Søg Garagen Hej Gæst! Register

Giantco Sprint problemer vil IKKE starte
#1
Hey bs jeg har en Giantco sprint der starter og kan køre 20m hvor efter den stopper. Så kan jeg holde der i 1-2 min hvor efter det hele gentager sig Ked af det
Jeg har renset karbu og stillet ventiler.
Hvad nu ? :?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
Number_550 Skrev:Hey bs jeg har en Giantco sprint der starter og kan køre 20m hvor efter den stopper. Så kan jeg holde der i 1-2 min hvor efter det hele gentager sig Ked af det
Jeg har renset karbu og stillet ventiler.
Hvad nu ? :?

Prøv at tjek vacumslangerne.

Da du renset karburatoren kigget du så efter om membranen var revnet eller om der var nogle små huller i den?

Ps. Husket du at sætte den lille o-ring på nålen da du samlet den igen? Smil
Giantco Sprint 2007 17000km & Yamaha Fs1 1978 22000km.
Og nu også en Giantco Sprint 2009 1000Km.
Svar
#3
Big7000 Skrev:Prøv at tjek vacumslangerne.

Da du renset karburatoren kigget du så efter om membranen var revnet eller om der var nogle små huller i den?

Ps. Husket du at sætte den lille o-ring på nålen da du samlet den igen? Smil

Tak. Men har du Evt. et billede af membranen og hvor henne sidder den? Ellers er alt samlet som det skal.
Svar
#4
Ellers skal du justere din udstødningsventil. Den står garanteret for stramt, så den ender med at sende alt kompressionen ud der.
Piaggio Skipper 150 cc - 13,1 hk på rullefelt (Totalskadet)
Piaggio Skipper 150 cc - Købt 12-10-2010
Svar
#5
Number_550 Skrev:Tak. Men har du Evt. et billede af membranen og hvor henne sidder den? Ellers er alt samlet som det skal.

Membranen ser sådan her ud: http://www.thansen.dk/product.asp?c=2131...2116134857

Den sidder under det sorte låg på karburatoren. :wink:
Der må ikke være nogle huller overhovedet, husk at kigge godt efter inde i folderne.

Udover det så prøv at kigge på din cdi nede ved batteriet, er der et klistermærke hvor der står HY?
Eller er det direkte ind i plastiken?

Boss> Var også det første jeg tænke men der står jo at ventilerne er blevet stillet?
Giantco Sprint 2007 17000km & Yamaha Fs1 1978 22000km.
Og nu også en Giantco Sprint 2009 1000Km.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
TAK. Jeg kigger lige på alle tingende her senere så for i en raport. Men tak intil vidre. Grin
Svar
#7
Big7000 Skrev:Udover det så prøv at kigge på din cdi nede ved batteriet, er der et klistermærke hvor der står HY?
Eller er det direkte ind i plastiken?

Hej, jeg så lige dit spørgsmål om CDI'en. Hvorfor er det relevant?? Jeg har selv problemer med min CDI, så hvis du har noget 'insider' viden er jeg klar!!

Martin.
Martin - 4-Takts novice
If it's stupid and it works - It ain't stupid!!
Svar
#8
tcm@dbmail.dk Skrev:Hej, jeg så lige dit spørgsmål om CDI'en. Hvorfor er det relevant?? Jeg har selv problemer med min CDI, så hvis du har noget 'insider' viden er jeg klar!!

Martin.

Jeg ved ikke ligefrem og det er insiderviden, men kan da fortælle at de første mange sprint, t-hansen solgte blev solgt med cdi'er med fejl i, som gjorde at scooteren enten kørte mærkeligt, eller slet ikke kunne køre. Dette kan ordnes ved at købe en såkaldt b- version af cdi'en.(T-hansen skal enlig skifte den under reklamationen) Eller ved at købe en ubegrænset cdi.

B version cdi.

Håber du blev lidt klogere så. Smil
Giantco Sprint 2007 17000km & Yamaha Fs1 1978 22000km.
Og nu også en Giantco Sprint 2009 1000Km.
Svar
#9
Hej BIG7000

Tak for dit hurtige svar!

Jeg har indtil for nylig kørt med ubegrænset cdi fra Protuna uden problemer.
Den begyndte dog at cutte allerede ved 20-25 kmt. og meget uregelmæssigt, så den røg et smut omkring THansen.

De skiftede CDI'en, til en original, mærket HY, hvilket skulle være en B'er, korrekt??

Der kører den såmænd også fint, dog med en meget tydelig cut-out ved 54 kmt på speedo.

Jeg købte så en ny ubegrændset fra Protuna, men så vil scooteren ikke starte. Fik den byttet, men stadig uden held....

Når jeg har den originale i, starter den som en mis, men på trods af at der faktisk kommer gnist på tændrøret, vil den ikke starte med den ubegrændsede..... H J Æ L P !!!
Martin - 4-Takts novice
If it's stupid and it works - It ain't stupid!!
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
tcm@dbmail.dk Skrev:De skiftede CDI'en, til en original, mærket HY, hvilket skulle være en B'er, korrekt??

Der kører den såmænd også fint, dog med en meget tydelig cut-out ved 54 kmt på speedo.

Jeg købte så en ny ubegrændset fra Protuna, men så vil scooteren ikke starte. Fik den byttet, men stadig uden held....

Når jeg har den originale i, starter den som en mis, men på trods af at der faktisk kommer gnist på tændrøret, vil den ikke starte med den ubegrændsede..... H J Æ L P !!!

Hvis det er en b'er cdi, så skal ''HY'' mærket være støbt ind i plastikken. Hvis det er den med fejl, så er der et klistermærke. :wink:

Det med at den ikke vil med protuna cdi, lyder godt nok mærkeligt. Det kan vel næsten ikke passe at du har været så uheldig at få 2 cdi'er der ikke virket.

Har du evt en ven eller bekendt som også har en sprint, som du evt måtte prøve at sætte din ubegrænset cdi på, for at teste om den virker på andre scootere.

Gør den ikke det så er det cdi'en det er galt med, og den skal byttes igen.
Giantco Sprint 2007 17000km & Yamaha Fs1 1978 22000km.
Og nu også en Giantco Sprint 2009 1000Km.
Svar
#11
Big7000 Skrev:Hvis det er en b'er cdi, så skal ''HY'' mærket være støbt ind i plastikken. Hvis det er den med fejl, så er der et klistermærke. :wink:

Det med at den ikke vil med protuna cdi, lyder godt nok mærkeligt. Det kan vel næsten ikke passe at du har været så uheldig at få 2 cdi'er der ikke virket.

Har du evt en ven eller bekendt som også har en sprint, som du evt måtte prøve at sætte din ubegrænset cdi på, for at teste om den virker på andre scootere.

Gør den ikke det så er det cdi'en det er galt med, og den skal byttes igen.

Hey..

Vil det så sige at min CDI, der har et stort fedt hvidt klistermærke med bogstaverne HY, skal skiftes?
Englund
Svar
#12
Englund Skrev:Hey..

Vil det så sige at min CDI, der har et stort fedt hvidt klistermærke med bogstaverne HY, skal skiftes?

Ja, det skal den enlig, men hvis du ikke oplever problemer med din scooter så behøver du ikke at skifte den, jeg skiftet feks. aldrig min, og oplevede ikke nogle problemer.

Men det er et kendt problem så t-hansen burde skifte den kvit og frit. :wink:
Giantco Sprint 2007 17000km & Yamaha Fs1 1978 22000km.
Og nu også en Giantco Sprint 2009 1000Km.
Svar


Forum spring: