Søg Garagen Hej Gæst! Register

Hjælp til fejlfinding på giantco
#1
Hej, efterhånden et stykke tid siden Smil

Jeg har stadigvæk min giantco sprint, og den har utroligt nok rundet ~5500km nu uden anden service end olieskifte Grin

Men problemerne kommer sku nok efter mig nu, og jeg bliver mere og mere nervøs for et motorstop langt ude på landet en mørk nat :P

Edit: glemte lige specs:
Giantco sprint sport.
- Ingen ring.
- Ubegrænset CDI.
- Løftet nål (hvordan s***** får i den gummi ring til at sidde? tog mig flere timer at få den på igen)
- Fjernet begrænsning under det sorte låg.
- Justeret tomgang(til perfektion, brugte flere timer, indtil den ramte sin bedste topfart Griner )
- Justeret blandingskrue.


Anyways her er symptonerne, hvad kan problemerne/løsningen være:

1) Høj bankene lyd og høj skærende diskant agtig lyd med over 70km/t (startede ved 75km/t)
Tror/mener det kommer fra udstødningens side, enten selve udstødningen eller "blæseren" måske?


2) Den kan ikke lide fugtigt vejr: regn og tåge gør at den ligesom stopper med at give gas efter få sekunder ved 75m/t, når jeg giver fuld gas under 75km/t er der intet problem, og dog, den gjorde det også en smule ved acc fra 0-30 idag, men nok fordi den var ret kold og det er ultra fugtigt ligenu.

3) Har en brandt lugt efter selv små ture.

4) Har til tider en vinene lyd ved acc, men er ret sikker på det er kilremmen.


Hvis noget skal skiftes, og det skal der jo nok, vil i så ikke nok være flinke at linke til præcist det der skal købes, meget gerne hos en onlineshop, da jeg ikke ved så meget om tingene :wink:
- også meget gerne noget anbefalet værktøj til formålet Smil

I må også gerne give et bud på hvor mange km den har tilbage hvis intet bliver gjort Griner


Men ellers kører den sku fedt nok, under gode forhold - accelerer så godt som altid og det er ikke sjældent den render spedometeret op over 90km/t ned af bakke Grin

Som en lille bonus kan jeg fortælle at politiet også elsker den Grin kørte forbi en overset patruljevogn kl2 om natten i sommers, på en lille vej med max 15km/t, jeg kørte 75km/t, de kørte ~10km/t, ingen problemer, de kørte bare videre..damn jeg skyndte mig hjem haha Fortvivlethock:
kørte også forbi endnu en overset policevogn idag med 85km/t, damn hans øjne hvar ved at falde ud af hans hoved da han så mig, men han gjorde intet Fortvivlethock:

Egentligt ret sjovt når jeg tænker på de utallige gange jeg blev stoppet på min LOVLIGE cpi oliver :x
( Dette er ikke en opfordring til ulovligheder/politiprovokationer, skriver bare vad jeg ser Griner )

Takker for jeres gode svar!

Mvh Grin
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
Jeg vil nok købe et nyt luftfilter i thansen til en 50'er. Så sprøjte lidt WD40 på og sætte det i. Og så evt. skifte motor olie og gear olie. Smil
Svar
#3
Og stille ventilerne.
Giantco Sprint 2007 17000km & Yamaha Fs1 1978 22000km.
Og nu også en Giantco Sprint 2009 1000Km.
Svar
#4
hellbinde Skrev:Jeg vil nok købe et nyt luftfilter i thansen til en 50'er. Så sprøjte lidt WD40 på og sætte det i. Og så evt. skifte motor olie og gear olie. Smil
WD40 til luftfilter? I vejledningen til mit gamle filter stod der højt og tydeligt, at der aldrig måtte bruges:
gear- eller motorolie, dieselolie, petroleum, WD40 eller andre lignende letvægtsolieprodukter på luftfilteret!

Der måtte kun anvendes decideret luftfilterolie. Men det er måske bare en skrøne? Nu har jeg ikke selv problemet mere, da Agilityen har papirfilter :wink:
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#5
En 4T skal slet ikke have noget olie i filteret. Det er udelukkede til 2T'ere, der jo smører generelt via indsugningen.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
OKay Fortvivlethock: Jeg havde nemlig smurt filterolie på (sådan noget man bruger til en crosser) Det kunne min scooter slet ikke trække vejret igennem. Så smurte wd40 på istedet.

Kan der så være sket noget med min :S ?
Svar
#7
root Skrev:Som en lille bonus kan jeg fortælle at politiet også elsker den Grin kørte forbi en overset patruljevogn kl2 om natten i sommers, på en lille vej med max 15km/t, jeg kørte 75km/t, de kørte ~10km/t, ingen problemer, de kørte bare videre..damn jeg skyndte mig hjem haha Fortvivlethock:
kørte også forbi endnu en overset policevogn idag med 85km/t, damn hans øjne hvar ved at falde ud af hans hoved da han så mig, men han gjorde intet Fortvivlethock:

Mvh Grin


For saj en historie du lige fyrer af der, ligesom! 8)
Så saj man!!
Svar
#8
SLK Skrev:For saj en historie du lige fyrer af der, ligesom! 8)
Så saj man!!
Hallo dér! Jeg sys lissom at han er total mega sarj!
Svar
#9
Energy Skrev:En 4T skal slet ikke have noget olie i filteret. Det er udelukkede til 2T'ere, der jo smører generelt via indsugningen.
Hmm, jeg tør næsten ikke tale guderne imod, men på mit "svampefilter" til en 4-takter, stod der altså, at der skulle lidt filterolie på efter rengøring, for at fange støvet ordentligt :oops:

Håber ikke, at lynet slår ned i mig :?
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
kragen

Hvad for noget skal man så bruge. Min Texas kan ikke trække vejret igennem mit crosser olie ?
Svar
#11
hellbinde Skrev:kragen

Hvad for noget skal man så bruge. Min Texas kan ikke trække vejret igennem mit crosser olie ?

Tjek denne tråd: http://www.billig-scooter.dk/viewtopic.php?t=163 specielt svarene fra Mr. Energy himself.
Husk på at når han i tråden anbefaler olie eller benzin er det nok til 2-takter scootere.
Svar
#12
kragen Skrev:Hmm, jeg tør næsten ikke tale guderne imod, men på mit "svampefilter" til en 4-takter, stod der altså, at der skulle lidt filterolie på efter rengøring, for at fange støvet ordentligt :oops:

Håber ikke, at lynet slår ned i mig :?

Omformulerer til "generelt"... :P

Alle biler og mc'er kører med papirfiltre, fordi de filterer bedre end et skumfilter, fibrene i papiret har det bare ikke så godt med vand, så derfor tager nogle fabrikanter den korte vej og monterer et skumfilter på scootermotoren, som de ved bliver brugt meget i al slags vejr, og tit ikke bliver serviceret så meget som den egentlig burde. På biler og mc'er sidder filteret også meget mere beskyttet end på en knallert.
Svar


Forum spring: