Søg Garagen Hej Gæst! Register

Pris i orden eller for høj?
#1
Hej gutter og gutinder
Jeg har luret på denne her et stykke tid

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.as...d=55560802

Men jeg synes at prisen er alt for høj. Der stod en mage til, blot uskadt, nysynet og fra 2004 og kørt 16000 på dba i knap 2 mdr uden at blive solgt. Ved så ikke hvad den er gået for nu - kan ikke lige finde den, men det sidste bud jeg så på den var 8500.

Er det virkeligt mig der er en urimelig nærigrøv, siden jeg synes den skadede skal noget ned i pris? Jeg tænker på risici for skader på styrtøj og at plasticskaderne er ret omfattende osv? Hvad skal sådan en koste?

Jeg er lidt ærgerlig over at ham der har den nok ikke helt er klar over hvor dårligt det går for mc-salget (ja det går vel dårligt med salg af alting?) for tiden, så den ryger jo nok forbi den 25. og så kan han jo først næsten intet få for den, men det må han jo selv rode med, selvfølgelig..
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
Ottosen Skrev:Hej gutter og gutinder
Jeg har luret på denne her et stykke tid

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.as...d=55560802

Men jeg synes at prisen er alt for høj. Der stod en mage til, blot uskadt, nysynet og fra 2004 og kørt 16000 på dba i knap 2 mdr uden at blive solgt. Ved så ikke hvad den er gået for nu - kan ikke lige finde den, men det sidste bud jeg så på den var 8500.

Er det virkeligt mig der er en urimelig nærigrøv, siden jeg synes den skadede skal noget ned i pris? Jeg tænker på risici for skader på styrtøj og at plasticskaderne er ret omfattende osv? Hvad skal sådan en koste?

Jeg er lidt ærgerlig over at ham der har den nok ikke helt er klar over hvor dårligt det går for mc-salget (ja det går vel dårligt med salg af alting?) for tiden, så den ryger jo nok forbi den 25. og så kan han jo først næsten intet få for den, men det må han jo selv rode med, selvfølgelig..


Gå efter 110cc udgaven istedet. 150cc'rn er en sløv maskine, har jeg hørt fra nogle der kører på sådan en. 110'rn er kvikkere og mere stabil, vil jeg påstå.

Og 6.500 kr for en skadet scooter, er for meget.
Svar
#3
Jps Skrev:Gå efter 110cc udgaven istedet. 150cc'rn er en sløv maskine, har jeg hørt fra nogle der kører på sådan en. 110'rn er kvikkere og mere stabil, vil jeg påstå.

Og 6.500 kr for en skadet scooter, er for meget.

Okay! Jeg troede netop at der var mere krudt i 150'eren? - desuden skulle den være mere benzinøkonomisk, da det er en 4-takter? Gør det nogen forskel hvilken en jeg bør gå efter, hvis jeg vil have kæresten med bagpå også?

Jeg vil da kigge efter gode, billige 110'ere også, så! Smil

Jamen jeg synes også det er lige voldsomt nok. Jeg talte med ham og han ville under ingen omstændigheder under 5500, sagde han. Selv der er jeg ikke med oppe i pris. Det er nok usandsynligt at han og jeg kan mødes, rent prismæssigt, men sådan er det jo bare.

Skulle jeg købe den, så ville jeg desuden nå at have den så den kan omregistreres inden på fredag, men det er nok ikke så sandsynligt at vi er enige inden den tid.
Svar
#4
110 og 150'ern er nogenlunde lige hurtige hvad farten angår, men hvordan de opføre sig med en passager på ved jeg ikke (med hensyn til farten).
Lidt info om T:Rex 150cc:
150cc.
Du kan også købe en G-Max 150cc Smil.
Svar
#5
Jps Skrev:110 og 150'ern er nogenlunde lige hurtige hvad farten angår, men hvordan de opføre sig med en passager på ved jeg ikke (med hensyn til farten).
Lidt info om T:Rex 150cc:
150cc.
Du kan også købe en G-Max 150cc Smil.
Jaaa G-Max'en har jeg også kigget på! *savle* Rundt omkring ser man også G-max 200'ere?! *savle igen* Griner
Hvem der bare havde penge nok; så var der mange ting jeg skulle have... Smil
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Ottosen Skrev:Jaaa G-Max'en har jeg også kigget på! *savle* Rundt omkring ser man også G-max 200'ere?! *savle igen* Griner
Hvem der bare havde penge nok; så var der mange ting jeg skulle have... Smil


Hvis og isåfald jeg havde en pose penge tilovers, vil jeg da gerne købe en Kymco monsterscooter Grin
[Image: Kymco_Xciting_acpz.jpg]
Svar
#7
Ottosen Skrev:Jaaa G-Max'en har jeg også kigget på! *savle* Rundt omkring ser man også G-max 200'ere?! *savle igen* Griner
Hvem der bare havde penge nok; så var der mange ting jeg skulle have... Smil

Hvis man vil ha' en G-Max, så køber man den vel bare, hvad er problemet ?


Min far er 70, og køre dagligt på monobike ! Slå den !!!
Svar
#8
Jps> Niiiiice!! Det forstår jeg godt. Grin
Svar
#9
Dølle Skrev:Hvis man vil ha' en G-Max, så køber man den vel bare, hvad er problemet ?

Det var da et besynderligt spørgsmål.

Er det fordi du er overlegen eller er det et seriøst spørgsmål?

Hvis spørgsmålet er seriøst:
Nu er jeg igang med mc-kortet og det er ikke gratis, jo. Lige at smide 25000 oveni på en G-max er der vel ikke noget at sige til at jeg ikke kan, når nu jeg er modstander af at låne penge til den slags skæg og ballade. Derfor har jeg ikke allerede købt en.

Hvis du er overlegen og lige ville flashe at du føler du har råd til at købe hvad du vil:
Så tillykke til dig da og hop i havnen! Grin
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Ottosen Skrev:Gør det nogen forskel hvilken en jeg bør gå efter, hvis jeg vil have kæresten med bagpå også?

Jeg tror du vil opdage at begge modeller vil være ret bovlamme med kæresten bagpå.
Regn ikke med at du kommer ret meget over 80-85 "ægte" km/t. og det på en god dag uden vind Blink med øjet

Jeg har en Sym Joyride med 14 hk, og den render ca 90-100 "ægte" km/t med fører og passager.
Begge PGO'er er opgivet til ca 100 km/t. Så bliver den læsset med to personer, ja så får de begge deres sag for.

Desuden kan der vel også være et spørgsmål om der i i det hele taget lovligt kan være fører og passsager på dem.
For tager vi igen min Sym, så er totalvægten på den 340 kg, trækker man egenvægten fra, som er 150 kg (160 kg køreklar) så er vi nede på 190 kg, derfra skal man jo så igen trække diverse væsker ca 10 kg, så er vi nede på at der er 180 kg tilbage til fører, passager og diverse bagage.
Og da begge PGO'er jo vejer nede omkring 100-125 kg som udgangspunkt, ja så kan jeg da godt forudse problemer med lovligt at kører 2 på PGO'erne.

Men jura'en kan Kragen helt sikkert kommenter på Smil
Svar
#11
Struerboen Skrev:Jeg tror du vil opdage at begge modeller vil være ret bovlamme med kæresten bagpå.
Regn ikke med at du kommer ret meget over 80-85 "ægte" km/t. og det på en god dag uden vind Blink med øjet

Jeg har en Sym Joyride med 14 hk, og den render ca 90-100 "ægte" km/t med fører og passager.
Begge PGO'er er opgivet til ca 100 km/t. Så bliver den læsset med to personer, ja så får de begge deres sag for.

Desuden kan der vel også være et spørgsmål om der i i det hele taget lovligt kan være fører og passsager på dem.
For tager vi igen min Sym, så er totalvægten på den 340 kg, trækker man egenvægten fra, som er 150 kg (160 kg køreklar) så er vi nede på 190 kg, derfra skal man jo så igen trække diverse væsker ca 10 kg, så er vi nede på at der er 180 kg tilbage til fører, passager og diverse bagage.
Og da begge PGO'er jo vejer nede omkring 100-125 kg som udgangspunkt, ja så kan jeg da godt forudse problemer med lovligt at kører 2 på PGO'erne.

Men jura'en kan Kragen helt sikkert kommenter på Smil
God pointe. Smil Det skal da helt klart også undersøges til bunds, inden vi begiver os ud begge 2. Tak fordi du lige gjorde mig opmærksom på det.
(Vi vejer 140 kg tilsammen, ca. Griner Griner )
Svar
#12
Der er ikke nogen spidsfindig jura forbundet med vægten :wink: Det står i godkendelsespapirerne, hvad maskinen er godkendt til. F.eks. egenvægt (tør), egenvægt (køreklar), totalvægt, totalvægt (tilladt), tilladt maks. last (lasteevne).

For de fleste knallerter, der er bygget med to sæder, ligger den tilladte last på 135-150 kg Fortvivlethock: Det er vist på tide, at en "normal" personvægt på 75kg bliver taget op til revision Griner Jeg kan se på nye elevatorer, at man har hævet "normalvægten" lidt. Den var tidligere også noget med 10 personer eller 750 kg.

Det er skam ikke kun på knallerter, der problemer med vægte. Vi har på arbejdet nogle små VW'er, hvor lasteevnen ligger på ca. 500kg, og det er altså ikke ret meget, hvis man vil fire personer på ferie, og også gerne vil have lidt bagage med :?

De gode gamle ambulancer fra Mercedes, blev iøvrigt skrottet, da det viste sig, at de åbenbart i årevis havde kørt rundt med overlæs :oops:

Når det så drejer sig om "knallerter", der blot har fået større motor og er blevet klassificerede som motorcykler, er spørgsmålet måske endnu mere relevant, da man kan frygte, at lasteevnen let kan være krøbet under 140 kg - så vil jeg ikke engang kunne have min rygsæk med :roll:
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar


Forum spring: