Søg Garagen Hej Gæst! Register

Pgo Big Max50
#1
Hej BS har lige købt en pgo big max med tornado skjolde på. ham jeg købte den af har skifte varioen ud med en ny std og der var en ny fjeder med den er gul ,men han har ikke monteret den (går ud fra den er til koplingen ).
spørgsmål 2 har lige købt en ny cylinder hos thansen (ved det godt men den skal bare kunne køre ).
har også std udstøning på.
hvilke ruller vil i skyde på jeg skal have på og hviken dysse.
overvejer også at skifte koplings fjedere men har inegn erfaring med dette hvad vil i anbefale.


Har også overvejet at købe en gilantico sprint 4 takt kom glad med nogle råd.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
homer Skrev:Har også overvejet at sælge den og købe en gilantico sprint 4 takt kom glad med nogle råd
<Redaktørhat på>
Et råd : Læs reglerne, og sørg for at dine indlæg overholder dem. Dette betyder, blandt andet, at du benytter dig af de gængse danske retskrivningsregler.
<Redaktørhat af>

Dutch
Svar
#3
Hvis du stadig kører std. 50cc. cylinder og std. udstødning, vil jeg anbefale du beholder std. 7,5 gram ruller og en dyse 72. Den gule trykfjeder skulle ikke være nødvendig at skifte ud. Er det typisk først, hvis du får et 70cc. cylinderkit på.

Men det er næppe en original variator han har købt, når der følger en gul fjeder med? Er den uoriginal, skal du være opmærksom på at remmen hviler på variatoren som den skal, og ikke for langt oppe på denne. Er den for langt oppe, kan det ændres med små skiver, som du lægger i forlængelse af gliderøret på variatoren. Dette vil også ændre på koblingstidspunktet.

Koblingsfjedrene kan være en idé at skifte ud, hvis du savner lidt flere omdrejninger på motoren når du skal sætte igang fra f.eks. et lyskryds. Ellers plejer de også at være godt justeret fra fabrikken.

Noget du er i tvivl om, så skriv det her. Smil
Svar
#4
Lehmann Skrev:Hvis du stadig kører std. 50cc. cylinder og std. udstødning, vil jeg anbefale du beholder std. 7,5 gram ruller og en dyse 72. Den gule trykfjeder skulle ikke være nødvendig at skifte ud. Er det typisk først, hvis du får et 70cc. cylinderkit på.

Men det er næppe en original variator han har købt, når der følger en gul fjeder med? Er den uoriginal, skal du være opmærksom på at remmen hviler på variatoren som den skal, og ikke for langt oppe på denne. Er den for langt oppe, kan det ændres med små skiver, som du lægger i forlængelse af gliderøret på variatoren. Dette vil også ændre på koblingstidspunktet.

Koblingsfjedrene kan være en idé at skifte ud, hvis du savner lidt flere omdrejninger på motoren når du skal sætte igang fra f.eks. et lyskryds. Ellers plejer de også at være godt justeret fra fabrikken.

Noget du er i tvivl om, så skriv det her. Smil
Det er en uorginal variator han har købt i thansen og den nye cylinder er også der fra.
hvilke fjeder vil du anbefale til koplingen.
Svar
#5
Det er ikke til at sige entydigt, hvilke der vil egne sig bedst. Der må man prøve sig frem. Man kan typisk købe et pakke med to eller tre sæt i.

Men tag og tjek at remmen sidder som den skal ved variatoren først. Gør den det, så køb et sæt Malossi, Polini eller Top Racing koblingsfjedre og leg med dem et sæt ad gangen, til du finder det ønskede koblingstidspunkt.

Det er måden at gøre det på.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)



Forum spring: