Søg Garagen Hej Gæst! Register

Kevlar bukser
#1
Jeg kan godt lide at være rimeligt beskyttet når jeg kører (hader at sidde og vente på skadestuen i timevis) og som dansker er det jo også rart at være "vandtæt" med det vejr vi holder os. Det bedste ville naturligvis være rigtigt MC læder, men det virker lidt over-kill for en scooter, synes jeg. Men så ser jeg at man faktisk kan få kevlar forstærkede og vandtætte jeans...

http://www.motorbikestoday.com/features/..._jeans.htm

... som tilsyneladende er stærke nok til at yde fuld beskyttelse mod asfalt-eksem. Prisen på dem er lidt pebret...

http://www.mc-1st.dk/group.asp?group=997&sub=991

... men lædertøj koster jo også kassen og hvis de sidder godt kunne jeg da være fristet. Er der nogen som har prøvet disse og har erfaringer?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
Nå, hva'

Man har kunnet få bukser i årevis, der beskytter dig, når motorsaven er på vej ind i benet!
Noget med en masse fibre, der blokerer kædetrækket.

Om det så er kevlar. skal jeg ikke kunne sige, men mon ikke der har været lidt spin-off på den front også Blink med øjet
Vi har de politikere, vi fortjener. 'Nogen' har stemt på dem! Men så er der alle de politikere, som vi ikke kan gøre noget ved. DJØF'erne i embedsvældet!
Svar
#3
Kevlar og/eller Cordura sammen med Goretex, så har man et par ultimative textilbusker, der let kan måle sig med lædertøj, hvis vi snakker slidstyrke Textilen har også den kæmpe fordel, at det tørrer hurtigt - iforhold ti læder, der kan tage en uge før det er gennemtørt, og derefter skal behandles med fedt.

MC-betjentene skiftede også læderet ud af den grund, selvom det måske ikke ser så tuff ud som i gamle dage.. :P

Har selv et par Yoko Cordura/Goretex til knap 3000kr, og regner med at have dem i mange år.

Tror også Dutch er glad for hans Yoko bukser... Smil
Svar
#4
Takker for tippet Energy - dem vil jeg lige kigge nærmere på Smil

Walker: Jeg har haft sådan et par sikkerheds-arbejdsbukser engang - som ganske rigtigt kunne modstå en savklinge, men til gengæld var de stivere end en hel busfuld gymnasieelever i Nyhavn lørdag aften. Jeg regner med at dedikerede kørebukser er lidt mere bløde og behagelige...
Svar
#5
Energy Skrev:Kevlar og/eller Cordura sammen med Goretex, så har man et par ultimative textilbusker, der let kan måle sig med lædertøj, hvis vi snakker slidstyrke Textilen har også den kæmpe fordel, at det tørrer hurtigt - iforhold ti læder, der kan tage en uge før det er gennemtørt, og derefter skal behandles med fedt.

MC-betjentene skiftede også læderet ud af den grund, selvom det måske ikke ser så tuff ud som i gamle dage.. :P

Har selv et par Yoko Cordura/Goretex til knap 3000kr, og regner med at have dem i mange år.
h
Tror også Dutch er glad for hans Yoko bukser... Smil

Er absolut ikke glad for mine Yoko bukser. Og skal gerne fortælle hvorfor :

I torsdags tog jeg til Jylland, og havde en pragtfuld morgen tur op til Sjællands Odde, fra Kbh. En anelse stedvis morgentåge, og ellers solskin hele vejen.

Ombord på færgen, ca midtvejs, (udfor Samsø's kyst) begyndte det at blive overskyet og gråt. Da jeg kørte fra borde i Århus kl 9.30, var solen kun i syne glimtvis. Da klokken var blevet henad tolv, og jeg var færdig med det officielle grundlag for turen over til det store udland, var solen helt gemt væk bag grå tunge nedbørsfyldte skyer.

Jeg kørte derefter ned til mit foretrukne serviceværksted, for afregne med min kørebeklædningspusher, som selvfølgelig var forsinket. Mens jeg nød en kop af favoritværkstedets friskbryggede kaffe, samt synet af en standard udstyret 15 år gammel slidt Puch Maxi, der nok er kandidat til titlen som Danmarks mest udgiftskrævende knallert, blive kickstartet af den eneste mekaniker i landet som har fået mig til at feje et værkstedsgulv for en kop kaffe, kom der en langvarig byge. Heldigvis var jeg i tørvejr, selvom jeg havde fået Yokobukserne på.

Da bygen endelig var overstået, kl 14:30, ankom min kørebeklædningspusher 5 minutter senere - stof til eftertanke, ikke sandt ? Jeg mener, han har lige solgt mig et par Yoko bukser, ved brug af en lang række superlativer, og så ankommer han først EFTER bygen er overstået ??!?

Vi får afregnet, og jeg skal derefter mod Horsen, en lille tur på 43 km, for at hilse på min fremtidige banekørsels-og-teknikinstruktør, for lige at instruere ham i hvorledes han kan efterbehandle helmet-cam filmene. Gråt, men heldigvis holder det tørt hele vejen. Efter at have drukket et par kopper kaffe der, samt givet en indledende lektion i filmredigeringsmulighederne, er det tid til at vende snuden tilbage til Århus, for at nå middags aftalen med den tidligere nævnte kørebeklædningspusher, og den fremtidige pengepungsdræner-og-scooterreservedelsleverandør.
Og nu er det begyndt at pisse ned. Men jeg troede jo på min kørebeklædningspusher, så det var jo intet problem - Jeg havde jo fået et par Yoko bukser på.

Så 43 km retur mod Århus - modvind hele vejen - regndråber så store som iberiske skovsnegle, når de rammer visiret, mens man ligger med 30 km/t x 2... Så kan I godt forestille jer hvordan ens tøj ser ud.. Jeg lyver ikke når jeg siger, at da jeg lige slog med flad hånd på låret, for at få læderhandsken "klappet fri" for vand, til at tørre dug af visiret, så stod der en vandsøjle op fra Yoko bukserne, der kunne ses i 40 meters afstand - Så langt bagved lå nærmeste medtrafikant på vejen, og han blinkede med forlygterne da han så det.

Så jeg er absolut IKKE glad for mine Yoko bukser, de var totalt gennemblødte på oversiden - og helt tørre på indersiden, jeg var nemlig komplet og aldeles tør på hele kroppen, da jeg nåede tilbage til Århus.
Så det er vitterlig forkert at sige jeg er glad for dem - Jeg er nemlig ovenud totalt lykkelig for de Yoko bukser jeg har købt af kørebeklædningspusheren. Hvis jeg hed Etta Cameron, ville jeg sige "du får en stor femtal fra mig" til dem.

Dutch
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Yoko - bukserne som indirekte var ansvarlige for opløsningen af The Beatles..
:roll:


Tak for beretningen Dutch. Lyder definitivt som noget af det rigtige.
Svar
#7
DutchDK Skrev:I torsdags tog jeg til Jylland, og havde en pragtfuld morgen tur op til Sjællands Odde, fra Kbh. En anelse stedvis morgentåge, og ellers solskin hele vejen.
En anelse off-topic ganske vist, men hvilken rute kørte du mellem ca. Vig og Lumsås? Fortvivlethock:

Den direkte (og forbudte) ad motortrafikvejen, det korte alternativ gennem sommerhusområdet (grusveje) eller den omstændelige zig-zag rute via Højby?
Vi har de politikere, vi fortjener. 'Nogen' har stemt på dem! Men så er der alle de politikere, som vi ikke kan gøre noget ved. DJØF'erne i embedsvældet!
Svar
#8
walker1 Skrev:En anelse off-topic ganske vist, men hvilken rute kørte du mellem ca. Vig og Lumsås? Fortvivlethock:

Den direkte (og forbudte) ad motortrafikvejen, det korte alternativ gennem sommerhusområdet (grusveje) eller den omstændelige zig-zag rute via Højby?

Fra Vig drejes ned af Nygade til Vig Hovedgade, derefter op af Gl. Nykøbingvej, gennem Nr. Asmindrup (Gmaps kortet siger Svinninge, men det er forkert). Fortsæt over landevejen mod Sommerland Sjælland. Drej til venstre når du kommer til krydset med et fuldt stop skilt, og følg derefter Tinghulevej til Højby hovedgade lige ved stationen og kroen. Drej til venstre, og fortsæt ud af Højby Hovedgade, fortsæt lige ud ved Lyngvej krydset, og kør ad Stenstrupvej mod Lumsås.
Og den er nu ikke så omstændig den rute.

Google Maps kort


Dutch
Svar


Forum spring: