Søg Garagen Hej Gæst! Register

Nye småproblemer med Big'en
#1
Som i sikkert kan huske, havde jeg nogle problemer med en simmering/pakdåse og andre småting på Big'en. Og den bliver ved med, at drille mig(er det mon tegn på alderdom? )

Se/læs evt. her: Big problems Smil

Den havde tabt fart, efter monteringen af pakdåsen?? Det fatter jeg så ikke en s.k.i.d. af.
Nå, men jeg splittede så atter engang variosystemet ad, i stumper. Og da jeg pillede remskiverne ud, kunne jeg mærke en lille bitte smule slør, mellem den indre og ydre skive(ca 1mm)ved at vrikke dem, og når man drejede den i bund og ud igen, så var det ligesom om at den ydre skive gik i "hak" ca. en ½ cm ude, skal den kunne det, eller er det tegn på udskiftning? Det hele har nu fået en omgang smørring, og efter en køretur, hvor remmen fedtede meget i starten, så kører den nu igen som den plejer Smil.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet, så kan du også deltage i julekonkurrencen. :)

#2
Der må ikke være det mindste "hak" når remskiverne køres ud/ind, så det tyder på en ny remskive(yderst).
Husk at smøre med varmefast fedt, ellers ødelægger du remmen permanent, da alm. olie/fedt vil blive slynget ud på remskiverne.
Svar
#3
Energy Skrev:Der må ikke være det mindste "hak" når remskiverne køres ud/ind, så det tyder på en ny remskive(yderst).
Husk at smøre med varmefast fedt, ellers ødelægger du remmen permanent, da alm. olie/fedt vil blive slynget ud på remskiverne.

Så må jeg have fat en ny skive, for jeg gider ikke stå ude på landet med en smadret rem/krumtap ligesom sidste gang Ked af det.

Jeg bruger noget varmefast fra Bardahl(grøn ) Smil.
Svar
#4
Jps Skrev:og når man drejede den i bund og ud igen, så var det ligesom om at den ydre skive gik i "hak" ca. en ½ cm ude, skal den kunne det, eller er det tegn på udskiftning?

På min hedengangne BIG var jeg ude for det samme. Den autoriserede forhandler fortalte mig, at BIG'en havde en besynderlig tendens til at "lave" et lille hak i den "pind" varioen kører på. Symptomet var som du beskriver, dog kunne min BIG ned ad bakke godt komme forbi hakket og få fart på igen.

Han lavede den for 200 kr. uden regning - han filede simpelthen bare forhøjningen ved hakket væk med en fil :wink: og alt var i skønneste orden.
Svar
#5
Anonymous Skrev:På min hedengangne BIG var jeg ude for det samme. Den autoriserede forhandler fortalte mig, at BIG'en havde en besynderlig tendens til at "lave" et lille hak i den "pind" varioen kører på. Symptomet var som du beskriver, dog kunne min BIG ned ad bakke godt komme forbi hakket og få fart på igen.

Han lavede den for 200 kr. uden regning - han filede simpelthen bare forhøjningen ved hakket væk med en fil :wink: og alt var i skønneste orden.

Det er ikke vario'en(foran) den er gal med på min, men remskiverne (bagved) :wink:
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet, så kan du også deltage i julekonkurrencen. :)

#6
Jps Skrev:Det er ikke vario'en(foran) den er gal med på min, men remskiverne (bagved) :wink:

Det er også dem han snakker om. Remskiverne bagi er jo en vario, der varierer you see... Idé
Svar
#7
Så JPS, nu er det tid til en ny scooter, eller et alvorligt forsøg på at få det mc kort!
TruckStar
Svar
#8
T Skrev:Så JPS, nu er det tid til en ny scooter, eller et alvorligt forsøg på at få det mc kort!

Det bliver nok et forsøg. :P Grøn grin
Svar


Forum spring: