Søg Garagen Hej Gæst! Register

Tomgang uden tomgangsskrue
#1
Den anden dag da jeg startede scooteren lagde jeg mærke til at den stod i højere tomgang end normalt.

Efter jeg havde kørt en halv times tid stod den stadig i rigtig høj tomgang, så den næsten trillede af sig selv og det gør den absolut ikke normalt.

Så mekaniker som jeg (ikke!) er, tænkte jeg at det var chokeren der nok lavede ballade.

Men nu er problemet at jeg ikke helt kunne få den af da den ene af de 2 forbandede kina-skruer op Ond De mister gevindet bare af at kigger på dem Ked af det

[Image: 1691.jpg]

På har prøvet at lave mere plads ved at fjerne "Luft-studsen"? Men det er ikke nok til min tang (har måske en anden, skal lige kigge.) Smil


Da det ikke lykkedes, tænkte jeg at jeg bare sætter tomgangen ned, men den har ingen effekt? Skruede skruen af og den kørte bare videre i høj tomgang?

[Image: 1693.jpg]

Kan det være andet end den choker? Og hvis nej, er der en smart metode af få den skrue op på?

:twisted:
Skrevet af mig.

"Hvis det ikke er i stykker, så lad vær' med at pille". ;)
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
For at komme godt fra start, skal man sikre sig at skruetrækker passer præcist til kærven, er den meget stram( tæret fast) kan man slå på enden af skruetrækker med en hammer samtidig med at man drejer.

På en ny scooter skulle det ikke være et problem at få den af, medmindre at man gør det forkert.
Frem for at ødelægge kærven, så giv den noget rustløsner og lade det trække i et par time, det kan hjælpe meget.

For at forebygge til næstegang, så sprøjt alle skruer med VD40 det vil trænge ind i gevind så det ikke ruster eller tærer.
Jeg skiller tit noget ad bare for at give gevind fedt, det lille ekstra arbejde vil jeg sætte stor pris på senere.
Svar
#3
LETSINDIG Skrev:For at komme godt fra start, skal man sikre sig at skruetrækker passer præcist til kærven, er den meget stram( tæret fast) kan man slå på enden af skruetrækker med en hammer samtidig med at man drejer.

Vil jeg prøve i morgen

Letsindig Skrev:På en ny scooter skulle det ikke være et problem at få den af, medmindre at man gør det forkert.
Frem for at ødelægge kærven, så giv den noget rustløsner og lade det trække i et par time, det kan hjælpe meget.

For at forebygge til næstegang, så sprøjt alle skruer med WD40 det vil trænge ind i gevind så det ikke ruster eller tærer.
Jeg skiller tit noget ad bare for at give gevind fedt, det lille ekstra arbejde vil jeg sætte stor pris på senere.

Nu er scooteren desværre ikke ny mere. Den er fra November 2006 år, så nu har den snart været igennem 2 vintre uden at have været smøret osv. :oops:
Skrevet af mig.

"Hvis det ikke er i stykker, så lad vær' med at pille". ;)
Svar
#4
Ny og ny, her kan jeg nok ikke være med, jeg har altid kørt i gamle biler. En ny bil er for mig en der ikke er over 10 år gammel, så i mine øjne kører du rundt på en funklende ny scooter.
Svar
#5
LETSINDIG Skrev:Ny og ny, her kan jeg nok ikke være med, jeg har altid kørt i gamle biler. En ny bil er for mig en der ikke er over 10 år gammel, så i mine øjne kører du rundt på en funklende ny scooter.

Okay så, men skruerne sidder garanteret bedre fast nu end da jeg købte den.
Skrevet af mig.

"Hvis det ikke er i stykker, så lad vær' med at pille". ;)
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Nogen der har et bud på ovenstående?

:?
Skrevet af mig.

"Hvis det ikke er i stykker, så lad vær' med at pille". ;)
Svar
#7
MartinAndersen14 Skrev:Nogen der har et bud på ovenstående?

:?
Ja!

Dit gaskabel er justeret for stramt...

Du kan løsne det under gashåndtaget eller der hvor gaskablet er spændt på karburatoren.

Det kan naturligvis også være din karburator der skal renses (tomgangsdyse)
Hilsen - Henrik
tidl. CityScooter.dk
Svar
#8
City Scooter Skrev:Ja!

Dit gaskabel er justeret for stramt...

Du kan løsne det under gashåndtaget

Hvordan kommer man under håntaget?

City Scooter Skrev:Det kan naturligvis også være din karburator der skal renses (tomgangsdyse)

Kigger i morgen.
Skrevet af mig.

"Hvis det ikke er i stykker, så lad vær' med at pille". ;)
Svar
#9
Kan også være det med gaskablet. Eller tag en lille spidstang, så kan du få løsnet skruerne. Havde samme problem som dig, har dog udskiftet skruerne nu.
Scooter tuning is not a crime, it's a lifestyle!
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
En lille opfølgning:

Jeg har fået skiftet membran da der var gået hul på, så var tomgangen normal igen.

Men så pludselig ville den kun kører 50 i stedet for 70. Nogle dage kun 35 plus der var problemer med at give gas, ligesom når dysen er for lille / stor.

Men nu har den fået skifter gear-olie, motorolie og ventiler er stilet, men den render kun 50.
Men kører bedre op til de 50 end før.

Tror måske det er Thansen rullerne der er i uorden, så kigger på den over weekenden. Hvis det ikke virker er der kun 300 km til service.

Fortvivletcooter:
Skrevet af mig.

"Hvis det ikke er i stykker, så lad vær' med at pille". ;)
Svar
#11
En lille opfølgning:

Jeg har fået skiftet membran da der var gået hul på, så var tomgangen normal igen.

Men så pludselig ville den kun kører 50 i stedet for 70. Nogle dage kun 35 plus der var problemer med at give gas, ligesom når dysen er for lille / stor.

Men nu har den fået skifter gear-olie, motorolie og ventiler er stilet, men den render kun 50.
Men kører bedre op til de 50 end før.

Tror måske det er Thansen rullerne der er i uorden, så kigger på den over weekenden. Hvis det ikke virker er der kun 300 km til service.

Fortvivletcooter:
Skrevet af mig.

"Hvis det ikke er i stykker, så lad vær' med at pille". ;)
Svar
#12
Er du sikker på at du har fået sat membranen ordenligt ned i rillen?
Og har du husket at sætte en o-ring ned i membranen.
Giantco Sprint 2007 17000km & Yamaha Fs1 1978 22000km.
Og nu også en Giantco Sprint 2009 1000Km.
Svar


Forum spring: