Søg Garagen Hej Gæst! Register

Polini Sport Cylinderkit Ø47mm
#1
Hvis man sætter sådan et kit i skal man så dyse den op , og hvilken vil være bedst ?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
21mm kabu og 90dyse
Svar
#3
Er 21 mm karb ikke rimelig meget overkill og man kan ikke sige dysen præcist. Det er forskelligt fra motor til motor
Svar
#4
En 17.5 mm er alt rigeligt til et sportskit, dog vil en større karburator give en anelse bedre gasrespons, men dog oftest med en dårligere benzinøkonomi til følge, ved fuld rulle.

Afhængig af udstødningens arbejdsområde, vil en dysestørrelse mellem 84 og 90 passe til. Og som Haugbolle siger, så kan man ikke sige nøjagtigt hvilken dyse det skal være. Start med en stor dyse, og arbejd dig nedefter, til du når den optimale dysestørrelse. Husk at bruge et frisk tændrør ved hver dyseændring, for at aflæse om inddysningen er korrekt.
(Skift dyse, skift tændrør, start motor, lad den komme op på arbejdstemperatur, kør en tur med bundgas i 10-15 minutter, check tændrør for korrekt farve, og aflæs Mixture ringen.) Du skal også være klar over om du benytter et tændrør med den korrekte varmegrad. Til et 70 ccm sportskit, vil jeg tro du skal have et 8'er eller et 9'er rør, igen afhængig af udstødningens arbejdsområde, samt kittets port tider.

Husk også at det er bedre for din motor at køre med en anelse for fed blanding, end en anelse for mager blanding.

Og til sidst, husk at luftskruen (og tomgangsdysen) justerer blandingen ved tomgang til ca 1/4 gas, nålens tykkelse og position styrer blandingen ved 1/4 gas til ca 2/3 gas, og dysens størrelse styrer blandingen fra 2/3 gas til bundgas.

Alle tre justeringer skal være korrekte for den optimale indstilling, med den højeste ydelse med det mindste brændstofforbrug til følge.

Kører du med for mager blanding risikerer du en varmesætning (Olien smører, men Benzinen køler indvendigt).
Kører du med for fed blanding risikerer du at tændrøret ikke kan brænde sig rent, udstødningen stopper til, samt at benzinøkonomien ryger ned på billist niveau, og at kittet ikke yder sin optimale effekt.

Dutch
Svar


Forum spring: