Søg Garagen Hej Gæst! Register

Hjælp - T-Rex "brænder" fast ved langturskørsel...
#1
Jeg var i Tyskland i sidste uge på Rexen, kørte fra Herning kl. 9 og var i Rendsburg (60km syd for grænsen) ved 15 tiden.

Da jeg skulle ind på en tank, for at mødes med vedkommende, oplevede jeg at scooteren spontant gik i stå i et lyskryds lige ved siden af tanken, nå vi prøvede at starte den igen, kørte over og ventede på tanken. Da jeg så havde fået yderligere instrukser, ville jeg køre videre, men nåede knap 5 meter, så døede scooteren.
Prøver at starte den igen, den køre i ca. 5 sek hvor den bare går ud igen. Dette fortsætter, så jeg prøver at skrifte tændrør (har altid et nyt nød-rør med) men det hjalp lige meget.

Nå, så måtte jeg trække hen til der, hvor jeg skulle bo de næste par dage, for den onsdag (3-10 07) i Tyskland var der selvfølgelig helligdag, så man kunne ikke engang få en mek. til at kigge på den.

2 dage efter prøvede jeg igen at vække dyret til live, så startede jeg den uden problemer, og den kunne køre i ca. 30 min, så lavede den samme nr.
Så var der ikke andet for end at ringe til de kære gamle, så han måtte spænde trailer for Opel-en og køre sydpå, helt fra Viborg - så der sku langt til Tyskland, når man har trailer med, skulle han hilse og sige Ked af det

Nå, men jeg får den hjem til DK, smidt til mek. og de tager nogle ture på den, de kan ikke mærke noget på den, det er typisk et periodisk problem, GRRRRR!!!
Men jeg beder dem om at skille og rense karben, div. benzin og olie slanger, samt tjekke om det hele står rigtigt. De kunne ikke se noget galt, men deres gæt var at den var løbet varm på turen Fortvivlethock:

Hvordan i hele hule hel. kan den det, når jeg køre med jævn fart, halv gas, fuld benzin og olie, og stille og roligt derudaf??? Kan en scooter ikke køre mere end max. 250km. før den skal have "kølepause"?
Det skal tilføjes, at dagen forinden var jeg en smut i Ejby på Fyn, der er ca. 280km. frem og tilbage, og det var ikke et problem.

Har i nogen ideer om, hvad der kan være galt? For hvis den skulle være rendt varm på turen, hvorfor laver den så samme nr. da jeg prøver den 2 dage efter den er strejkede - den kan da ikke nå at løbe varm på de 30 min, i forhold til den lange tur.

Kom så kloge hoveder - Energy, du må da have et par gode fifs til hva den kan fejle. Ked af det
... tanken er stadig halvfyldt ;)
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
...glemte at tilføje at den strejkede først nede i Rendsburg....

Så kom det på plads - og jeg kom vist til at placere indlægget forkert, redaktøren er velkommen til flytte den til rette plads :oops:
... tanken er stadig halvfyldt ;)
Svar
#3
Hvilken størrelse dyse kører du med?? Det problem du beskriver kunne tyde på, at den er for lille(får for lidt benzin og dermed for lidt køling).
Svar
#4
Jeg går ud fra, det er en standard dysse - jeg har ikke lavet noget ved den.
Men den køre uden skive, hvis det kan hjælpe...
... tanken er stadig halvfyldt ;)
Svar
#5
PhillisMan Skrev:Jeg går ud fra, det er en standard dysse - jeg har ikke lavet noget ved den.
Men den køre uden skive, hvis det kan hjælpe...

Så er det en 72'er der sidder i vil jeg tro. Jeg ville så dyse lidt op (til en 74-76 stykker). Så skulle du gerne undgå problemet. Er det den lovlige udstødning der sidder på?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Ja, lovlig og orig. udst.

En bekendt har snakket om at man kan hæve nålen en tand i karben, men hvad og hvordan gøres dette?
... tanken er stadig halvfyldt ;)
Svar
#7
PhillisMan Skrev:Ja, lovlig og orig. udst.

En bekendt har snakket om at man kan hæve nålen en tand i karben, men hvad og hvordan gøres dette?

Nålen sidder i en slags låsering, Og på nålen er der vist 4 eller 5 hakker (har ikke tjekket min egen Blink med øjet ), og låseringen kan så flyttes op eller ned i de hakker. Jeg mener at min egen sidder i 3 hak (har aldrig flyttet den). Men om nålen skal op eller ned i hak for at give mere eller mindre benzin, kan jeg ikke huske. Prøv med en anden dyse først.

PS: Flyttede lige indlægget Smil.
Svar
#8
Takker, det vil jeg prøve. Smil

Andre forslag.
... tanken er stadig halvfyldt ;)
Svar
#9
PhillisMan Skrev:Takker, det vil jeg prøve. Smil

Andre forslag.

Jeg har ikke flere lige nu, desværre.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Det er lidt svært at sige uden at vide hvordan den stoppede - altså "cuttede" den bare, el. var det et stop man kunne fornemme inden den døde helt ?

Umidlbart ville jeg chekke åndehullet i tankdækslet og evt. udstødningen for at se om der er noget iden som flyver bagud og stopper potten.
Ellers kan det måske være tændspolen, der mister gennemgang i spolerne når den bliver varm.

Hvis det er cyl. der har varmesat sig, burde der være mistet noget kompression, og man kan se slidmærker inde i cyl. og på stemplet.
Svar
#11
PhillisMan Skrev:Hvordan i hele hule hel. kan den det, når jeg køre med jævn fart, halv gas, fuld benzin og olie, og stille og roligt derudaf??? Kan en scooter ikke køre mere end max. 250km. før den skal have "kølepause"?

En korrekt indstillet og justeret maskine kan godt klare en langtur, selv med fuld rulle.

På vejen over til Århus igår, kom jeg lidt sent ud af døren i Kastrup, og skulle nå færgen på Odden kl. 12:30. Jeg var der 12:25, og Sigmaen sagde en gennemsnitsfart for de 123 km på 55.64 km/t.
Fra Århus til Horsens, hvor jeg skulle mødes med Velo, sagde sigmaen 60.44 km/t i gennemsnitsfart, da jeg nåede ned til Egebjergvej og svingede ind i Horsens.
På turen fra Horsens ned til Sønderborg, kørte jeg også med fuld rulle, for at Velo ikke skulle begynde at fortryde hans tilbud om at følges med mig, på hans MC-Scooter (Leonardo).

Ialt kørte jeg lidt over 391 km igår, fra kl 10:30, til kl 20.30, fordelt på 3 "ben"
Ben 1) Kbh-Odden, 123.3 Km. Ben 2) Århus-Horsens, 47.6 km, og ben 3) Horsens-Asserballe 220 km.
Ingen problemer med Neo'sen overhovedet. Kun med køreren - Vi havde kun ET kaffestop mellem Horsens og Asserballe - Jeg havde særdeles kraftige abstinenser, da vi ankom til banen i Asserballe.

Dutch
Svar
#12
Jeg har fået af vide, at std dyssen kan være for lille, en 72er.
Jeg skulle prøve en 74 eller 76, men ved ikke helt.

"Energy" Første gang, den døde gik den bare ud, men kunne startes med det samme bagefter - det var værre anden gang, der startede den men gik bare ud efter ca. 5 sek. Den "spruttede" ligesom lidt, inden den døde, så hvis det siger dig noget.
... tanken er stadig halvfyldt ;)
Svar


Forum spring: