Søg Garagen Hej Gæst! Register

Bio95 fra Statoil... :S
#1
Hej alle

Jeg var i går forbi Statoil for at tanke Bio95. Dette var første gang for mig, og jeg gjorde det udelukkende, fordi jeg havde læst om andres erfaringer herinde (og nej, jeg skal ikke til at klandre BS for det følgende).

Jeg skulle på en halvlang tur fra Århus til Odder efter min optankning, og alt går fint og maskinen opfører sig som den plejer. Jeg vender næsen hjemad efter nogle timer i Odder og får vel kørt ca 20 km af hjemturen (ud af 27), hvor der bliver rødt lys, og maskinen dør. Jeg prøver el-starten, hvilket ikke hjælper noget. Jeg hopper af maskinen og kommer væk fra vejen, hopper på kickstarteren en del gange, først uden resultat, men efter nogle gange kommer den i gang igen for derefter at gå ud efter at have stået i tomgang et minuts tid. Jeg gentager mit eksperiment en del gange (man gider jo ikke trække 7 km hjem, vel?), men må opgive og begynde at trække. Jeg prøver ind imellem på trækketuren hjem at trampe på kickstarten, men maskinen vil ikke samarbejde. Jeg har fundet ud af, at det i hvert fald ikke er en elektrisk fejl, for blink og bremselys virker, samt forlygte og lys i speedo (inden motoren gik ud igen).

Kan det være:

-Druknedøden?
-Tændrør eller tændrørshætte(1500 km)?
-Luftblanding?
-Bio95?
-???

Det skal siges, at maskinen kørte upåklageligt hele vejen hjem, og at problemet først indtraf efter nedbremsning ved førnævnte lyskryds. Jeg var nødt til at bremse forholdsvis hårdt, nedad bakke. Kan motoren drukne af dette ved fuld tank? Hvis ja, så er det da noget hø :x

Undskyld det lidt lange indlæg, ville gerne have så mange detaljer som muligt med.

Håber der sidder en eller flere der kan hjælpe!

/Wifebeater

Ps. Modelbetegnelsen kan ses til venstre for dette indlæg <-------
VGA Versus 4T LC kørt 4500 km.


Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
Kan det være vakuum slangen der er røget af?
Giantco Sprint 2007 17000km & Yamaha Fs1 1978 22000km.
Og nu også en Giantco Sprint 2009 1000Km.
Svar
#3
big7000 Skrev:Kan det være vakuum slangen der er røget af?

Kan den dø pludseligt af det? Det er jo kommet lige fra det ene til det andet sekund.

/Wifebeater
VGA Versus 4T LC kørt 4500 km.


Svar
#4
Aldrig stole på Baotian slanger / ledninger ...

Den selv samme slange fandt ud i går selvom jeg havde sat brun tape på :x

Tror du skal kigge på slangerne.
Skrevet af mig.

"Hvis det ikke er i stykker, så lad vær' med at pille". ;)
Svar
#5
MartinAndersen14 Skrev:Aldrig stole på Baotian slanger / ledninger ...

Den selv samme slange fandt ud i går selvom jeg havde sat brun tape på :x

Tror du skal kigge på slangerne.

Men den kan jo godt starte, for derefter at gå ud igen?

/Wifebeater
VGA Versus 4T LC kørt 4500 km.


Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Wifebeater Skrev:Men den kan jo godt starte, for derefter at gå ud igen?

/Wifebeater

Jaa, Læste det godt :oops:, og det lyder mærkeligt? Evt noget med karburatoren?

--> Kan den kører i dag?
Skrevet af mig.

"Hvis det ikke er i stykker, så lad vær' med at pille". ;)
Svar
#7
Har selv rundet tanken om karb. Men skulle det ikke netop være argumentet for at fyre Bio95 på tanken? Altså at karburatoren skulle holdes affugtet og sådan?
Nu ved jeg ikke hvor hurtigt sådan en svend bliver svinet til, men hvis det skal ske for hver 1500 km, så finder jeg en anden måde at komme på arbejde på :x

/Wifebeater
VGA Versus 4T LC kørt 4500 km.


Svar
#8
MartinAndersen14 Skrev:--> Kan den kører i dag?

Har ikke været nede for at tjekke. Kom for sent op :wink:

Og er nødt til at tage på arbejde nu her - MED BUSSEN! Græder

Kigger på den i aften og vender tilbage.

/Wifebeater
VGA Versus 4T LC kørt 4500 km.


Svar
#9
Wifebeater Skrev:Har selv rundet tanken om karb. Men skulle det ikke netop være argumentet for at fyre Bio95 på tanken? Altså at karburatoren skulle holdes affugtet og sådan?

Jooh?

Wifebeater Skrev:Nu ved jeg ikke hvor hurtigt sådan en svend bliver svinet til, men hvis det skal ske for hver 1500 km, så finder jeg en anden måde at komme på arbejde på :x

/Wifebeater

Så skal du da nok have været uheldig?

Ved det sku' ikk' :?
Skrevet af mig.

"Hvis det ikke er i stykker, så lad vær' med at pille". ;)
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Wifebeater Skrev:Men den kan jo godt starte, for derefter at gå ud igen?

/Wifebeater

Hvis f eks at vakuum slangen er gået i stykker eller gået fra på midten, hvor den sidder sammen med noget af katalysatoren, så kan du godt starte den men den vil gå ud meget hurtigt.

Du skriver at det går et minuts tid før den går ud. Hvad sker der hvis du prøver at køre lige når du får den startet?
Giantco Sprint 2007 17000km & Yamaha Fs1 1978 22000km.
Og nu også en Giantco Sprint 2009 1000Km.
Svar
#11
Sidst min scooter lavede det nummer var den druknet.. har du tjekket om der er benzin i luftfilteret?

Mekanikeren fik den igang igen ved at klemme en luftslange sammen med fingerne, mens at han brugte el-start i 15-20 sek. han kaldte det "at kvæle den".. ved ikke om det er til nogen hjælp.
Svar
#12
big7000 Skrev:Hvis f eks at vakuum slangen er gået i stykker eller gået fra på midten, hvor den sidder sammen med noget af katalysatoren, så kan du godt starte den men den vil gå ud meget hurtigt.

Du skriver at det går et minuts tid før den går ud. Hvad sker der hvis du prøver at køre lige når du får den startet?

Jeg synes at have hørt herinde at jeg kan undvære vakuumslangen (ifb. med udskiftning af udstødning)?

Hvis jeg når så langt som til at kunne køre på den, sætter den ud, så snart man giver lidt gas.

Min umiddelbare tanke er at den er druknet, eller at den ikke kan lide Bio95. Tror ikke det er det sidste.

/Wifebeater
VGA Versus 4T LC kørt 4500 km.


Svar


Forum spring: