Søg Garagen Hej Gæst! Register

Dyse og ruller? (info)
#1
Efter den afstemning jeg lavede om begrænsninger gør vi det måske selv! Spørger hvertfald bare.
Men syntes lige jeg ville have noget info omkring dyse og ruller. (indtilvidere)

Altså, hvad er det egentlig ?
Hvor sidder de henne ?
Hvad gør de ?
Hvorfor skal de skiftet vis man piller en begrænsning? (evt. hvilken)

Og hvad i ellers vil :P

Men spørger nu mest til Freak30 (2008) begrænsninger, gad jeg godt at vide mere om og så jeres viden om dyse og ruller i det hele taget.

Det var de spørgsmål jeg gad at kaste ud denne omgang Smil
I Have |Freak 30| to drive on ;)
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
Efter den afstemning jeg lavede om begrænsninger gør vi det måske selv! Spørger hvertfald bare.
Men syntes lige jeg ville have noget info omkring dyse og ruller. (indtilvidere)

Altså, hvad er det egentlig ?
Hvor sidder de henne ?
Hvad gør de ?
Hvorfor skal de skiftet vis man piller en begrænsning? (evt. hvilken)

Og hvad i ellers vil :P

Men spørger nu mest til Freak30 (2008) begrænsninger, gad jeg godt at vide mere om og så jeres viden om dyse og ruller i det hele taget.

Det var de spørgsmål jeg gad at kaste ud denne omgang Smil
I Have |Freak 30| to drive on ;)
Svar
#3
Headbanger Skrev:Efter den afstemning jeg lavede om begrænsninger gør vi det måske selv! Spørger hvertfald bare.
Men syntes lige jeg ville have noget info omkring dyse og ruller. (indtilvidere)

Altså, hvad er det egentlig ?
Hvor sidder de henne ?
Hvad gør de ?
Hvorfor skal de skiftet vis man piller en begrænsning? (evt. hvilken)

Og hvad i ellers vil :P


Ej, nu må I altså lige klappe hesten lidt, og forsøge at hjælpe Jer selv!
"Hvad er en dyse, og hvor sidder den henne?" <- Hvis I nu søgte bare lidt ville I finde en udførlig guide i Tips + Tricks (egentligt utroligt at man kan have skrevet så mange indlæg herinde, men endnu ikke har lagt vejen forbi Tips+Tricks forummet!) der viser med billeder hvordan dysen skiftes, og ergo får I svar på jeres spørgsmål.
Har I læst alle siderne i opslagene her under 4-takter?
Gennemlæst artiklerne under Tips+tricks?


Hvis ikke så synes jeg I skulle starte dér.

Undskyld mit sure opstød, men det måtte komme.
Svar
#4
Headbanger Skrev:Efter den afstemning jeg lavede om begrænsninger gør vi det måske selv! Spørger hvertfald bare.
Men syntes lige jeg ville have noget info omkring dyse og ruller. (indtilvidere)

Altså, hvad er det egentlig ?
Hvor sidder de henne ?
Hvad gør de ?
Hvorfor skal de skiftet vis man piller en begrænsning? (evt. hvilken)

Og hvad i ellers vil :P


Ej, nu må I altså lige klappe hesten lidt, og forsøge at hjælpe Jer selv!
"Hvad er en dyse, og hvor sidder den henne?" <- Hvis I nu søgte bare lidt ville I finde en udførlig guide i Tips + Tricks (egentligt utroligt at man kan have skrevet så mange indlæg herinde, men endnu ikke har lagt vejen forbi Tips+Tricks forummet!) der viser med billeder hvordan dysen skiftes, og ergo får I svar på jeres spørgsmål.
Har I læst alle siderne i opslagene her under 4-takter?
Gennemlæst artiklerne under Tips+tricks?


Hvis ikke så synes jeg I skulle starte dér.

Undskyld mit sure opstød, men det måtte komme.
Svar
#5
Jah undskyld, har kigget meget af 4-takter igennem og søgt efter det og der syntes jeg ikke rigtigt jeg kune finde noget. Jeg har jo kigget i Tips før selvfølgelig, men der vidste jeg jo ikke rigtig hvad jeg kiggede efter. Så har nok overset det og tænkte sådan at jeg havde set der! Så undskyld, men syntes ikke du burde hidste dig sådan op. Spurgte jo bare Smil
Men jo fik svar på noget af det jeg undrede mig over så tak.
Men gad stadig hurtigt lige at vide hvorfor de egentlig er til og hvorfor de skal skiftes pågrund af begrænsninger?

Men det er jo også mest om Freak 30 begrænsninger jeg er intereseret i.

Men tak, håber i fortsat vil svare Smil
I Have |Freak 30| to drive on ;)
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Jah undskyld, har kigget meget af 4-takter igennem og søgt efter det og der syntes jeg ikke rigtigt jeg kune finde noget. Jeg har jo kigget i Tips før selvfølgelig, men der vidste jeg jo ikke rigtig hvad jeg kiggede efter. Så har nok overset det og tænkte sådan at jeg havde set der! Så undskyld, men syntes ikke du burde hidste dig sådan op. Spurgte jo bare Smil
Men jo fik svar på noget af det jeg undrede mig over så tak.
Men gad stadig hurtigt lige at vide hvorfor de egentlig er til og hvorfor de skal skiftes pågrund af begrænsninger?

Men det er jo også mest om Freak 30 begrænsninger jeg er intereseret i.

Men tak, håber i fortsat vil svare Smil
I Have |Freak 30| to drive on ;)
Svar
#7
Headbanger Skrev:Men det er jo også mest om Freak 30 begrænsninger jeg er intereseret i.

Begrænsningerne er sådan set "universale" dvs. der sidder næsten de helt samme begrænsninger i alle 4-taktere.
Scooter tuning is not a crime, it's a lifestyle!
Svar
#8
Headbanger Skrev:Men det er jo også mest om Freak 30 begrænsninger jeg er intereseret i.

Begrænsningerne er sådan set "universale" dvs. der sidder næsten de helt samme begrænsninger i alle 4-taktere.
Scooter tuning is not a crime, it's a lifestyle!
Svar
#9
Hmm har kigget på scooteren og der er hvertfald ikke nogen messingskrue ikaburatoren.
Kan heller ikke se den skrue ved gasspjæld. Tror der er noget med CDI men kan ikke få mit sæde af :? Og den siger mange også er dårlig at fjerne til at starte med.. Så er der skiven, den gidder jeg ikke pille ved lige nu. Luftfilter aner jeg heller ikke og så skal man også til at lege med dyser og sådan Hmmm er der flere ?
I Have |Freak 30| to drive on ;)
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Hmm har kigget på scooteren og der er hvertfald ikke nogen messingskrue ikaburatoren.
Kan heller ikke se den skrue ved gasspjæld. Tror der er noget med CDI men kan ikke få mit sæde af :? Og den siger mange også er dårlig at fjerne til at starte med.. Så er der skiven, den gidder jeg ikke pille ved lige nu. Luftfilter aner jeg heller ikke og så skal man også til at lege med dyser og sådan Hmmm er der flere ?
I Have |Freak 30| to drive on ;)
Svar
#11
Headbanger Skrev:Hmm har kigget på scooteren og der er hvertfald ikke nogen messingskrue ikaburatoren.
Kan heller ikke se den skrue ved gasspjæld. Tror der er noget med CDI men kan ikke få mit sæde af :? Og den siger mange også er dårlig at fjerne til at starte med.. Så er der skiven, den gidder jeg ikke pille ved lige nu. Luftfilter aner jeg heller ikke og så skal man også til at lege med dyser og sådan Hmmm er der flere ?

CDI'en skal du ikke fjerne, for så kører den ikke mange meter Blink med øjet Du skal skifte den ud til en ubegrænset CDI, hvis du vil gøre noget med den. Men ikke før du har fjernet skiven i variatoren, ellers får du ikke noget ud af det, OG du kan risikerer at motoren tager skade, hvis den kommer for højt op i omdrejninger, mens den er begrænset i variatoren.

Du skal heller ikke ændre på luftfilteret, det giver ikke noget på din 4 takts maskine. Du bør dyse op, hvis du skifter til en ubegrænset CDI, og fjerner skiven.

Dutch
Svar
#12
Headbanger Skrev:Hmm har kigget på scooteren og der er hvertfald ikke nogen messingskrue ikaburatoren.
Kan heller ikke se den skrue ved gasspjæld. Tror der er noget med CDI men kan ikke få mit sæde af :? Og den siger mange også er dårlig at fjerne til at starte med.. Så er der skiven, den gidder jeg ikke pille ved lige nu. Luftfilter aner jeg heller ikke og så skal man også til at lege med dyser og sådan Hmmm er der flere ?

CDI'en skal du ikke fjerne, for så kører den ikke mange meter Blink med øjet Du skal skifte den ud til en ubegrænset CDI, hvis du vil gøre noget med den. Men ikke før du har fjernet skiven i variatoren, ellers får du ikke noget ud af det, OG du kan risikerer at motoren tager skade, hvis den kommer for højt op i omdrejninger, mens den er begrænset i variatoren.

Du skal heller ikke ændre på luftfilteret, det giver ikke noget på din 4 takts maskine. Du bør dyse op, hvis du skifter til en ubegrænset CDI, og fjerner skiven.

Dutch
Svar


Forum spring: