Søg Garagen Hej Gæst! Register

Lidt problemer med Cpi Popcorn
#1
Hej

Jeg har købt Cpi Popcorn, nu da jeg har kørt lidt på den fandt jeg ud at bezintanken var ikke i god tilstand, så tog jeg ned til thansen og købte ny tank og benzinhane.

Nu da jeg har monteret det hele på igen kan jeg ikke starte min scooter, så fandt jeg ud at der ikke løb benzin fra tanken til karburatoren, kan det være noget med hanen eller skal der indstilles noget andet?

mvh. MarsQ
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
Hej

Jeg har købt Cpi Popcorn, nu da jeg har kørt lidt på den fandt jeg ud at bezintanken var ikke i god tilstand, så tog jeg ned til thansen og købte ny tank og benzinhane.

Nu da jeg har monteret det hele på igen kan jeg ikke starte min scooter, så fandt jeg ud at der ikke løb benzin fra tanken til karburatoren, kan det være noget med hanen eller skal der indstilles noget andet?

mvh. MarsQ
Svar
#3
Hej. Der sider en vaccum slange nede på studsen mellem cylinder og karburator. Den skal du suge i enten med en kanyle eller med mudnen, ikke så hårdt som mange tror, Men til der kommer lidt modstand, dette undertryk skulle gerne få benzinen der ned igen. da det er en vaccum hane der er på den , Prøv dette.

Ps denne slange går op til din tank på knallerten.
Svar
#4
Hej. Der sider en vaccum slange nede på studsen mellem cylinder og karburator. Den skal du suge i enten med en kanyle eller med mudnen, ikke så hårdt som mange tror, Men til der kommer lidt modstand, dette undertryk skulle gerne få benzinen der ned igen. da det er en vaccum hane der er på den , Prøv dette.

Ps denne slange går op til din tank på knallerten.
Svar
#5
Har du husket at montere slangerne rigtigt??
Scooter tuning is not a crime, it's a lifestyle!
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Har du husket at montere slangerne rigtigt??
Scooter tuning is not a crime, it's a lifestyle!
Svar
#7
Evt. prøv at sæt en finger foran hullet i luftfilteret.
Hvis den ikke kan få luft, så begynder den at tage benzin ned.
Det virker altid hos mig når jeg lige har haft afmonteret karburator.
Svar
#8
Evt. prøv at sæt en finger foran hullet i luftfilteret.
Hvis den ikke kan få luft, så begynder den at tage benzin ned.
Det virker altid hos mig når jeg lige har haft afmonteret karburator.
Svar
#9
Hej

Der er to slanger den ene har, benzinfilter som går ned til (karburatoren) og den anden går direkte til (karburatoren)

Benzinhanen har to udgange den nedereste slange er med filter på og den øverste går direkte til karburatoren...hvad for en skal der suges luft ud (vaccum)[/img]
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Hej

Der er to slanger den ene har, benzinfilter som går ned til (karburatoren) og den anden går direkte til (karburatoren)

Benzinhanen har to udgange den nedereste slange er med filter på og den øverste går direkte til karburatoren...hvad for en skal der suges luft ud (vaccum)[/img]
Svar
#11
Den ene går til karburatoren og føder svømmerhuset på denne med benzin, på denne slange er det rigtigt godt at have et filter på, da det kan forebygge at små urenheder fra tanken kommer ind i karburator og tilstopper de små dysser heri.
Den anden slange har forbindelse til stykket mellem karburator og cylinder, her vil der komme et undertryk når motor roter, og den vil suge benzin/luft blanding ind.
Det er dette undertryk der bruges oppe i benzinhanen på tanken, til at åbne og lukke denne, i modsætning til de fleste motorcykler hvor dette skal gøres manuelt er det automatisk her, med de fordele og ulemper det giver.
På benzinhanen er der ingen regler for hvad der er hvad så prøv dig frem, der er kun to muligheder.
Svar
#12
Den ene går til karburatoren og føder svømmerhuset på denne med benzin, på denne slange er det rigtigt godt at have et filter på, da det kan forebygge at små urenheder fra tanken kommer ind i karburator og tilstopper de små dysser heri.
Den anden slange har forbindelse til stykket mellem karburator og cylinder, her vil der komme et undertryk når motor roter, og den vil suge benzin/luft blanding ind.
Det er dette undertryk der bruges oppe i benzinhanen på tanken, til at åbne og lukke denne, i modsætning til de fleste motorcykler hvor dette skal gøres manuelt er det automatisk her, med de fordele og ulemper det giver.
På benzinhanen er der ingen regler for hvad der er hvad så prøv dig frem, der er kun to muligheder.
Svar


Forum spring: