Søg Garagen Hej Gæst! Register

Kaburator på Kymco A.
#1
Hey.
Jeg ville bare hører om der er nogle der har erfaringer med at skifte deres kabu. ud på deres Agility?
Jeg overvejer selv at gøre det + Naraku Performance POWER-RACING 85ccm cylinder. For at få noget mere træk i skidtet :twisted:


PS. Hvor kan man købe ubegrænset CDI til kymco A.?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
Det ikke så skide svært, det tog mig og 3 venner 5 timer, at skifte kaburator på en deres, med smøg pauser og at vi alle er forholdvis nye til det. Men efter de 5 timer, 3 pakker smøger og 4 liter cola, var den skiftet og den kørte som en drøm igen. Det var ganske vist en ny std. kaburator, men tror ikke der er den store forskel.
Nordens Paris (Aalborg)
Svar
#3
nitten Skrev:Det ikke så skide svært, det tog mig og 3 venner 5 timer, at skifte kaburator på en deres, med smøg pauser og at vi alle er forholdvis nye til det. Men efter de 5 timer, 3 pakker smøger og 4 liter cola, var den skiftet og den kørte som en drøm igen. Det var ganske vist en ny std. kaburator, men tror ikke der er den store forskel.

Okay Smil så tror du jeg godt kan smide en ny kaburator på? hvor kan man købe det til en kymco?
Svar
#4
devoss Skrev:Okay Smil så tror du jeg godt kan smide en ny kaburator på? hvor kan man købe det til en kymco?
Iflg. Zzip og de "kloge" hoveder på værkstedet, er der absolut ingen grund til at skifte kymcokarburatoren ud i håbet om en effektforøgelse. Eneste problem med karburatoren er mangelen på andre størrelser dyser. De fremstilles nemlig kun i størrelse 80 (82 i Østrig), og har en speciel gevindgang, der gør, at andre ikke passer. Det kan dog ovekommes ved, at man køber nogler standarddyser, og honer dem op til f.eks. #82. Louis.de har et billigt rival-sæt til formålet, og det tager 3 sek. at hone en dyse op. Ellers har bla. racingplanet.de karburatorer, der passer til en firtakter, og som giver lidt større muligheder for finjusteringer.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#5
kragen Skrev:Iflg. Zzip og de "kloge" hoveder på værkstedet, er der absolut ingen grund til at skifte kymcokarburatoren ud i håbet om en effektforøgelse. Eneste problem med karburatoren er mangelen på andre størrelser dyser. De fremstilles nemlig kun i størrelse 80 (82 i Østrig), og har en speciel gevindgang, der gør, at andre ikke passer. Det kan dog ovekommes ved, at man køber nogler standarddyser, og honer dem op til f.eks. #82. Louis.de har et billigt rival-sæt til formålet, og det tager 3 sek. at hone en dyse op. Ellers har bla. racingplanet.de karburatorer, der passer til en firtakter, og som giver lidt større muligheder for finjusteringer.

Hvordan honer man dem op? :roll:
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
devoss Skrev:Hvordan honer man dem op? :roll:
Med en dyserival. En dyserival, er bare en tynd trekantet "nål", der er spids i den ene ende, og så bliver lidt tykkere op ad. Man stikker den ind i dysen indtil den ikke kan komme længerer ved egen kraft, og så drejer man på "nålen" med to fingre, indtil nålen kan komme komme så langt ned i dysen, som man ønsker. Hvis man ikke har en dysemåler, må man låne en dyse, med den størrelse, man ønsker, og sammenligene med, hvor langt rivalen ("nålen") går ned i den, og så sætte et mærke på rivalen, og herefter hone ("høvle") indtil kymcodysen når op til mærket.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#7
Vil man bruge den mulighed vil jeg da lige anbefale at man køber lidt ekstra standarddyser da man kan komme til at lave dysen for stor!

Svar
#8
russer60 Skrev:Vil man bruge den mulighed vil jeg da lige anbefale at man køber lidt ekstra standarddyser da man kan komme til at lave dysen for stor!
To dyser kan gør det, hvis det skal være billigt :wink: #1 standard, #2 hones til størrelse 82. Hvis 82 er bedre end #1, hones #1 til størrelse 83. Hvis størrelse 83 er bedre end størrelse 82 på #2, hones #2 til størrelse 84, og der fortsættes, indtil størrelsen bliver dårligere, end på den forrige (som jo er bedre end alle de forrige).
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#9
Hvor langt skal man ca køre for at se på tændrøret om det er for stor dyse ?

Har overrvejet at skifte stand. karb ud med en Ø26 ell 28 og smide en 85ccm Cyl på. Når man gør dette, skal man så osse skifte Udstødningen eller holder standarden ? (Vario, knast og gearing bliver oss skiftet hvis jeg gør dette, vil dog lige op over de 3k km først dog på motor :P)

Har ikke noget imod at køre 30km/t i byen da det nok er det mest sikre, men på landevej bliver selv 60 lidt kedeligt (fy skamme Kymco for at smide ryglæn på ! :P )
Suzuki GSX 550 ES Sommerkørsel
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Havoc Skrev:Hvor langt skal man ca køre for at se på tændrøret om det er for stor dyse ?
Kør maskinen varm. Skift tændrør til frisk nyt tændrør. kør en tur på 10-15 minutter med fuld rulle. Aflæs mixture ring på tændrøret.

Havoc Skrev:Har overrvejet at skifte stand. karb ud med en Ø26 ell 28 og smide en 85ccm Cyl på. Når man gør dette, skal man så osse skifte Udstødningen eller holder standarden ? (Vario, knast og gearing bliver oss skiftet hvis jeg gør dette, vil dog lige op over de 3k km først dog på motor :P)
Din standard karb på din Kymco Agility kan fint føde et 72 eller 85 ccm kit. Du skal blot have den rette dyse i. Ingen grund til at sætte større karburator på.
Der er heller ingen umiddelbar grund til at skifte din udstødning ud. Firtaktsmotoren, specielt i vores størrelsesorden, benytter sig ikke af resonnansprincippet i udstødningens opbygning. Standard udstødningen kan fint komme af med udstødningsgassen, selv ved et 72 ccm eller 85 ccm kit.
Du kan læse mere omkring udstødningens betydning i dette indlæg.

Dutch
Svar
#11
Havoc Skrev:Hvor langt skal man ca køre for at se på tændrøret om det er for stor dyse ?

Har overrvejet at skifte stand. karb ud med en Ø26 ell 28 og smide en 85ccm Cyl på. Når man gør dette, skal man så osse skifte Udstødningen eller holder standarden ? (Vario, knast og gearing bliver oss skiftet hvis jeg gør dette, vil dog lige op over de 3k km først dog på motor :P)

Har ikke noget imod at køre 30km/t i byen da det nok er det mest sikre, men på landevej bliver selv 60 lidt kedeligt (fy skamme Kymco for at smide ryglæn på ! :P )
Selv med en 85 cylider+topstykke er der ingen grund til at udskifte karburator, udstødning eller knast. Du vil næppe kunne drive den over de 70-75 alligevel. En anden gearing, hvis du kan finde en, vil måske kunne drive den lidt mere, men ikke meget. Velkommen i firtakt klubben, du ville måske have haft det bedre blandt totakterne :wink: Jeg elsker mit ryglæn, og ville nødigt undvære det :P
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#12
Oki, holder mig bare til en ny CDI så. Optræk har ikke så meget at sige for mig alligevel :P Holder mig til 4takter, syns de har en "bedre lyd" og hvis det så betyder at jeg skal holde mig på 70, nårh ja, det går nok. Er alligevel kun et par min man glipper.

Ryglæns kommentar var lidt ironiskt ment :P Er osse vild med det. man kan bare sidde og "dase" mens man kører Grin
Suzuki GSX 550 ES Sommerkørsel
Svar


Forum spring: