Søg Garagen Hej Gæst! Register

Forbremse behøver nye klodser ?
#1
Hvordan ser man, at det er på tide med nye klodser til forhjulet ?
Jeg er jo desværre ret grøn på det og andre 'reparer selv' områder. :oops:

Jeg kan lige netop kikke ind til mine, der ikke umiddelbart forekommer at være ret tykke.

Og hvor finde man nogle, der passer på Agility? Eller er det stort set standard?
T.Hansen ser ikke ud til at have noget. Ikke til Kymco og ikke universal.
Vi har de politikere, vi fortjener. 'Nogen' har stemt på dem! Men så er der alle de politikere, som vi ikke kan gøre noget ved. DJØF'erne i embedsvældet!
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
Hvordan ser man, at det er på tide med nye klodser til forhjulet ?
Jeg er jo desværre ret grøn på det og andre 'reparer selv' områder. :oops:

Jeg kan lige netop kikke ind til mine, der ikke umiddelbart forekommer at være ret tykke.

Og hvor finde man nogle, der passer på Agility? Eller er det stort set standard?
T.Hansen ser ikke ud til at have noget. Ikke til Kymco og ikke universal.
Vi har de politikere, vi fortjener. 'Nogen' har stemt på dem! Men så er der alle de politikere, som vi ikke kan gøre noget ved. DJØF'erne i embedsvældet!
Svar
#3
OK, ikke mange bidrag foreløbig. Forsøger med et par ret elendige billeder. :oops: Der er unægtelig ikke meget plads og stort set ingen mulighed for at foretage autofokus.

Det forekommer mig, at bremsebelægningen er af ca. samme tykkelse som pladen den sidder på, så måske kan de holde lidt endnu ? Som sagt er jeg aldeles grøn på det felt, men som det fremgår af min tag nedenfor ...

[Image: 1707.jpg]
[Image: 1708.jpg]
Vi har de politikere, vi fortjener. 'Nogen' har stemt på dem! Men så er der alle de politikere, som vi ikke kan gøre noget ved. DJØF'erne i embedsvældet!
Svar
#4
OK, ikke mange bidrag foreløbig. Forsøger med et par ret elendige billeder. :oops: Der er unægtelig ikke meget plads og stort set ingen mulighed for at foretage autofokus.

Det forekommer mig, at bremsebelægningen er af ca. samme tykkelse som pladen den sidder på, så måske kan de holde lidt endnu ? Som sagt er jeg aldeles grøn på det felt, men som det fremgår af min tag nedenfor ...

[Image: 1707.jpg]
[Image: 1708.jpg]
Vi har de politikere, vi fortjener. 'Nogen' har stemt på dem! Men så er der alle de politikere, som vi ikke kan gøre noget ved. DJØF'erne i embedsvældet!
Svar
#5
Hvis belægningen er samme tykkelse som pladen, så kan de godt holde et stykke tid endnu. Da jeg skiftede mine sidste gang, var der stortset intet tilbage. Og det burde da være muligt, at finde nye klodser til den? Hvis ikke i DK, så i Tyskland/Holland.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Hvis belægningen er samme tykkelse som pladen, så kan de godt holde et stykke tid endnu. Da jeg skiftede mine sidste gang, var der stortset intet tilbage. Og det burde da være muligt, at finde nye klodser til den? Hvis ikke i DK, så i Tyskland/Holland.
Svar
#7
Mon ikke klodser kan fås her: http://www.scoot.dk/476/scooter_30 Skulle det gå helt galt så kan det tydeligt høres når belægning er slidt ned og det er jernpladen der får kontakt med skiven, men så vidt skulle det nødigt gå, om det er sikkerhedsmæssigt forsvarligt ved jeg ikke helt, til gengæld er det helt sikkert at det altid vil ske på det mest ubelejlige tidspunkt.

Efter 10-15000km eller hver andet år ville jeg under alle omstændigheder skille bremsetøjet ad for at rense og smøre, og så stikke den et par nye klodser ved samme lejlighed, i følge service manual er det da også hvert andet år at bremsevæske skal skiftes, men det skulle da ikke undre mig hvis det bliver sprunget over til mange service eftersyn.

Har du mod på at gøre det selv så se her, og du ved du hvad der venter. Selv om det ikke er en kymco, så er det stortset det samme.
http://letsindig.be/lifan/vedligeholdog%...bremse.htm
Svar
#8
Mon ikke klodser kan fås her: http://www.scoot.dk/476/scooter_30 Skulle det gå helt galt så kan det tydeligt høres når belægning er slidt ned og det er jernpladen der får kontakt med skiven, men så vidt skulle det nødigt gå, om det er sikkerhedsmæssigt forsvarligt ved jeg ikke helt, til gengæld er det helt sikkert at det altid vil ske på det mest ubelejlige tidspunkt.

Efter 10-15000km eller hver andet år ville jeg under alle omstændigheder skille bremsetøjet ad for at rense og smøre, og så stikke den et par nye klodser ved samme lejlighed, i følge service manual er det da også hvert andet år at bremsevæske skal skiftes, men det skulle da ikke undre mig hvis det bliver sprunget over til mange service eftersyn.

Har du mod på at gøre det selv så se her, og du ved du hvad der venter. Selv om det ikke er en kymco, så er det stortset det samme.
http://letsindig.be/lifan/vedligeholdog%...bremse.htm
Svar
#9
Det ender nok med, at jeg må forbi ham JAN BERG i Gentofte til regulær service om 1½ uge.
Han er den eneste i nærheden, der er tilbage, som er villig og som jeg ikke har mistillid til.

Helst ville jeg have benyttet Scoot.dk, men han er åbenbart alene om alt for meget arbejde for øjeblikket Ked af det
Kunne dog være, jeg lige skulle prøve og møde op in person en gang i den kommende uge.

Jeg ved ikke, hvad de der fra Cash & Carry har lavet i sin tid, men på en eller anden måde har de fået delvist neddroslet maskinen.
Den bedste økonomi har jeg nu omkring 30-35 reelt, mens den lå omkring 40 tidligere. Og da med klart bedre økonomi end i dag vel at mærke.
På den anden side kunne maskinen køre hurtigere end nogensinde umiddelbart efter service, men jeg tror ikke jeg stadig kan komme derop.

Det er som om jeg mangler kraft til acceleration og på toppen. Motoren tøver også lidt ved gas, og tændrøret er konsekvent gråfarvet.

Der var også lige bemærkningen, der faldt hos Cash & Carry, at det ville koste 500 kr at få gjort maskinen 100% lovlig.

Dertil så det med sandsynlig luft i forbremsen.
Vi har de politikere, vi fortjener. 'Nogen' har stemt på dem! Men så er der alle de politikere, som vi ikke kan gøre noget ved. DJØF'erne i embedsvældet!
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Det ender nok med, at jeg må forbi ham JAN BERG i Gentofte til regulær service om 1½ uge.
Han er den eneste i nærheden, der er tilbage, som er villig og som jeg ikke har mistillid til.

Helst ville jeg have benyttet Scoot.dk, men han er åbenbart alene om alt for meget arbejde for øjeblikket Ked af det
Kunne dog være, jeg lige skulle prøve og møde op in person en gang i den kommende uge.

Jeg ved ikke, hvad de der fra Cash & Carry har lavet i sin tid, men på en eller anden måde har de fået delvist neddroslet maskinen.
Den bedste økonomi har jeg nu omkring 30-35 reelt, mens den lå omkring 40 tidligere. Og da med klart bedre økonomi end i dag vel at mærke.
På den anden side kunne maskinen køre hurtigere end nogensinde umiddelbart efter service, men jeg tror ikke jeg stadig kan komme derop.

Det er som om jeg mangler kraft til acceleration og på toppen. Motoren tøver også lidt ved gas, og tændrøret er konsekvent gråfarvet.

Der var også lige bemærkningen, der faldt hos Cash & Carry, at det ville koste 500 kr at få gjort maskinen 100% lovlig.

Dertil så det med sandsynlig luft i forbremsen.
Vi har de politikere, vi fortjener. 'Nogen' har stemt på dem! Men så er der alle de politikere, som vi ikke kan gøre noget ved. DJØF'erne i embedsvældet!
Svar


Forum spring: