Søg Garagen Hej Gæst! Register

Giantco Sprint "undring"
#1
Hej alle..

Jeg har en Giantco sprint.
Jeg har pillet skiven, omdyset til dyse 92. Sæt 70 cc på. Og ubegrænset CDI. Og den kører kun 5 km/t mere end da jeg kun havde pillet min skive.. Dvs. dengang kørte den 60 på speedo, og nu kører den 65 på speedo.

Mangler jeg at gøre noget?
Kan det være rigtigt?

Håber på der en nogen der kan hjælpe mig...
Ejer af en Giantco Sprint (Evighedsmaskinen),
og har tidligere eget en PGO Pmx "No Fear" Nr. 155/580. Men viste sig at være stjålet.
Har nu lige indkøbt en Puch Maxi, og er ved at istandsætte den fuldstændig.

Med Venlig Hilsen Anders Pedersen
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
Anders Pedersen Skrev:Hej alle..

Jeg har en Giantco sprint.
Jeg har pillet skiven, omdyset til dyse 92. Sæt 70 cc på. Og ubegrænset CDI. Og den kører kun 5 km/t mere end da jeg kun havde pillet min skive.. Dvs. dengang kørte den 60 på speedo, og nu kører den 65 på speedo.

Mangler jeg at gøre noget?
Kan det være rigtigt?

Håber på der en nogen der kan hjælpe mig...

Hvor mange ''Km'' er det siden du monteret, cylinderen?

Har du skiftet ruller på noget tidspunkt?
Giantco Sprint 2007 17000km & Yamaha Fs1 1978 22000km.
Og nu også en Giantco Sprint 2009 1000Km.
Svar
#3
Hej.

Har ca. kørt 240 km på ny cylinder.

Og ja. Skiftede fra standard til 5,5 grams. Men har skiftet tilbage til standard igen?
Ejer af en Giantco Sprint (Evighedsmaskinen),
og har tidligere eget en PGO Pmx "No Fear" Nr. 155/580. Men viste sig at være stjålet.
Har nu lige indkøbt en Puch Maxi, og er ved at istandsætte den fuldstændig.

Med Venlig Hilsen Anders Pedersen
Svar
#4
Anders Pedersen Skrev:Hej.

Har ca. kørt 240 km på ny cylinder.

Og ja. Skiftede fra standard til 5,5 grams. Men har skiftet tilbage til standard igen?


Jeg tror at den får lidt mere kraft når du har kørt cylinderen lidt mere til. Smil

Det med ruller lyder fint nok.

Hvilken farve er dit tændrør?

Hvornår har du sidst stillet dine ventiler?
Giantco Sprint 2007 17000km & Yamaha Fs1 1978 22000km.
Og nu også en Giantco Sprint 2009 1000Km.
Svar
#5
Hej.

Ventilerne stillede jeg da jeg satte ny cylinder på og det er ca. de 240 km siden.

Farve tændrøret er? Det har jeg virkelig ingen anelse om, har det da noget at sige?
Ejer af en Giantco Sprint (Evighedsmaskinen),
og har tidligere eget en PGO Pmx "No Fear" Nr. 155/580. Men viste sig at være stjålet.
Har nu lige indkøbt en Puch Maxi, og er ved at istandsætte den fuldstændig.

Med Venlig Hilsen Anders Pedersen
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Anders Pedersen Skrev:Hej.

Ventilerne stillede jeg da jeg satte ny cylinder på og det er ca. de 240 km siden..

Farve tændrøret er? Det har jeg virkelig ingen anelse om, har det da noget at sige?

Da jeg skiftet cylinder gik der ikke mere end ca 500km så skulle de stilles igen.

Faven på tændrøret kan afsløre om du køre med for stor/lille dyse. :wink:
Giantco Sprint 2007 17000km & Yamaha Fs1 1978 22000km.
Og nu også en Giantco Sprint 2009 1000Km.
Svar
#7
Okey. Må lige tjekke begge dele.

Men vil det sige at der ikke er nogen begrænsning af en art der kan gøre det?
Jeg skal bare give den tid.
Ejer af en Giantco Sprint (Evighedsmaskinen),
og har tidligere eget en PGO Pmx "No Fear" Nr. 155/580. Men viste sig at være stjålet.
Har nu lige indkøbt en Puch Maxi, og er ved at istandsætte den fuldstændig.

Med Venlig Hilsen Anders Pedersen
Svar
#8
Anders Pedersen Skrev:Okey. Må lige tjekke begge dele.

Men vil det sige at der ikke er nogen begrænsning af en art der kan gøre det?
Jeg skal bare give den tid.

Kun hvis din er en af de sprint, som også har en messingskrue under toplåg i karburator, og/eller er begrænset i luftindtag.
Giantco Sprint 2007 17000km & Yamaha Fs1 1978 22000km.
Og nu også en Giantco Sprint 2009 1000Km.
Svar
#9
Det vil jeg også lige tjekke. Smil

Mange tusindene tak for hjælpen.
Ejer af en Giantco Sprint (Evighedsmaskinen),
og har tidligere eget en PGO Pmx "No Fear" Nr. 155/580. Men viste sig at være stjålet.
Har nu lige indkøbt en Puch Maxi, og er ved at istandsætte den fuldstændig.

Med Venlig Hilsen Anders Pedersen
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Hej...

Pillede en skrue i karburatoren. Nærmere bestemt, i svømmer huset. Nu kører den 75 på speedo. Og optrækket, er blevet sygt bedre..

Så mange tusind tak for hjælpenSmil
Ejer af en Giantco Sprint (Evighedsmaskinen),
og har tidligere eget en PGO Pmx "No Fear" Nr. 155/580. Men viste sig at være stjålet.
Har nu lige indkøbt en Puch Maxi, og er ved at istandsætte den fuldstændig.

Med Venlig Hilsen Anders Pedersen
Svar
#11
Anders Pedersen Skrev:Hej...

Pillede en skrue i karburatoren. Nærmere bestemt, i svømmer huset. Nu kører den 75 på speedo. Og optrækket, er blevet sygt bedre..

Så mange tusind tak for hjælpenSmil

Kan du ikke lige prøve at tage et billede af den skrue du pillet ud? Smil
Giantco Sprint 2007 17000km & Yamaha Fs1 1978 22000km.
Og nu også en Giantco Sprint 2009 1000Km.
Svar
#12
Jo selvfølgelig kan jeg det. Skal jeg sende det over msn?
Ejer af en Giantco Sprint (Evighedsmaskinen),
og har tidligere eget en PGO Pmx "No Fear" Nr. 155/580. Men viste sig at være stjålet.
Har nu lige indkøbt en Puch Maxi, og er ved at istandsætte den fuldstændig.

Med Venlig Hilsen Anders Pedersen
Svar


Forum spring: