Søg Garagen Hej Gæst! Register

Tre i et spørgsmål
#1
Jeg har lige købt mig en ny scooter, det er en Kina med navnet Stranger, den har kørt 108 og er en 4-takt. Den er fuld standart bort set fra at spejlene er pillet af.

Mit første problem med den er når den skal startes, så starter jeg den på kicken, og den starter i et par sek. så dør den ud og så kan jeg ikke bruge kicken lige efter, så jeg er nød til at bruge el-starten, så gør den det samme et par gange og starter så, hvad gør jeg her for at den starter første gang?

Mit andet problem er når jeg har fået den startet, så når jeg giver fuld gas, så dør den nogen gange, specielt hvis jeg skal holde på vejene, så dør den, hvad gør jeg her?

Mit tredje og sidste problem er at når jeg kører, så har den ikke et ret godt optræk. Jeg kan ikke "rive" helt rundt i gas håndtaget, jeg skal kun "rive" ca 3/4 rundt og så har den trækker den som den nu gør. hvis jeg så "river" helt rundt i gas håndtaget, så gør den ned i fart og hopper/skubber bagtil, hvad gør jeg her?

Hvis i kan hjælpe her vil det være rigtigt dejlig, jeg kan ikke selv rode i min scooter og fejl finde, så hvis der skal laves noget, skal der er guide med i svaret (: På forhånd tak
stavefejl er gratis (:

Hvis det er lettere at skrive på msn, så skriv en pb med din msn.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
Jeg har lige købt mig en ny scooter, det er en Kina med navnet Stranger, den har kørt 108 og er en 4-takt. Den er fuld standart bort set fra at spejlene er pillet af.

Mit første problem med den er når den skal startes, så starter jeg den på kicken, og den starter i et par sek. så dør den ud og så kan jeg ikke bruge kicken lige efter, så jeg er nød til at bruge el-starten, så gør den det samme et par gange og starter så, hvad gør jeg her for at den starter første gang?

Mit andet problem er når jeg har fået den startet, så når jeg giver fuld gas, så dør den nogen gange, specielt hvis jeg skal holde på vejene, så dør den, hvad gør jeg her?

Mit tredje og sidste problem er at når jeg kører, så har den ikke et ret godt optræk. Jeg kan ikke "rive" helt rundt i gas håndtaget, jeg skal kun "rive" ca 3/4 rundt og så har den trækker den som den nu gør. hvis jeg så "river" helt rundt i gas håndtaget, så gør den ned i fart og hopper/skubber bagtil, hvad gør jeg her?

Hvis i kan hjælpe her vil det være rigtigt dejlig, jeg kan ikke selv rode i min scooter og fejl finde, så hvis der skal laves noget, skal der er guide med i svaret (: På forhånd tak
stavefejl er gratis (:

Hvis det er lettere at skrive på msn, så skriv en pb med din msn.
Svar
#3
Ventilerne skal sikkert stilles. Det er ihvertfald mit bud. Læs evt. nogle af de mange indlæg omkring Giantco'en (samme motor?) Mener at ventilerne skal stilles til 0,8, hvor de fra fabrikkens side af, er stillet til 0,5.
Svar
#4
Ventilerne skal sikkert stilles. Det er ihvertfald mit bud. Læs evt. nogle af de mange indlæg omkring Giantco'en (samme motor?) Mener at ventilerne skal stilles til 0,8, hvor de fra fabrikkens side af, er stillet til 0,5.
Svar
#5
Jps Skrev:Ventilerne skal sikkert stilles. Det er ihvertfald mit bud. Læs evt. nogle af de mange indlæg omkring Giantco'en (samme motor?) Mener at ventilerne skal stilles til 0,8, hvor de fra fabrikkens side af, er stillet til 0,5.

Tak. nu kommer det problem at jeg ikke ved hvor ventilerne sidder henne, kan du give mig et link til hvordan jeg får de problemer rettet selv?
stavefejl er gratis (:

Hvis det er lettere at skrive på msn, så skriv en pb med din msn.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Jps Skrev:Ventilerne skal sikkert stilles. Det er ihvertfald mit bud. Læs evt. nogle af de mange indlæg omkring Giantco'en (samme motor?) Mener at ventilerne skal stilles til 0,8, hvor de fra fabrikkens side af, er stillet til 0,5.

Tak. nu kommer det problem at jeg ikke ved hvor ventilerne sidder henne, kan du give mig et link til hvordan jeg får de problemer rettet selv?
stavefejl er gratis (:

Hvis det er lettere at skrive på msn, så skriv en pb med din msn.
Svar
#7
99amartin Skrev:Tak. nu kommer det problem at jeg ikke ved hvor ventilerne sidder henne, kan du give mig et link til hvordan jeg får de problemer rettet selv?

Ventilerne sidder i topstykket og hvis du søger lidt i diverse indlæg der er om Giantco, så finder du vejledning, i at stille dem Smil.
Svar
#8
99amartin Skrev:Tak. nu kommer det problem at jeg ikke ved hvor ventilerne sidder henne, kan du give mig et link til hvordan jeg får de problemer rettet selv?

Ventilerne sidder i topstykket og hvis du søger lidt i diverse indlæg der er om Giantco, så finder du vejledning, i at stille dem Smil.
Svar
#9
Som jeg næsten lige har skrevet i et andet indlæg:

Prøv at kigge her.

Du skal dog huske at der ikke står i guiden at du skal stille motoren under kompression, når du stiller ventiler, det kan du læse mere om i kommentarerne, og husk at du skal stille ventilerne til 0.08 mm, som Jps næsten siger. Grin
Giantco Sprint 2007 17000km & Yamaha Fs1 1978 22000km.
Og nu også en Giantco Sprint 2009 1000Km.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Som jeg næsten lige har skrevet i et andet indlæg:

Prøv at kigge her.

Du skal dog huske at der ikke står i guiden at du skal stille motoren under kompression, når du stiller ventiler, det kan du læse mere om i kommentarerne, og husk at du skal stille ventilerne til 0.08 mm, som Jps næsten siger. Grin
Giantco Sprint 2007 17000km & Yamaha Fs1 1978 22000km.
Og nu også en Giantco Sprint 2009 1000Km.
Svar
#11
big7000 Skrev:Som jeg næsten lige har skrevet i et andet indlæg:

Prøv at kigge her.

Du skal dog huske at der ikke står i guiden at du skal stille motoren under kompression, når du stiller ventiler, det kan du læse mere om i kommentarerne, og husk at du skal stille ventilerne til 0.08 mm, som Jps næsten siger. Grin

tak, det er sådan noget jeg kan bruge (:
stavefejl er gratis (:

Hvis det er lettere at skrive på msn, så skriv en pb med din msn.
Svar
#12
big7000 Skrev:Som jeg næsten lige har skrevet i et andet indlæg:

Prøv at kigge her.

Du skal dog huske at der ikke står i guiden at du skal stille motoren under kompression, når du stiller ventiler, det kan du læse mere om i kommentarerne, og husk at du skal stille ventilerne til 0.08 mm, som Jps næsten siger. Grin

tak, det er sådan noget jeg kan bruge (:
stavefejl er gratis (:

Hvis det er lettere at skrive på msn, så skriv en pb med din msn.
Svar


Forum spring: