Søg Garagen Hej Gæst! Register

Problemer med aprilia
#1
Jeg har lige købt en brugt Aprilia Sonic gp fra 03. Jeg har problemer med at gassen går af, når jeg prøver at køre på den. Da jeg prøvede den inden jeg købte den, kørte den som en drøm, men da jeg kom hjem og skulle prøve den, ville den ikke "trække"... Det er ligesom at den går "død" og går i stå, når jeg giver den gas mere end 50% og når den skal trække. Så prøvede jeg at skifte den oprindelige 21 karbu med 88 dyse ud, til en 17,5 dellorto karbu og dyse 90 det hjalp ikke noget. Så skiftede jeg dysen ud fra en 90 til en 74, men det hjælper heller ikke noget! cry Når jeg tager tændrøret af, er det sort. En "mekaniker" siger at der skal en standard karbu på (12), førend den kan køre, men hvorfor kunne den så køre som en drøm, da jeg købte den (med en 21 karbu på og en 88 dyse)? Er der nogen der kan hjælpe mig? HJÆLP....!
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet, så kan du også deltage i julekonkurrencen. :)

#2
Skud i tågen:
Har den autochoker? Glemt at sætte den til igen?
Noget der blokere for lufttilgangen?
Svar
#3
Stig Sørensen Skrev:Skud i tågen:
Har den autochoker? Glemt at sætte den til igen?
Noget der blokere for lufttilgangen?
Den har manual choker og den er sat i karbu´en. Hvordan tjekker jeg om noget blokerer lufttilgangen? Er det luftsfilteret jeg skal tjekke? Spørgsmålstegn
Svar
#4
er der karburator sprit på?
Svar
#5
Et flækket membranblad, kan lave den slags ballade.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet, så kan du også deltage i julekonkurrencen. :)

#6
Energy Skrev:Et flækket membranblad, kan lave den slags ballade.
OK, jeg tjekker det og vender lige tilbage senere iaften. Tusind tak for svaret...... 8)
Svar
#7
lglsel Skrev:er der karburator sprit på?
Skal jeg komme karburatorsprit på da? Spørgsmålstegn
Svar
#8
Hejsa.. har haft nogen lunde samme problem.

Det skyldtes fugtproblemmer. på tændspole, ledning og tændrær.
Måske noget fugtfjerner vile hjælpe på dit problem.
bare et skud i tågen. Ved så ik lige når du siger, at dit tændrør er sort. Synes bare jeg kan genkende lidt af de problemmer.

Vh
Carsten
Svar
#9
cj@clon.dk Skrev:Hejsa.. har haft nogen lunde samme problem.

Det skyldtes fugtproblemmer. på tændspole, ledning og tændrær.
Måske noget fugtfjerner vile hjælpe på dit problem.
bare et skud i tågen. Ved så ik lige når du siger, at dit tændrør er sort. Synes bare jeg kan genkende lidt af de problemmer.

Vh
Carsten

Det prøver jeg. Synes bare at når problemet ikke er forsvundet efter at jeg har haft den igang i op til et kvarter for at få den varm, så burde fugten være væk? TAk for svaret.... Smil
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet, så kan du også deltage i julekonkurrencen. :)

#10
Anonymous Skrev:
cj@clon.dk Skrev:Hejsa.. har haft nogen lunde samme problem.

Det skyldtes fugtproblemmer. på tændspole, ledning og tændrær.
Måske noget fugtfjerner vile hjælpe på dit problem.
bare et skud i tågen. Ved så ik lige når du siger, at dit tændrør er sort. Synes bare jeg kan genkende lidt af de problemmer.

Vh
Carsten

Det prøver jeg. Synes bare at når problemet ikke er forsvundet efter at jeg har haft den igang i op til et kvarter for at få den varm, så burde fugten være væk? TAk for svaret.... Smil

Niks bestemt ikke. Mit fugt probblem opstod da jeg havde kørt 25 ( halvdelen af turen til job)
Kunne kun køre med halv gas. Opefter hakkede og hostede den helt vildt. Så det var med halv gas på job. Problemmet blev først løst da jeg fik en anden tændspole kabel og tændrør monteret.
Men en god gang silicone på disse 3 dele, vil da ikke være af vejen da.
Svar
#11
cj@clon.dk Skrev:
Anonymous Skrev:
cj@clon.dk Skrev:Hejsa.. har haft nogen lunde samme problem.

Det skyldtes fugtproblemmer. på tændspole, ledning og tændrær.
Måske noget fugtfjerner vile hjælpe på dit problem.
bare et skud i tågen. Ved så ik lige når du siger, at dit tændrør er sort. Synes bare jeg kan genkende lidt af de problemmer.

Vh
Carsten

Det prøver jeg. Synes bare at når problemet ikke er forsvundet efter at jeg har haft den igang i op til et kvarter for at få den varm, så burde fugten være væk? TAk for svaret.... Smil

Niks bestemt ikke. Mit fugt probblem opstod da jeg havde kørt 25 ( halvdelen af turen til job)
Kunne kun køre med halv gas. Opefter hakkede og hostede den helt vildt. Så det var med halv gas på job. Problemmet blev først løst da jeg fik en anden tændspole kabel og tændrør monteret.
Men en god gang silicone på disse 3 dele, vil da ikke være af vejen da.

Ok, fin idé det prøver jeg........ altså det med siliconen....
Svar
#12
Anonymous Skrev:
cj@clon.dk Skrev:
Anonymous Skrev:
cj@clon.dk Skrev:Hejsa.. har haft nogen lunde samme problem.

Det skyldtes fugtproblemmer. på tændspole, ledning og tændrær.
Måske noget fugtfjerner vile hjælpe på dit problem.
bare et skud i tågen. Ved så ik lige når du siger, at dit tændrør er sort. Synes bare jeg kan genkende lidt af de problemmer.

Vh
Carsten

Det prøver jeg. Synes bare at når problemet ikke er forsvundet efter at jeg har haft den igang i op til et kvarter for at få den varm, så burde fugten være væk? TAk for svaret.... Smil

Niks bestemt ikke. Mit fugt probblem opstod da jeg havde kørt 25 ( halvdelen af turen til job)
Kunne kun køre med halv gas. Opefter hakkede og hostede den helt vildt. Så det var med halv gas på job. Problemmet blev først løst da jeg fik en anden tændspole kabel og tændrør monteret.
Men en god gang silicone på disse 3 dele, vil da ikke være af vejen da.

Ok, fin idé det prøver jeg........ altså det med siliconen....

Nå, men det virkede ikke med siliconen og membranen er heller ikke flækket...... ØV Græder

Kan det være fordi at luftfilteret er revnet oppe ved gummistudsen hvor det bliver sat på karbu´en, ved spænderemmen??? Spørgsmålstegn
Svar


Forum spring: