Søg Garagen Hej Gæst! Register

Kymco Agility vs. PGO Big Max
#1
Jeg står overfor udskiftning af min 45-scooter, og jeg har pt. kig på følgende modeller:

Kymco Agility
http://www.kymco.dk/popup.html

PGO Big Max
http://www.c-reinhardt.dk/scooter45/BIGMAX/bigmax-0.htm

Begge scooterne koster 10.000 kr. hvilket er særdeles tiltalende. Kymco'en er en 4-takter hvorimod PGO'en er en alm. 2-takter. Iflg. forhandleren af Kymco skulle denne have en bedre benzinøkonomi og et bedre bundtræk (pga. mere moment).

Er der ellers andet at sige om disse to scootere? Og kan I evt. komme med nogle anbefalinger?

Til orientering kører jeg 30 km. om dagen.

Jeg takker på forhånd,

Esben
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet, så kan du også deltage i julekonkurrencen. :)

#2
esko Skrev:Jeg står overfor udskiftning af min 45-scooter, og jeg har pt. kig på følgende modeller:

Kymco Agility
http://www.kymco.dk/popup.html

PGO Big Max
http://www.c-reinhardt.dk/scooter45/BIGMAX/bigmax-0.htm

Begge scooterne koster 10.000 kr. hvilket er særdeles tiltalende. Kymco'en er en 4-takter hvorimod PGO'en er en alm. 2-takter. Iflg. forhandleren af Kymco skulle denne have en bedre benzinøkonomi og et bedre bundtræk (pga. mere moment).

Er der ellers andet at sige om disse to scootere? Og kan I evt. komme med nogle anbefalinger?

Til orientering kører jeg 30 km. om dagen.

Jeg takker på forhånd,

Esben

Når du som du skriver kører 30 km pr. dag, så er Kymco Agility et godt valg, på grund af den kører væsenligt længere på literen end Big Max'en. "Agili'en" ligger vel tæt på de 50km/l, hvor "max'en" ligger og roder omkring de 25-30 km/l.
Svar
#3
Jeg kikkede selv på Agility for nogen tid siden, og den er da stadig under overvejelse.

Dens 2-delte sæde gør dog, at du nok ikke bør være specielt langbenet, da du ellers kommer til at sidde med "2 revner i nærkamp".
Rigtig kort bør du nok heller ikke være. Jeg er 172 og kunne netop nå jorden med tæerne. Med hele foden fladt på jorden måtte jeg holde en (lille) del af maskinens vægt med benet.
BigMax er vist heller ikke den mindste maskine, så ...

Jeg fik også indtryk af, at fodpladsen på Agility var en smule lille midtpå. Min støvler, størrelse 42, kunne lige præcis og netop være der mellem motorkasse og styr. Længere ude var der naturligvis bedre plads, men så vidt jeg husker var det mest bagud.
Svar
#4
Lidt som at sammenligne en båndspiller med en dvd afspiller... Griner
Uden at generalisere el. fornærme, så er BigMax imo. lidt af en "spritterkværn", der både larmer og gynger afsted med halvblind forlygte.
Agility har meget mere "mc" over sig, fordi den er generelt kraftigere bygget. Lys, bremser, affjedring, og køreegenskaber er også på et højere plan.

Men prøv da begge, og dan selv et indtryk af dem.
Svar
#5
Jeg har sagt det før og nu er chancen mindsanten der igen, hvor bliver Vitality af? Dejlig stor 4-takts scooter i høj kvalitet. Hvor er den, hvorfor er det kun tyskere og svenskere der skal have den ???
TruckStar
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet, så kan du også deltage i julekonkurrencen. :)

#6
Tak for jeres svar. Og til Energy: det er faktisk hos Scootergården, jeg vælger at handle. Der var simpelthen fremragende betjening og vejledning. Så den kan du med rette give videre til dine kolleger inde i butikken!
Svar
#7
jeg er den lykelige ejer af en kymco people og jeg var selv meget i tvivl da jeg ikke kendte mærket ,men det er en god og solid scooter der sigesom agitetien er født med en h4 pære det er noget der kan få bilerne til at blende ned, men lidt mere ben plads ville være dejlig
Svar
#8
T : Jeg snakkede med importøren (Nelleman/Egå) forleden dag, og spurgte netop om Vitality, men der er stadig tvivl om de vil ofre penge på en typegodkendelse. Men det syns jeg absolut de skulle til at tage sig sammen til at gøre, den vil sælge i stor stil tror jeg.

Esko : Jeg så dig godt igår, og jeg skal nok hilse og sige, at du var glad for servicen. Fandt du ud af hvilken model du vil have ?


Iglsel : People er også en rigtig fed model, der har en masse godt udstyr og er rigtig godt bygget. Synd, at pladsen ved fødderne ikke er større end den er, det har desværre holdt en del voksne fra at købe den. Men der er kommet en ny model af People med mere plads, måske den også kommer til DK.
Svar
#9
Jeg håber at importøren vælger at gøre det, JPS og jeg er svært enige om at det ikke kan være rigtigt at bare fordi det er en 4-takter, skal den absolut være mikroskopisk.
TruckStar
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet, så kan du også deltage i julekonkurrencen. :)

#10
T Skrev:Jeg håber at importøren vælger at gøre det, JPS og jeg er svært enige om at det ikke kan være rigtigt at bare fordi det er en 4-takter, skal den absolut være mikroskopisk.

'Ja, importøren kan jo også bare kigge ud over grænserne og konstatere, at det er en scooter, der sælger godt, en 4T med plads på er som du og jps siger eftertragtet.
Men Honda-importøren er ikke just kendt for at være fremme i skoene med nye scootere, de er nærmest stok konservative hvad det angår.

Hvaa' gik du helt kold med dit karburator-køb ?.... Griner
Svar
#11
Ikke rigtig, så du det billede jeg havde postet ? Tror måske jeg gik lidt i selvsving over den åndsvage udstødning som passer af gyx. Forhandleren vil kigge på den, ellers tager han den retur. Men så er jeg jo lige vidt!
TruckStar
Svar
#12
Billedet af karburatoren ?...Det har jeg set.

Det er da underligt med den udstødning, du må finde en med løst ophæng som på bla. Leovince og Sito, den skal bare passe på en Minarelli, og så kan man tilpasse ophænget bedre. Hvis altså man ikke kan få en specielt til din model.
Passer den 100% udstødning med CPI ?
Svar


Forum spring: