Søg Garagen Hej Gæst! Register

Hjælp til indstilling af tomgang på PGO HOT50 mm.
#1
Er helt ny her og må lige rose for jeres dejlige omgangstone.

Nå men har lige købt en Ny PGO HOT50 for 1 uge siden og jeg syntes den går fint ( ca 40 på knallert spedo) Men den er lidt langsom til at komme ned i omdrejninger når jeg holder stille og har sluppet gassen ( fra ca 10 til 20 sec ) Den står selvfølgelig ikke med fulde omdrejninger, men en del højere end normal tomgang. Er det normalt på en ny scooter, som først skal køres til eller er der noget galt. ?

Når jeg giver gas, kan den ca tage halv gas i gashåndtaget, resten mærkes ikke, men smider den stadig mere benzin ind uden at den giver noget. ?

Knallerten er købt med det formål at fragte mig så billigt som muligt til og fra arbejde og med den fornøjelse det er at se alle billerne holde i kø, mens man futter stille forbi. Vil jeg kunne forbedre benzin økonomien væsentligt, ved at fjerne diverse færtbegrænsninger, som er lagt på denne model og hvis ja, hvilken skal jeg da foretage ?

Jeg er ikke interesseret i tun og lattergas Griner og hvad der ellers måtte være, det har jeg mit liv for kært til. Jeg er også ked af at blive standset i tide og utide af politiet, så vil helst beholde mine originale dele og så bare lave de små justeringer der kunne blive tale om, hvis det vil give bedre økonomi og ikke at forglemme motoren som skulle have det bedre af at, knallerten bliver justeret lidt.

Håber i kan hjælpe en ny scooter køre.

Mvh. Lomme
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
Ja, så fik jeg lige dobbelt postet, sorry.
Svar
#3
Er ordnet. Blink med øjet
Svar
#4
Min gør det samme. Dog med en 17,5mm tun Karburator. Det tager lige 5 - 10 sek så falder tomgangen ned på normal igen. Hvorfor??
Scooter tuning is not a crime, it's a lifestyle!
Svar
#5
Hej Kristian.

Jeg syntes da bare det er mærkeligt at den tage så langtid om at falde i omr. Men det er måske meget normalt på en 2 takter.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Den skal sikkert bare dyses ind, fordi de er dyset så magert for at overholde miljøkrav osv.
Kontakt dit værksted og få dem til at ordne det, det skal de.
Svar
#7
Kristian12 Skrev:Min gør det samme. Dog med en 17,5mm tun Karburator. Det tager lige 5 - 10 sek så falder tomgangen ned på normal igen. Hvorfor??

Du skal nok justere din luftskrue lidt federe, og evt. hæve nålen et hak.
Svar
#8
Energy Skrev:Du skal nok justere din luftskrue lidt federe, og evt. hæve nålen et hak.

Jeg vil justere min luftskrue lidt federe her idag så! Men vil ikke til at pille med nålen! Den er alt for lille :P Ikke før næste gang jeg bestiller dele, så bestiller jeg 2 - 4 styks af dem hvis nu de skulle flyve afsted.
Scooter tuning is not a crime, it's a lifestyle!
Svar
#9
Lomme Skrev:Vil jeg kunne forbedre benzin økonomien væsentligt, ved at fjerne diverse færtbegrænsninger, som er lagt på denne model og hvis ja, hvilken skal jeg da foretage ?

Begrænsningen i variatoren forhindrer scooteren i at nå sin højeste gearing og at fjerne den vil derfor forbedre din økonomi og reducere sliddet på din motor. Proceduren (som er ret simpel - check guide sektionen for illustrationer) giver også en lidt højere topfart, så det kan ikke udelukkes at lovens repræsentanter vil fatte interesse for din nye Hot.

Risikoen for dette afhænger lidt af hvor i landet du slår dine folder, hvordan du udstyrer din scooter og hvor pænt du kører. Politiet er mest tilbøjelige til at jage fræsende ghetto-scootere, men der er selvfølgelig altid en risiko for at møde en betjent der keder sig. Så det er en vurdering du selv må foretage.

8)
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Runnerdude Skrev:Begrænsningen i variatoren forhindrer scooteren i at nå sin højeste gearing og at fjerne den vil derfor forbedre din økonomi og reducere sliddet på din motor. Proceduren (som er ret simpel - check guide sektionen for illustrationer) giver også en lidt højere topfart, så det kan ikke udelukkes at lovens repræsentanter vil fatte interesse for din nye Hot.

Risikoen for dette afhænger lidt af hvor i landet du slår dine folder, hvordan du udstyrer din scooter og hvor pænt du kører. Politiet er mest tilbøjelige til at jage fræsende ghetto-scootere, men der er selvfølgelig altid en risiko for at møde en betjent der keder sig. Så det er en vurdering du selv må foretage.

8)

Tak for svaret Runnerdude og i andre.

Jeg har såmænd ikke lavet nogen ændringer på den og har enda sat en boks bagpå. ( en såkaldt polle fra snave kasse) Det er der vist ikke mange ghetto scootere der vil have på. :-)
Svar


Forum spring: