådighed. Smil


Okay, prøver det hele imorgen med undtagelse af at skifte luftfilterindsats, bliver ik før thansen åbner igen Blink med øjet

Tak for svaret Smil
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Hej Webmus..

Jeg har selv på et tidspunkt tjekket min choker. Nu du skal have renset og tjekket din karburator kan du også tjekker din chokker ved samme lejlighed.
Når du har karburatoren pillet af, kan du pille din chokker af. Læg en stykke papir (evt hvid) og slå en streg så du har et punkt at gå udfra. Læg chokeren på papiret så din ledning kan nå stikket ( scooteren ). Hvis din chokker virker vil du kunne se det inden for kort til via din streg på papiret. Jeg kan desvære ik lige huske om den skubber eller trækker sig sammen, men bliver den på samme punkt er den i stykker.

Mvh
tempo
Tempo.... frihed på 2 hjul.
Svar
#11
Ok mange tak, prøver det her senere i dag.
Noget kunne tyde på den den er defekt da den har et ualmindeligt dårligt benzinforbrug. Men hvis chokeren hele tiden er slået til ville den så ikke dø ved tomgang?
Svar
#12
Well well well....

Var idag ude med min far for at prøve at finde ud af noget med den karburator. Vi var ik rigtig så meget for at begynde og skrue på diverse ting eftersom det er 25 år siden han sidst havde rodet med det, og jeg først skal til at begynde på det nu Smil
Vi pillede chokeren af karb'en men var ikke så meget for at tænde scooteren, tilgengæld vi kunne konstatere at den Ikke havde sat sig fast ved at trykke lidt på den.
Vi pillede så karburatoren af og åbnede til bundkarret, men der var ikke rigtigt noget at sætte en finger på.
Da vi så var begyndt at samle det hele igen opdagede vi at luftfilteret ikke rigtigt passede på karburatoren, vi fandt så ud af at der var en rille i pakningen som var beregnet til at luftfilterkassen skulle vrikkes ind i. Det havde den tidligere ejer tilsyneladende ikke gjort, men i stedet sprayet med silikone rundt om pakningen.
Vi regnede så med at det måske var det der havde været synderen al den tid, altså falsk luft, så vi samlede det hele færdigt og jeg skulle selvfølgelig have mig en prøvetur.
Og ligesom jeg havde fået svinet ud af havelågen og skulle sætte igang, ville den hverken trække eller holde tomgang. Så nu er vi så småt kommet i vanskeligheder - ved naturligvis godt at karburatoren skal indstilles, men eftersom det er 25 år siden min far bøvlede med karburatorer og jeg ingen erfaring har bliver det lidt af et eventyr når vi skal forsøge at få en god blandning imorgen så jeg kan køre ned på mc-værkstedet på tirsdag og få den indstillet og høre hvor den irriterende lugt/forsvinding af benzin stammer fra :?
Svar


Forum spring: