Søg Garagen Hej Gæst! Register

Ny model Yamaha Neo's anno 2008
#1
Kiggede godt nok lidt da jeg så en meget Neo's lignende scooter på mit arbejde i går. Det gav mig anledning til at søge om den her på siden, og på Yamaha's egen hjemmeside. Og se hvad jeg fandt: http://www.yamaha-motor.dk/produkter/sco...m/neos.jsp

Der er forskellige billeder af den både under 30 og 45 modellen og i undermenuen "Explore" under de enkelte modeller.

Må sige jeg er positivt overrasket over de ændringer de har lavet. Har altid godt kunne lide modellen, og nu er den bare blevet endnu mere lækker at se på. Ikke nær så tung at se på og med mange nye frække detaljer. Dog kan jeg ikke lide det digitale speedometer.

Skulle jeg ha en ny scooter i dag, kunne jeg godt lade mig friste af den. Men det skal jeg ikke. Smil

Hvad synes I om den?
Ivrig scooterkører både på gaden og på banen.
Har rodet med scootere siden 95, hvor jeg startede i lære.
http://www.scootergalleri.dk/html/gal_vi...p?ID=12360
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
Kiggede godt nok lidt da jeg så en meget Neo's lignende scooter på mit arbejde i går. Det gav mig anledning til at søge om den her på siden, og på Yamaha's egen hjemmeside. Og se hvad jeg fandt: http://www.yamaha-motor.dk/produkter/sco...m/neos.jsp

Der er forskellige billeder af den både under 30 og 45 modellen og i undermenuen "Explore" under de enkelte modeller.

Må sige jeg er positivt overrasket over de ændringer de har lavet. Har altid godt kunne lide modellen, og nu er den bare blevet endnu mere lækker at se på. Ikke nær så tung at se på og med mange nye frække detaljer. Dog kan jeg ikke lide det digitale speedometer.

Skulle jeg ha en ny scooter i dag, kunne jeg godt lade mig friste af den. Men det skal jeg ikke. Smil

Hvad synes I om den?
Ivrig scooterkører både på gaden og på banen.
Har rodet med scootere siden 95, hvor jeg startede i lære.
http://www.scootergalleri.dk/html/gal_vi...p?ID=12360
Svar
#3
Lækker scooter. Har prøvet en, for nogle år siden. Og jeg havde det sædvanlige problem med afstanden mellem knæ og styr, når det drejes helt mod højre og venstre. Mine knæ stødte imod styret. Forventer ikke at afstanden er blevet bedre, på den nye model? Men et plus i min karatérbog, skal den da ha' Grin. Og et minus for instrumentpanelet Ked af det.
Svar
#4
Lækker scooter. Har prøvet en, for nogle år siden. Og jeg havde det sædvanlige problem med afstanden mellem knæ og styr, når det drejes helt mod højre og venstre. Mine knæ stødte imod styret. Forventer ikke at afstanden er blevet bedre, på den nye model? Men et plus i min karatérbog, skal den da ha' Grin. Og et minus for instrumentpanelet Ked af det.
Svar
#5
Lehmann Skrev:Kiggede godt nok lidt da jeg så en meget Neo's lignende scooter på mit arbejde i går. Det gav mig anledning til at søge om den her på siden, og på Yamaha's egen hjemmeside. Og se hvad jeg fandt: http://www.yamaha-motor.dk/produkter/sco...m/neos.jsp

Der er forskellige billeder af den både under 30 og 45 modellen og i undermenuen "Explore" under de enkelte modeller.

Må sige jeg er positivt overrasket over de ændringer de har lavet. Har altid godt kunne lide modellen, og nu er den bare blevet endnu mere lækker at se på. Ikke nær så tung at se på og med mange nye frække detaljer. Dog kan jeg ikke lide det digitale speedometer.

Skulle jeg ha en ny scooter i dag, kunne jeg godt lade mig friste af den. Men det skal jeg ikke. Smil

Hvad synes I om den?

Der er lidt ændringer - noget til det bedre, og noget til det dårligere.
Lys = Forlygte er ændret tilbage til kun en pære - højst sandsynligt stadig BA20D fatning, og en 35/35W - Det er et minus i min bog. Man kan ALDRIG få for meget forlygtelys. jeg savner mine 2 x 35W fra Neo'sen mens jeg tuller rundt på Jog Space'en kan jeg godt love dig.

Speedo = Helt digitalt nu, fremfor digital måling, og analog visning. Poppet, og ikke godt. Hvis de havde valgt at lave en analog visning digitalt (altså et LCD display der viste hastigheden analogt), ville det have været en forbedring. Man aflæser faktisk farten bedre med et viserbaseret instrument, fremfor med en udlæsning i tal. Noget med at hjernen bedre opfatter billedet af hvorhenne viseren peger, fremfor at skulle forholde sig til et tal.

Skjoldudformning = Ser lidt frækkere ud, og som du siger - mindre "tung" i udseendet. Me like too.

Kontakt konsoller = Mere intergreret i instrumenthus/styrskjold - Enten kan man lide det look, eller også savner man sine konsoler. Jeg er til konsolerne.

Hjelmbrønd = Ser ud som om den er blevet en anelse mindre - Hvis det er tilfældet, så stort minus. Nyder at der er en fornuftig plads i min Neo's hjelmbrønd. På den anden side, hvis de så har gjort tanken større end de 6.5 liter den gamle var på, så kan det godt gå an, specielt for en touring freak som mig.

Forgaffel og forbremse - De har holdt fast i Paioli som leverandør af forgaffel - det vil jeg ikke klage over (kun over at Paioli ikke besvarer Sputte's henvendelser om deres Super Fork.. *suk*). Ej heller over at de benytter Brembo kaliber.

Baglygte - Frækt udseende - Er det monstro diodelys ?

Bagfodhvilere - Nice touch, selvom de ikke rigtigt må bruges efter hensigten på maskinerne herhjemme..


Dutch
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Lehmann Skrev:Kiggede godt nok lidt da jeg så en meget Neo's lignende scooter på mit arbejde i går. Det gav mig anledning til at søge om den her på siden, og på Yamaha's egen hjemmeside. Og se hvad jeg fandt: http://www.yamaha-motor.dk/produkter/sco...m/neos.jsp

Der er forskellige billeder af den både under 30 og 45 modellen og i undermenuen "Explore" under de enkelte modeller.

Må sige jeg er positivt overrasket over de ændringer de har lavet. Har altid godt kunne lide modellen, og nu er den bare blevet endnu mere lækker at se på. Ikke nær så tung at se på og med mange nye frække detaljer. Dog kan jeg ikke lide det digitale speedometer.

Skulle jeg ha en ny scooter i dag, kunne jeg godt lade mig friste af den. Men det skal jeg ikke. Smil

Hvad synes I om den?

Der er lidt ændringer - noget til det bedre, og noget til det dårligere.
Lys = Forlygte er ændret tilbage til kun en pære - højst sandsynligt stadig BA20D fatning, og en 35/35W - Det er et minus i min bog. Man kan ALDRIG få for meget forlygtelys. jeg savner mine 2 x 35W fra Neo'sen mens jeg tuller rundt på Jog Space'en kan jeg godt love dig.

Speedo = Helt digitalt nu, fremfor digital måling, og analog visning. Poppet, og ikke godt. Hvis de havde valgt at lave en analog visning digitalt (altså et LCD display der viste hastigheden analogt), ville det have været en forbedring. Man aflæser faktisk farten bedre med et viserbaseret instrument, fremfor med en udlæsning i tal. Noget med at hjernen bedre opfatter billedet af hvorhenne viseren peger, fremfor at skulle forholde sig til et tal.

Skjoldudformning = Ser lidt frækkere ud, og som du siger - mindre "tung" i udseendet. Me like too.

Kontakt konsoller = Mere intergreret i instrumenthus/styrskjold - Enten kan man lide det look, eller også savner man sine konsoler. Jeg er til konsolerne.

Hjelmbrønd = Ser ud som om den er blevet en anelse mindre - Hvis det er tilfældet, så stort minus. Nyder at der er en fornuftig plads i min Neo's hjelmbrønd. På den anden side, hvis de så har gjort tanken større end de 6.5 liter den gamle var på, så kan det godt gå an, specielt for en touring freak som mig.

Forgaffel og forbremse - De har holdt fast i Paioli som leverandør af forgaffel - det vil jeg ikke klage over (kun over at Paioli ikke besvarer Sputte's henvendelser om deres Super Fork.. *suk*). Ej heller over at de benytter Brembo kaliber.

Baglygte - Frækt udseende - Er det monstro diodelys ?

Bagfodhvilere - Nice touch, selvom de ikke rigtigt må bruges efter hensigten på maskinerne herhjemme..


Dutch
Svar


Forum spring: