Søg Garagen Hej Gæst! Register

Nye ruller - jeg er forvirret
#1
Hej igen,

Jeg er lidt forvirret mht nye ruller. Jeg vil gerne have noget hurtigere accelaration og min svoger siger at jeg skal købe nogle ruller som et par gram tungere end dem som sidder i allerede.

Omvendt siger en medarbejder på easyparts.nl hvor jeg køber reservedele, at lettere ruller giver mere acceleration og tungere giver mere topspeed. Han tilføjer at ændring af rullerne alene ikke giver den store effekt, da jeg også skal skifte et par andre ting.

Hvem har ret MHz rullernes vægt og hurtigere acceleration (bemærk: helst uden det tager topfarten)

Model: Vespa ET2 2003

På forhånd tak, endnu engang Grin
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
De bedste ruller er dem som giver den hurtigste topfart.

Tunge ruller: Lavere omdrejninger ved højere fart (højere topfart).
Lette ruller: Flere omdrejninger ved acceleration (Bedre acceleration).
Peugeot Speedfight 2 AC 08

--------------------------------

When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep - not screaming, like the passengers in his car.
Svar
#3
CJ92 Skrev:De bedste ruller er dem som giver den hurtigste topfart.

Tunge ruller: Lavere omdrejninger ved højere fart (højere topfart).
Lette ruller: Flere omdrejninger ved acceleration (Bedre acceleration).
Det forstår jeg ikke. Det første forudsætter da, at rullerne er så tunge, at motoren ikke når sin maksimumeffekt? Det andet forudsætter derimod, at rullerne er så lette, at maksimumeffekten nås for tidligt.

Det korrekte må vel være, at man finder én rullevægt, der holder omdrejningerne så længe som muligt på det optimale omdrejningstal. Det vil give den bedste accelleration og topfart.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#4
kragen Skrev:Det forstår jeg ikke. Det første forudsætter da, at rullerne er så tunge, at motoren ikke når sin maksimumeffekt? Det andet forudsætter derimod, at rullerne er så lette, at maksimumeffekten nås for tidligt.

Det korrekte må vel være, at man finder én rullevægt, der holder omdrejningerne så længe som muligt på det optimale omdrejningstal. Det vil give den bedste accelleration og topfart.

Hovsa, kom til at skrive lave omdrejninger ved tunge ruller.. Det skulle jo selvfølgelig ha været flere omdrejninger.. Grin Men som sagt, de bedste ruller er dem som giver den hurtigste topfart...
Peugeot Speedfight 2 AC 08

--------------------------------

When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep - not screaming, like the passengers in his car.
Svar
#5
CJ92 Skrev:Hovsa, kom til at skrive lave omdrejninger ved tunge ruller.. Det skulle jo selvfølgelig ha været flere omdrejninger.. Grin Men som sagt, de bedste ruller er dem som giver den hurtigste topfart...
Ikke nødvendigvis. I mine øjne er de bedste ruller dem som giver en god benzinøkonomi med en fornuftig marchhastighed. Det hele afhænger af ens kørselsmønster.

Dutch
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
DutchDK Skrev:Ikke nødvendigvis. I mine øjne er de bedste ruller dem som giver en god benzinøkonomi med en fornuftig marchhastighed. Det hele afhænger af ens kørselsmønster.

Dutch

Det er fuldstændig rigtigt.. Som du selv siger kommer det and på ens køremønster...
Om man skal bruge den til race, touring osv..
Peugeot Speedfight 2 AC 08

--------------------------------

When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep - not screaming, like the passengers in his car.
Svar
#7
Jeg skal fx. bruge lynhurtig optræk. Grundet af at jeg elsker det, og at jeg ikke køre så mange lange ture, dvs. mest bykørsel og det kræver et godt optræk. Derved har jeg satme heller ikke god benzin økonomi.
Scooter tuning is not a crime, it's a lifestyle!
Svar


Forum spring: