Søg Garagen Hej Gæst! Register

Giantco tabt optræk og topfart, over natten! - Problem løst.
#1
Min Giantco Sprint '45, har indtil i mandags kørt perfekt.

Tirsdag morgen, var det frostvejr, og den kørte meget langsomt, og lavede noget mystisk med speedometeret. (kørte langsom, men viste mere end normalt på speedo)

Jeg tænkte, Karburator sprit, skal der til. Da jeg kørte hjem, lavede den samme nummer, kørte meget langsomt(selvom det ikke var frostvejr mere).

Jeg har herefter fyldt tanken om med Bio95 fra statoil (5,5l næsten en hel tank) (før kørte jeg alm. 92) (bio95 indeholder 5% sprit, og skulle kunne erstatte karburator sprit)

Men det har ikke hjulpet, overhovdet.
- den trækker meget langsomt op til 50-55 km/t (før kørte den pænt hurtigt op til 70km/t)
- Der bliver den i lang tid, og skal køre ned af bakke for at få mere fart på, går det op ad bakke, falder farten.

Jeg har tjekket ruller, da jeg troede de måske kunne være slidt.

Er der nogle der har nogle forslag, eller selv har oplevet noget lignende?

Jeg har selv en teori, om chokeren ikke slipper (konstant choker) men har ikke fået den skilt ad endnu.

Bjarne

Scooter info:
Kørt: 4400 km
cdi: ubegrænset(protuna)
Dyse: 92
Ruller: 5,5g
Skive i vario: nej
Studs i luftfilter: nej
Det er bedre at komme galt afsted.
End slet ikke komme afsted!
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
Min Baotian lavede samme nummer. Den røg til service. 3 uger efter kunne jeg hente den. Der var påsat helt ny karburator (på garantien). Den kører dog stadig ikke helt så optimalt som før. mangler ca. 5-8 km/t på topfarten.
Svar
#3
zompf Skrev:Min Giantco Sprint '45, har indtil i mandags kørt perfekt.

Men det har ikke hjulpet, overhovdet.
- den trækker meget langsomt op til 50-55 km/t (før kørte den pænt hurtigt op til 70km/t)
- Der bliver den i lang tid, og skal køre ned af bakke for at få mere fart på, går det op ad bakke, falder farten.

Er der nogle der har nogle forslag, eller selv har oplevet noget lignende?
Nu skriver du kun opsætningen af din scooter, så jeg kan ikke se hvilke service der kar været foretaget Udråbstegn

Men mit "ritual" i sådan et tilfælde vil være; rens karburatoren (blæs den godt igennem med trykluft) og stil ventilerne <- Vigtigt! og når du nu alligevel har sædekassen oppe, så skift lige tændrøret. Så er den der! Griner

Igen, hvis den overhovedet ikke har fået lavet service (eller olieskift) så ville jeg skifte motorolien, det kan godt "tynge" på farten at have gammel olie = tyk og tjæret!

Men igen, ved ikke om disse tiltag er lavet på et serviceværksted...

zompf Skrev:Jeg har selv en teori, om chokeren ikke slipper (konstant choker) men har ikke fået den skilt ad endnu.
Tror ikke at det er chokeren, men det er nemt at checke. Start scooteren, sæt den på midter støtteben og lad den stå. Hvis chokeren virker, skal den efter "et par minutter" gå ned i tomgang (væsentligt).
Hilsen - Henrik
tidl. CityScooter.dk
Svar
#4
City Scooter Skrev:Nu skriver du kun opsætningen af din scooter, så jeg kan ikke se hvilke service der kar været foretaget )

Jeg har haft den til service ved 1000km (thansen)
Og så selv skiftet olie ved 2000, så det er nok ved at være tiden igen.

City Scooter Skrev:Men mit "ritual" i sådan et tilfælde vil være; rens karburatoren (blæs den godt igennem med trykluft) og stil ventilerne <- Vigtigt! og når du nu alligevel har sædekassen oppe, så skift lige tændrøret. Så er den der!

Tror ikke at det er chokeren, men det er nemt at checke. Start scooteren, sæt den på midter støtteben og lad den stå. Hvis chokeren virker, skal den efter "et par minutter" gå ned i tomgang (væsentligt).

Det lyder som fornuftige ting du siger der, så det vil jeg prøve.
Det er også fedt at høre det fra en, som jeg forventer, ved hvad han taler om.

Tak for indlægget. lækkert! Grin

Bjarne
Det er bedre at komme galt afsted.
End slet ikke komme afsted!
Svar
#5
Det kan også være vacums membranen der er revnet!. De kan godt være at den ikke kan tåle frost?.

Vis den er revnet, mister du optræk og topfart. (Har nemlig selv prøvet det, den revnede dog ikke pga. frost)

Det er den membran der sidder i toppen af din karburator. Se om den er revnet?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
hellbinde Skrev:Det kan også være vacums membranen der er revnet!. De kan godt være at den ikke kan tåle frost?.

Vis den er revnet, mister du optræk og topfart. (Har nemlig selv prøvet det, den revnede dog ikke pga. frost)

Det er den membran der sidder i toppen af din karburator. Se om den er revnet?


Det vil jeg så kigge efter, den er heldigvis lynhurtig at tjekke.
(Ved godt hvorhenne den sidder Grin)
- tak for tippet.
Det er bedre at komme galt afsted.
End slet ikke komme afsted!
Svar
#7
Det var så lidt. Den er nem at finde. I toppen på din karburator sidder der et låg. Den er sat fast med 2 skruer. løsen dem. men hold lige på låget, for ellers springer den op. Der sidder nemlig en fjeder. Så kan du tydeligt se vacumsmembranen.

Den ser sådan her ud: http://thansen.dk/product.asp?c=13583218...2112682455
Svar
#8
Så er den skid slået... Grin

Nej altså, jeg skyndte mig hjem og kigge under karburator dækslet, og kunne næsten med det blotte øje se et hul, uden jeg havde den skilt den ad.

Da jeg skilte den ad, opdagede jeg 4 huller, 3 fine små, og 1 noget større.

Hen til Thansen, og smide de 199,- såden en svend koster:
http://thansen.dk/product.asp?c=13583218...2112682455

I med den, og straks køre den meget bedre. YES! en vellykket operation. Patienten er ikke død endnu.

Jeg har taget et billed af den perforerede membran, så alle kan se det.

[Image: 1535.jpg]


Jeg har også en teori om hvorfor den er gået i stykker.
- Da jeg en gang for mange km siden, ville ændre benzin og luft blandingen, havde jeg fat i selv samme membran.
http://www.billig-scooter.dk/viewtopic.php?t=517
Dengang "hoppede" den ud af huset, og det var et helvede at få den tilbage i.
Måske jeg her har ved den lejlighed klemt lidt på membranen, imellem lågen og huset. Græder

Jeg har siden læst at man skal tørre den, enten vha. lighter eller bare nogle timer i det fri.
http://www.billig-scooter.dk/about4028.html
http://www.billig-scooter.dk/post-40427.html

Ligemeget hvad, så passede denne nye membran perfekt i hullet, det gjorde det meget nemt at få den puttet i. Og samlet huset.

Endnu engang tak for de fine indlæg, det gjorde det meget nemt for mig at finde fejlen.
Jeg havde jo ikke endgang selv gættet på membranen, så det var et godt tip.
Og havde det ikke været membranen, havde jeg haft nogle andre muligheder at gå efter, takket være cityscooter.

Tak.

Bjarne

Ps. jeg håber at denne tråd bliver låst nu, således den ikke bliver oversvømmet med de sædvanlige kommentarer, om olsenbande, valget, hjemstavns sange, dårlige film anmeldelser og hvad der ellers flyver rundt af løse kommentarer.

Pps. Jeg syntes tråden er blevet holdt eksemplarisk stilren, og jeg tror hvis man engang senere søger i B-S.dk, efter lignedede problem. Vil det gøre det nemt at finde den rette tråd.
Det er bedre at komme galt afsted.
End slet ikke komme afsted!
Svar
#9
Jeg er glad for at høre at du fik det lavet Smil
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Ot: Synes det er vildt, at T. Hansen vil ha 199,- når de her: http://www.cityscootershop.dk/product.as...=10&page=1 kun tager 39,- Fortvivlethock:
Svar
#11
baloo Skrev:Ot: Synes det er vildt, at T. Hansen vil ha 199,- når de her: http://www.cityscootershop.dk/product.as...=10&page=1 kun tager 39,- Fortvivlethock:

Den side kan jeg godt lide! Jeg ku sparet en par hunde der, efter mit styrt, skidt! Ond
Svar
#12
zompf Skrev:Så er den skid slået... Grin

Nej altså, jeg skyndte mig hjem og kigge under karburator dækslet, og kunne næsten med det blotte øje se et hul, uden jeg havde den skilt den ad.

Da jeg skilte den ad, opdagede jeg 4 huller, 3 fine små, og 1 noget større.

Hen til Thansen, og smide de 199,- såden en svend koster:
http://thansen.dk/product.asp?c=13583218...2112682455

I med den, og straks køre den meget bedre. YES! en vellykket operation. Patienten er ikke død endnu.

Jeg har taget et billed af den perforerede membran, så alle kan se det.

http://www.billig-scooter.dk/galleri/1535.jpg


Jeg har også en teori om hvorfor den er gået i stykker.
- Da jeg en gang for mange km siden, ville ændre benzin og luft blandingen, havde jeg fat i selv samme membran.
http://www.billig-scooter.dk/viewtopic.php?t=517
Dengang "hoppede" den ud af huset, og det var et helvede at få den tilbage i.
Måske jeg her har ved den lejlighed klemt lidt på membranen, imellem lågen og huset. Græder

Jeg har siden læst at man skal tørre den, enten vha. lighter eller bare nogle timer i det fri.
http://www.billig-scooter.dk/about4028.html
http://www.billig-scooter.dk/post-40427.html

Ligemeget hvad, så passede denne nye membran perfekt i hullet, det gjorde det meget nemt at få den puttet i. Og samlet huset.

Endnu engang tak for de fine indlæg, det gjorde det meget nemt for mig at finde fejlen.
Jeg havde jo ikke endgang selv gættet på membranen, så det var et godt tip.
Og havde det ikke været membranen, havde jeg haft nogle andre muligheder at gå efter, takket være cityscooter.

Tak.

Bjarne

Ps. jeg håber at denne tråd bliver låst nu, således den ikke bliver oversvømmet med de sædvanlige kommentarer, om olsenbande, valget, hjemstavns sange, dårlige film anmeldelser og hvad der ellers flyver rundt af løse kommentarer.

Pps. Jeg syntes tråden er blevet holdt eksemplarisk stilren, og jeg tror hvis man engang senere søger i B-S.dk, efter lignedede problem. Vil det gøre det nemt at finde den rette tråd.



Ja men du har dummet dig og givet 200 bobs for den... http://www.cityscootershop.dk/product.as...=10&page=1 Der slipper du med små 39 kroner...
Suzuki Katana LC & Suzuki FZ50 ªKª Spritteren...
Svar


Forum spring: