Søg Garagen Hej Gæst! Register

Karbureringsproblem, igen igen (TZR)
#1
Forestil jer en masse bandeord her først.
Smider snart den 2hjuler over højre skulder og opgiver Ked af det
Skulle køre idag her til morgen og den starter fint (efter jeg havde husket at åbne for benzinen :oops: )
Alt går fint og den trækker også godt, kører ca 300m og så vil den pludselig ikke tage gassen ved gearskift?
Kunne faktisk heller ikke lokke den op i omdr.
Nåh humpede af sted til hvor jeg skulle, fik det ordnet og kørte hjem igen.
Starter fint og omgående, trækker fint op i 1. gear, skifter til 2. og med det samme dør/drukner den.
Forstået sådan at den ikke vil tage gassen men motoren er igang.
Kører hjem med 30km/t ca. Prøver at give den lidt choker og det kan den lide, straks kører den bedre Smil
Mit umiddelbare bud er at den selvfølgelig får for lidt benzin men!
Dysen passer ifølge Dutch og colourtunen.
Jeg har prøvet stortset alle indstillinger på nålen da det jo er i mellemgassen den ikke kan tage ved= nålens stilling.

Vil prøve at stille på nålen en sidste gang men ellers vil jeg køre med lidt choker selvom det ikke er optimalt da jeg skal bruge den idag.
Forhåbentlig på man/tirsdag kommer den 21mm som jeg skal have sat på.
Har en, måske forkert, idè om at den 17,5mm er lidt for lille til at den kører optimalt?

Nogen der har andre forslag til hvad det kan være?

*EDIT*
http://peecee.dk/upload/view/112165
Sådan ser mit tændrør ud, er det en ok farve?
Har skiftet fra en #88 til en #90 da nålen var i top, dvs at den fik alt hvad den kunne tygge i sig men det var ikke helt nok.
Det har hjulpet betydeligt men det er som om den ikke lyder sund ved fuldgas, den skraldrer meget synes jeg.
Kan det mon have noget at gøre med de 2 ufrivillige stop jeg havde undervejs til Fredericia (Træf 7000) Altså at stempelringene er slidte f.eks?

Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
Hej hej Russer Smil

Kunne godt lyde som om at det ville hjælpe meget når du smider den 21 mm på, på min easy rider havde jeg først smidt en 17,5 mm på, og den kørte også kun godt ved 30-40 km/t og døde så hele tiden og ville ikke tage gas, vi var helt oppe i en dyse 120. Købte en 21 mm og hold der op den gik lige pludselig som en drøm.
By the way, min onkel har kigget på min tzr og han siger den ikke oser mere end normalt Grin han justerede også lige min gear pedal så den passer til mine små fødder så hold da op den vil fremad nu Grin Fik strammet min kæde osv. også da den gummidims der sidder foran lige før det lille tandhjul også var knækket :? mern nu er det lavet.
Yamaha TZR
Svar
#3
Corky
Lyder godt at du har fået lavet gearpedalen og de andre ting.
Hmm. det med den oser, selvfølgelig oser en 2takter meeen!
Ved du hvad jeg ville hvis jeg var dig?
Så ville jeg skifte gearolien, på den måde kan du også se om der er et forbrug af olie.
Se på olien, er den underlig farvet og ligesom forkerte farver i den KAN det betyde at den spiser olien.
En anden fordel er at du så har frisk olie i den, hvornår er det sidst blevet skiftet?
Der skal ca hældes 750ml olie i den, ikke mindre ihvertfald
850ml hvis den har været adskildt.

( Jeg kunne se et røgslør efter min da den Oring manglede, en god indikation, har du det når du kører er det næsten med garanti det samme)

Mht til min så er jeg ved at være godt træt af den at den ikke vil køre ordentligt HELE TIDEN.

Den har et forrygende optræk Smil og op til ca 70km/t kører symaskinen Grin Men topspeed, der lyder den ikke helt sund Græder Bliver den ved så splitter jeg skidtet ad og skifter lejerne og evt krumtappen ud på den, kan ikke se hvad der ellers skulle være galt men ja nu prøver jeg med 21mm karburatoren først Smil
Sætter snart et 15 tands på foran da jeg ikke er så interesseret i det vilde optræk, er jo en sat og ældre herre Smil

Stående tilbud:
Hvis det viser sig alligevel at du skal have den Oring skiftet, så kom heromkring, så skal jeg nok gøre det, tager vel max ½ time alles inclusive.

Svar
#4
Det hjalp meget at skifte 2 taktolie på den Grin så nu gør den som normalt. Har lige pudset og poleret den og taget nye billeder og smidt i mit galleri hvis du vil se Smil
Tak for tilbuddet, men der er lidt langt :? og min lille clio har ikke træk på.
Kunne godt være jeg skulle skifte gearolien på et tidspunkt(tror min onkel er hjælpsom) har nemlig ikke prøvet det før, men mon ikke forhandleren tjekkede det?
Yamaha TZR
Svar
#5
Regn ikke med det men svært er det ikke.
Under motoren sidder der en bolt, skru den ud og rejs maskinen til vandret.
Motoren skal være varm helst.
Tag påfyldningsproppen ud så løber olien nemmere ud af bundprophullet
Sæt bolten i igen. Fyld ca 750 - 800ml olie i.
Nemmere at gøre end forklare

Thats it.
Ved du ikke hvor bolten sidder, så sig til og jeg skal gerne tage et billede eller to der kan hjælpe dig


PS
Øhhh, skifte totaktsolie?? hvad skulle det hjælpe?

Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Stort problem!

Jeg har for første gang købt mig en scooter (TZR50) og allerede havnet i et problem.
Maskinen har ikke kørt mere end 700 km. men den driller allerede.
Den starter som den skal, jeg lader den varme op, den første halve time kører den som en drøm, dernæst kommer problemmet;

Jeg gearer ned og holder for rødt, så snart jeg sætter igang, når den op på 4000 omdrejninger og når ikke længere, jeg gasser op men den drukner og drukner indtil den ikke kan mere og går ud..!
Jeg prøver at starte den igen, men den gør det samme når først det er sket en gang.
Efter den har stået lidt stille, kører den fint i ca. 10 min. så er problemet der igen!! Jeg kan simpelthen ikke køre på den Græder

Jeg kørte den på værksted, de mente at det var en for stor dyser der var monteret på, den blev skiftet ud, fik ny olie, tændrør og karburatoren renset.

Da jeg skulle prøvekøre den efter afhentning, kørte den fint. Efter den havde stået stille et par timer, nåede jeg kun ca. 100 meter. Så drukner den i døden og vil ikke mere. Dette er 2. gang det sker!!

Jeg søger desperat hjælp!

Nogle forslag??
Svar
#7
Mit umiddelbare bud vil være at du har et svømmerproblem men!!
Hvis den er std afdroslet så prøv at hive den tut ud der sidder låget på luftfilteret.
Du skal have benzintanken af for at kommer til.
Den sidder med 2 bolte under sædet.
Luftfilterlåget sidder fast med 4 stjerneskruer.
Tutten er lige til at skubbe/ rykke af.
Oplevede lidt det samme før jeg tunede min og der hjalp det virkelig meget at hive den tut ud så måske du skulle prøve det først Smil
At jeg så kørte istykker efter 172km var ikke tuttens skyld Grin

Skal lige høre hvilken opsætning du har på:
Cylinder, karburator størrelse osv før vi fejlsøger videre.


PS
Pas nu på når du prøver dette, hvis værkstedet har sat en mindre dyse i kan du risikere en sætning da den nu kan suge mere luft, så kun en kort tur med bundgas dan benzin/ luftblandingen måske ikke passer.
Dvs at du skal have den oprindelige dyse i Blink med øjet
Stop og aflæs dit tændrør.

Svar
#8
Det er sådan at cyklen er tunet af den første ejer jeg købte den af.
Han har vist sat en chip i så den kører ca. 75 km/t. Hvilken type osv. aner jeg ikke :?

Da jeg aldrig har ejet en scooter før, ved jeg ikke engang hvor karburatoren ligger :? :? :?

Nogen IDIOTSIKKER anvisning til hvordan jeg løser problemet, altså punkt til punkt...?? Smil

PS: Tak for din interesse.
Svar
#9
http://peecee.dk/upload/view/124563
Ingen kommentarer om at det hele er beskidt Smil Det er blevet gjort rent osv
Dette billede er fra første gang jeg havde den adskildt

Der kan du se karburatoren til venstre i billedet. Der går et kabel til den og der stikker en slange op fra den.(Benzinslangen).Har desværre ikke et af luftfilteret men det siddder som skrevet under benzintanken.

Men til sagen.
Af med sædet
Skru de 2 bolte/ unbracoskruer af der sidder ved tanken
Løft let i enden af tanken så benzinslangen kan tages af (HUSK AT LUKKE FOR BENZINEN FØRST)
Tag godt fat i tanken og træk bagud opad i den

Se på billedet igen
Tanken sidder fast i de sorte gummibelag yderst til højre med en slags kroge derfor skal den trækkes af på den måde.
Når tanken er kommet af kigger du ned på luftfilteret.
Det er set oppefra en firkantet sort boks.
Midt på hver side sidder der en stjerneskrue.
Af med dem og låget kan tages af.
Neden under låget er selve filteret.

Ved låget om og du ser en sort gummitragt
Den er presset ind i låget og sidder yderligere fast med en gummidup op gennem låget.
Træk den forsikgtigt ud (gummiduppen)
Derefter kan du lirke gummitragten ud af selve låget.

Saml det hele igen i omvendt rækkefølge.

Vil tro at det kan redde den fra dine symptomer.
Husk når det er gjort at køre en tur på den, en kort en af slagsen og så aflæse dit tændrør.

Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Kender ikke noget trick hvor man kan chiptune en TZR, den er nok nærmere afdroslet.
Dvs at man fjerner en begrænsning i udstødningen, den eneste begrænsning der er på en TZR.

Svar
#11
Hejsa russer..

Hmmm nu kan jeg desvære ik helt lade den passerer gaden ( du kender mig jo ) Griner . Hmm 300m er vi ude i at der skal lægges et nyt til Smil .

Vil bare give dig lidt medfølelse.. Jeg syndes ski det er surt at det gik som det gik, nu du endelig skulle op på den igen Græder .

Mvh
tempo
Tempo.... frihed på 2 hjul.
Svar


Forum spring: