Søg Garagen Hej Gæst! Register

Problemer med ny cylinder
#1
Hejsa!

Jeg har her i går lige fået monteret en ny cylinder fra Airsal på min Peugeot ludix. Det drejer sig om en 40mm, med nogle flere skyllekanaler end det originale, og skulle efter sigende kunne yde en
7-8hk. Dog vil jeg skyde på den yder en halv. Så det er sgu ik helt optimalt Ked af det

Jeg har omdyset karburatoren, hvor det bare resulterede i at den kørte endnu dårligere end den gjorde med standartdysen. Jeg har prøvet med dyser fra 60-76, ja og så standart på 46 eller deromkring. Ved de større dyser vil den slet ikke tage omdrejninger, den skal have halv gas for og holde sig i gang, og tage kun lige omdrejninger nok til og køre helt langsomt med baghjulet. Med standart dysen kører den 30kmt. Hvis den kommer op på foden, og giver den gas, kan den godt tage nogle omdrejninger, med standart dysen, men det er som om der er forsinkelse på.

Dyserne jeg fik med, passede ikke, så jeg har slebet dem lidt. Selvfølgelig ikke i nærheden af hullet :wink:
Grunden til jeg sleb dem var at standart dysen sad oppe i det rør man skruer dem fast i, uden at rage ud forneden. Det gjorde de andre ikke, de gik 5mm længere ned. Jeg kunne ikke få bundkaret ordentlig på, så derfor sleb jeg den ca 3mm kortere. Det er kun lige så kærven man skruer i er væk.

Er der nogen der har en ide om, hvorfor i alverden min maskine kører så overordentlig skod?

Håber i kan hjælpe, for jeg aner virkelig ikke hvad jeg skal gøre!
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
Intenso Skrev:Dyserne jeg fik med, passede ikke, så jeg har slebet dem lidt. Selvfølgelig ikke i næheden af hullet :wink:
Grunden til jeg sleb dem var at standart dysen sad oppe i det rør man skruer dem fast i, uden at rage ud forneden. Det gjorde de andre ikke, de gik 5mm længere ned. Jeg kunne ikke få bundkaret ordentlig på, så derfor sleb jeg den ca3mm kortere. Det er kun lige så kærven man skruer i er væk.

Er der nogen der har en ide om hvorfor i alverden min maskine kører så overordentlig skod?

Håber i kan hjælpe, for jeg aner virkelig ikke hvad jeg skal gøre!

Dyserne er ikke til den karburator, hvis de rager så meget ned. Få de rigtige dyser, så er jeg ret sikker på at det spiller bedre sammen.

Endvidere, så må du lige fortælle om hvad for en udstødning du har på i øjeblikket. Det er ret sandsynligt at når du skifter cylle-kit til et med flere skyllekanaler, så skal du nok også skifte udstødning, eller ihvertfald fjerne eventuelle begrænsninger i den originale. What comes in, must get out - mere brændbar blanding = mere udstødningsgas. Hvis din udstødning begrænser afgangen af udstødningsgassen, så vil du ikke få noget udbytte af det nye cylle-kit. Det hele skal jo passe sammen.

Dutch
Svar
#3
Min udstødning er så vidt jeg husker en tecnigas Basic, så tror ikke det er udstødningen der begrænser den. Men tror du virkelig det kan give så meget powerloss, det med dysen, bare fordi den sidder et par mm lavere end den originale gør?
Svar
#4
Intenso Skrev:Min udstødning er så vidt jeg husker en tecnigas Basic, så tror ikke det er udstødningen der begrænser den. Men tror du virkelig det kan give så meget powerloss, det med dysen, bare fordi den sidder et par mm lavere end den originale gør?

Alle små detajler i karburatoren skal være iorden. Ja prøv at skaffe nogle andre, så funker det nok.
Scooter tuning is not a crime, it's a lifestyle!
Svar
#5
Ok, takker mange gange!

Så må jeg så om jeg kan skaffe nogen andre. Men er godtnok lidt chokeret over at det har så meget og sige. :?

Der er ikke nogen der har en ide om hvilken størrelse dyse jeg skal have i?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Intenso Skrev:Ok, takker mange gange!

Så må jeg så om jeg kan skaffe nogen andre. Men er godtnok lidt chokeret over at det har så meget og sige. :?

Der er ikke nogen der har en ide om hvilken størrelse dyse jeg skal have i?

Hvad er din opsætning?(Udstødning, karburator, cylinder etc.)
Scooter tuning is not a crime, it's a lifestyle!
Svar
#7
Intenso Skrev:Min udstødning er så vidt jeg husker en tecnigas Basic.

Har du fjernet de 2 begrænsninger der sidder i Tecnigas Basic?
Giantco Sprint 2007 17000km & Yamaha Fs1 1978 22000km.
Og nu også en Giantco Sprint 2009 1000Km.
Svar
#8
2 begrænsninger Spørgsmålstegn Spørgsmålstegn Spørgsmålstegn

Jeg har i hvert fald fjernet den ene. Den lille indsnævring på udgangen. Hvad er den anden?

Jeg har lige været nede hos den lokale scootermekaninker. Han havde kun en 62'er dyse som passede, så satte den i og så hvad den sagde til det. Nu lyder den somom den for choker, og kan ikke tage omdrejninger, mere end hvad der lige skal til for og dreje hjulet rundt. Han mener (forhandleren) at jeg skal ned i 50'erne hvad angår dyser. Jeg kan bare ikke rigtig finde nogen som sælger dem, hvor man kan få et helt sæt. (der passer på Ludix std. karb)

Min opsætning:

Technigas Basic
Airsal 40mm cyll kit M t stk
Standart karb, før med 46 dyse, nu med 62.
ellers er alt andet standart
Svar
#9
Intenso Skrev:2 begrænsninger Spørgsmålstegn Spørgsmålstegn Spørgsmålstegn

Jeg har i hvert fald fjernet den ene. Den lille indsnævring på udgangen. Hvad er den anden?

En i forrøret, og en ved ''udgangen''. Regner med det er den sidste du har fjernet?
Giantco Sprint 2007 17000km & Yamaha Fs1 1978 22000km.
Og nu også en Giantco Sprint 2009 1000Km.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
ok. der er en i forrøret. Det anede jeg sgu ikke :?

Hvordan ser den ud, og hvad gør man ved den?

Ja det er den sidste jeg har fjernet.
Svar
#11
Intenso Skrev:ok. der er en i forrøret. Det anede jeg sgu ikke :?

Hvordan ser den ud, og hvad gør man ved den?

Ja det er den sidste jeg har fjernet.

Det ligner sådan en tragt, der sidder en svejseklat der holder den på plads, du kan slibe den væk med en håndslibemaskine eller lignende.

Også kan den med lidt vold fjernes med en skruetrækker.
Giantco Sprint 2007 17000km & Yamaha Fs1 1978 22000km.
Og nu også en Giantco Sprint 2009 1000Km.
Svar
#12
ok. tanks :wink:

Det tjekker jeg da lige ud!
Svar


Forum spring: