Søg Garagen Hej Gæst! Register

Omregistering af 45 scooter til motorcykel
#1
Hvad er regler hvis man gerne vil have en 45 scooter omregisteret til motorcykel.
Det er denne det drejer sig om http://www.yamaha-motor.dk/produkter/sco...km/tzr.jsp
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
Her er lidt natlæsning Smil.


Citat fra motorcykelgalleriet:
En bekendt har haft mailet frem og tilbage med færdselsstyrrelsen, for at få på sort og hvidt hvad der kræves for at få en knallert indregistreret som MC, her er svaret han fik:

De har via mail forespurgt om, hvorvidt det er muligt
at omregistrere en registreringspligtig knallert 45 til motorcykel.
Færdselsstyrelsen har den opfattelse, at foreslåede omregistrering af en
registreringspligtig knallert 45 til en motorcykel, kan lovligt gennemføres.

Følgende forhold skal bringes i orden:

1. Omtalte knallert 45 skal ombygges til en motorcykel, således at dens
tekniske indretning svarer til de krav som fremført i Detailforskrifter for
køretøjer (for Detailforskrifter for køretøjer følg venligst denne link:
http://www.fstyr.dk/graphics/Synkron-Lib...FK2005.pdf )
2. Motorcyklen skal opbygges således, at den fremstår som værende identisk
til en serieproduceret motorcykel af samme fabrikat som Deres knallert. Det
betyder, at Deres registreringspligtige knallert 45 skal kunne findes på
produktionsprogrammet af den pågældende producent i en udgave som en
serieproduceret motorcykel.
3. Der skal udfyldes en Dataerklæring af motorcykelfabrikanten eller af
fabrikanten udpeget repræsentant eller af en anerkendt
prøvningslaboratorium. Det er en udpræget praksis, at dataerklæringen
udfyldes af en repræsentant for fabrikanten, dvs. motorcykelimportøren (for
påkrævede dataerklæring følg venligst denne link:
http://www.fstyr.dk/graphics/Synkron-Lib...Datamc.doc )
4. Afslutningsvis skal den nu ombyggede motorcykel, tidligere
registreringspligtige knallert 45, fremstilles til syn, hvor ovenomtalte
dataerklæring skal fremvises. For yderligere vejledning om syn, se:
http://www.fstyr.dk/graphics/Synkron-Lib.../kap14.pdf
Ydermere skal der betales en registreringsafgift fastsat af Told og Skat
(for yderligere info om registreringsafgiften, se http://www.toldskat.dk )

Færdselsstyrelsen vil benytte lejligheden til at oplyse Dem om, at
Færdselsstyrelsen ikke er i besiddelse af tekniske oplysninger om enkelte
køretøjer, og derfor ikke er i stand til at forholde sig til netop Deres
knallert, og den påtænkte ombygning.

I håbet om, at denne besvarelse er fyldestgørende, ønskes De held- og lykke
med projektet.

Med venlig hilsen

Damir Ljubicic, Ingeniør

Færdselsstyrelsen, Bilteknisk afdeling
Road Safety and Transport Agency
Adelgade 13
DK-1304 København K


Punkt 2 gør det 100% umuligt at få en knallert indregistreret, medmindre de går med til at lade en afdroslet RS'er være MC f.eks, den kan jo køres som MC i bl.a. tyskland hvis du er 15år. Den er vel oprindeligt godkendt som MC når man fjerner plumben.

Citat slut.
Svar
#3
Jps Skrev:...Punkt 2 gør det 100% umuligt at få en knallert indregistreret, medmindre de går med til at lade en afdroslet RS'er være MC f.eks, den kan jo køres som MC i bl.a. tyskland hvis du er 15år. Den er vel oprindeligt godkendt som MC når man fjerner plumben.
Nu kan man altså ikke som 15 årig køre mc i Tyskland :wink: Man skal være 16, for at få et kørekort. Skal man f.eks. køre på en maskine svarende til vores 45'ere, med maks 50ccm og maks 45 km/t, skal man som 16-årig have mindst et klasse M kørekort. Dette kræver endvidere, at knallerten udviser samme kendtegn i opbygningen som en cykel (hvad det så end betyder) Fortvivlethock:
Et kuriosum, som Jps måske vil kunne drage nytte af er, at hvis man er født før den 1/4-1965, behøver man ikke kørekortet. Og endnu et fif i Tyskland, hvis din knallert er fra før 31/12-2001, så må den køre 50 km/t :P Så jps, lån en gammel Big i Tyskland, og kør glad og fro 50 km/t lovligt.

Skal man køre mere end 45 km/t (maks. 80 km/t) eller vil man køre med mere end 50ccm (maks. 125ccm og 11kW), skal man som 16-årig have et klasse A1 kørekort - begrænsningen bortfalder dog, når man fylder 18. Til større maskiner, skal man have et klasse A kørekort, der dog de første to år kun giver ret til 25kW og et ydelse/vægtforhold på 0,16 kw/kg. Er man fyldt 25 år, er der ingen venteperiode på to år.

Man skal altså finde en model i Tyskland, der er godkendt til en af kørekortklasserne, der gør den til en mc i Danmark :? Problemet løser nok sig selv inden længe, da de tyske kørekortklasser svarer nøje til de kørekortklasser, EU har vedtaget, skal gælde i hele EU - altså også i Danmark.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#4
kragen Skrev:Problemet løser nok sig selv inden længe, da de tyske kørekortklasser svarer nøje til de kørekortklasser, EU har vedtaget, skal gælde i hele EU - altså også i Danmark.
Wo finden wir Info über das?

Kunne være interessant læsning. (og behøver ikke være på tysk, omend jeg vil betakke mig for fransk, tjekkisk, bulgarsk, litauisk, finsk, gælisk eller dermed nært beslægtede sprog Blink med øjet
(hvilket vist kun levner tysk, engelsk og skandinavisk Smil) )

Edit: Ah, jawohl:
http://rathaus-xanten.de/kommunen/xanten...E3002AE024
Vi har de politikere, vi fortjener. 'Nogen' har stemt på dem! Men så er der alle de politikere, som vi ikke kan gøre noget ved. DJØF'erne i embedsvældet!
Svar
#5
walker1 Skrev:Wo finden wir Info über das?

Kunne være interessant læsning. (og behøver ikke være på tysk, omend jeg vil betakke mig for fransk, tjekkisk, bulgarsk, litauisk, finsk, gælisk eller dermed nært beslægtede sprog Blink med øjet
(hvilket vist kun levner tysk, engelsk og skandinavisk Smil) )
Infos findest du zum Beispiel hier: :wink:
http://www.kfz-auskunft.de/info/fuehrers...assen.html
http://www.spiegel.de/auto/aktuell/0,151...42,00.html

Eller til andre dødelige, I kan nok vente til tidligst 2012 - før tror jeg ikke, at danskerne får taget sig sammen :oops: Hvis I til den tid drømmer om masser af kubik mellem benene, så er der forslag om, at dette først kan komme på tale, når man er fyldt 24 :P
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
*Kragen*

Tidspunktet taget i betragtning (00:45) så havde jeg bare kopieret teksten fra MC galleriet, udenm at læse teksten 100% igennem Grin.
Svar
#7
Er man kreativ så gør som mig. Jeg er igang med at bygge en 50cc. PureJet motor på en Piaggio Skipper. Jeg tager så chancen at skifte til en anden mindre motor uden jeg ved om det er tilladt. I praksis forventer jeg ikke at gøre mig til forbryder på det grundlag, sæt jeg blir stoppet på den med anden mindre motor på.

Så kan jeg køre 80 km/t. med god samvittighed på en scooter med indsprøjtningsmotor. Og med de benzinpriser og det kørselsbehov jeg har, er det nærliggende at gøre. Jeg kan endog finde på at sætte 70cc. tun på den senere. Lige nu er det selve ombygningsprojektet der interesserer mig mest, da det er ret så omfattende og spændende at lege med. Smil

Ellers er det vel muligt at finde en billig MC-scooter på Ebay, og tage hjem og betale afgift af denne, og så få stor plade på den til billige penge? Fremfor at købe en ny herhjemme. Herhjemme er det meste over 50cc. MC dyrt.
Ivrig scooterkører både på gaden og på banen.
Har rodet med scootere siden 95, hvor jeg startede i lære.
http://www.scootergalleri.dk/html/gal_vi...p?ID=12360
Svar
#8
Hvorfor bruge penge på selv at bøvle med det, når der nu på dba findes flere billige brugte mc-scootere, bla. disse
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.as...d=55319194
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.as...d=55197757

Desuden findes der jo PGO's mc-scootere som T-Rex 110cc og 150cc som jo også er billige.
Svar
#9
Det er da kreativitet, der vil noget :clap: Jeg vil gerne være en flue på væggen, ved et evt. eftersyn hos politiet, når den arme mekker skal prøve at forklare Frækolice: , at den tunede 70ccm'er motoren er for lille :tease:
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Har også selv tænkt på at lave Nrg'en om til mc. Det kan lade sig gøre med et Typhoon 80cc stel fra tyskland, så skal der self. betales afgift og syn, men det kan lovligt lade sig gøre (har forhørt mig div. steder)... 8)
Svar
#11
Energy Skrev:Har også selv tænkt på at lave Nrg'en om til mc. Det kan lade sig gøre med et Typhoon 80cc stel fra tyskland, så skal der self. betales afgift og syn, men det kan lovligt lade sig gøre (har forhørt mig div. steder)... 8)


Nå, så du vil ha' stor plade på NRG'en. Håber det lykkes for dig. Grin
Svar
#12
Jps Skrev:Nå, så du vil ha' stor plade på NRG'en. Håber det lykkes for dig. Grin

Eneste problem er at finde en TPH 80 til ok pris, og så lige hvad afgiften bliver. Jeg har forhørt mig hos synshal og færdselsstyrelsen - som har givet grønt lys for projektet. Sålænge stel er et MC stel (hvilket TPH jo er) så er resten en proformasag.. Smil
Svar


Forum spring: