Søg Garagen Hej Gæst! Register

Dyseskift på Texas Free 50/4
#1
Hey BS

Jeg har lige bestilt ubegrænset cdi og malossi multivario kit til min Texas Free50/4, kan i sige mig hvor meget jeg skal dyse op sådan ca? Bare så jeg har noget at gå ud fra?
Std. dysen er på 66 (siger min forhandler).

Desuden vil jeg lige hører hvad der ville ske hvis man kørte med en al al for stor dyse i? med stor mener jeg ca 30 numre for store. Ville det være stort nok til at mindske topfarten?

Mvh
Shiyam Segar
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
shiyam Skrev:Hey BS

Jeg har lige bestilt ubegrænset cdi og malossi multivario kit til min Texas Free50/4, kan i sige mig hvor meget jeg skal dyse op sådan ca? Bare så jeg har noget at gå ud fra?
Std. dysen er på 66 (siger min forhandler).

Desuden vil jeg lige hører hvad der ville ske hvis man kørte med en al al for stor dyse i? med stor mener jeg ca 30 numre for store. Ville det være stort nok til at mindske topfarten?

Mvh
Shiyam Segar

Er Texas'en ikke en Baotian model? Jeg mener det sidder en str. 85 i som standard.
Prøv at lægge ud med en str. 94. Den virker for mange af os andre på Giantco, Listo og Baotian.
Med al for stor dyse vil du drukne i benzin og det vil gå ud over performance.

Dette vil også kunne aflæses på tændrøret.
Svar
#3
Jo texas er en baotian model, men den standard dyse der var i viste 66/99. Mit bud var selvfølgelig 99, men jeg skrev ind til texas som forhandler disse scootere og han sagde at std dyse var 64 eller 66.

Så blev jeg det mere forvirret, men altså jeg ved ikke lige hvad jeg skal forholde mig til.
Jeg kører rundt med en dyse 98 fordi jeg troede std var 99, den originale har jeg selvfølgelig smidt væk.
Det med numre for store er fordi, før jeg tog til syn med min kunne den ned af bakke komme helt op på 56 på speedo, men nu "giver scooteren ikke lov" til at komme over 50 om jeg så kørte ned af eiffeltårnet Ked af det
Jeg tror det er dysen der er for stor, men jeg ved det virkelig ikke.
Svar
#4
shiyam Skrev:Jo texas er en baotian model, men den standard dyse der var i viste 66/99. Mit bud var selvfølgelig 99, men jeg skrev ind til texas som forhandler disse scootere og han sagde at std dyse var 64 eller 66...
:S
Så blev jeg det mere forvirret, men altså jeg ved ikke lige hvad jeg skal forholde mig til :S
Jeg kører rundt med en dyse 98 fordi jeg troede std var 99, den originale har jeg selvfølgelig smidt væk :S
Det med numre for store er fordi, før jeg tog til syn med min kunne den ned af bakke komme helt op på 56 på speedo, men nu "giver scooteren ikke lov" til at komme over 50 om jeg så kørte ned af eiffeltårnet Ked af det
Jeg tror det er dysen der er for stor, men jeg ved det virkelig ikke :S

Så køb en håndfuld dyser ved THansen. Koster omkring en tyver stykket. Køb med en 7-8 str. i forskel. Så finder du vel hurtigt en passende dyse.

Hvis den standard er str. 66 vil jeg gætte på en 75-80 str.
Svar
#5
Jeg siger tak Grin
Der er jo ikke andet for end at prøve sig frem Grin
Hvis tændrøret er askegråt eller sort skal det vel bare pudses rent også prøves med anden dyse indtil den rammer den lysebrune farve ikke?
Hvor lang en tur skal jeg kører, så det i et indlæg her engang, men ville lige spørge nu hvor jeg havde chancen.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Dysen er en 85.
Ved dog ikke hvorfor der står 66/99, men det gør det også på min. Så køb en 90-92-94-dyse.
Skrevet af mig.

"Hvis det ikke er i stykker, så lad vær' med at pille". ;)
Svar
#7
Tak for det svar Grin
Nu er det helt afklaret Grin
Jeg har en 94 dyse, men da jeg skulle skifte til 98 (fordi jeg troede std var 99) gik det lidt i stykker.
Forstået på den måde at der hvor man sætter den flade skruetrækker er lidt beskadiget. Min skruetrækker var for tyk :?
Kan den dyse stadig bruges eller skal jeg skaffe mig en ny 94'er?
Jeg har dog lært af mine fejl og nu bruger jeg en smørkniv til at skrue dem fast med Grin
De passe lige perfekt og den runde kant de har sidder rigtig godt i sådan en dyse Grin
Svar
#8
Wiie Grin

Har sat 94 dyse i og skiftet til ubegrænset cdi, den nåede op på 63 med god optræk Grin
Sådan Grin
Jeg var som et barn i tivoli Grin
Nu skal der monteres malossi multivario i Grin
Skal der så endnu større dyse i med varioen eller?
Svar
#9
shiyam Skrev:Wiie xD

Har sat 94 dyse i og skiftet til ubegrænset cdi, den nåede op på 63 med god optræk Grin
Sådan xD
Jeg var som et barn i tivoli xD
Nu skal der monteres malossi multivario i Grin
Skal der så endnu større dyse i med varioen eller?

Nej, behold du bare din str. 94 Smil
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
shiyam Skrev:Nu skal der monteres malossi multivario i Grin
Skal der så endnu større dyse i med varioen eller?

Det kræver ikke større dyse hvis du skifter vario. :wink:



Edit: Øv SLK var 1 min hurtigere end mig. :P
Giantco Sprint 2007 17000km & Yamaha Fs1 1978 22000km.
Og nu også en Giantco Sprint 2009 1000Km.
Svar
#11
Tak gutter Grin
Svar


Forum spring: