Søg Garagen Hej Gæst! Register

Karburatorsprit på SR50R
Et måske halvdumt spørgsmål, men any way here goes:

Som ejer af en Aprilia SR50R Factory, kom jeg til at tænke på om man også skal bruge karburatorsprit, på en scooter med elektronisk indsprøjtning? Jeg mener den har jo ikke karburator i traditionel forstand. Det vil være rart at vide nu her hvor vinteren er over os Smil

På forhånd tak :P
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

Hummerbaronen Skrev:Et måske halvdumt spørgsmål, men any way here goes:

Som ejer af en Aprilia SR50R Factory, kom jeg til at tænke på om man også skal bruge karburatorsprit, på en scooter med elektronisk indsprøjtning? Jeg mener den har jo ikke karburator i traditionel forstand. Det vil være rart at vide nu her hvor vinteren er over os Smil

På forhånd tak :P

Biler med indsprøjningsmotor, anbefales da også at anvende karburatorsprit i vinterperioden. Så vil tro at din SR50R ikke vil tage skade af det. Dog skal du være opmærksom på at der findes speciel karburatorsprit til injektionsmotor, som har nogle andre additiver, end standard karburatorsprit.

Eller også tank Bio95 hos Statoil, da det allerede indeholder 5% sprit i form af bioethanol.

Læs eventuelt denne tråd fra Usenet gruppen dk.fritid.motorcykel :
http://www.mcinternet.dk/asp/debat/debat...gID=199072

Dutch
Svar
Tak for svaret! Så må man hellere få fyldt lidt på :P
Svar

Forum spring: