Søg Garagen Hej Gæst! Register

Mand på MC-scooter kørt ned og dræbt.
#1
Endnu engang har en bilist overset sin vigepligt, og slået en MC-scooter køre ihjel:
http://nyhederne.tv2.dk/krimi/article.ph...70073.html
Giantco Sprint 2007 17000km & Yamaha Fs1 1978 22000km.
Og nu også en Giantco Sprint 2009 1000Km.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
Græder Trist læsning...
Svar
#3
Her til aften kørte jeg forbi et uheld med en billist, der havde klippet en knallert i et højresving.
Knallertkøreren stod dog op, så han slap i det mindste med livet i behold.
Svar
#4
Det var så knallertkører nr 31, der døde i år. Græder

R.I.P.
Svar
#5
Jeg var tæt på at blive klippet forleden! Fortvivlethock:

Kom kørende ned ad Malmparken, hvor en bilist åbenbart ikke kunne finde bremsen. Han/hun (?) blev bare ved med at trille rundt til højre mod Industriparken.

Det så ud som om han/hun var ved at sætte farten ned, så jeg undlod helt undtagelsesvis samme. Man bør åbenbart blive klogere.
Det er vist længe siden, jeg har gennemført så stort et herresving.

Og jeg kørte endda ikke specielt hurtigt. Dårligt nok 30.
Vi har de politikere, vi fortjener. 'Nogen' har stemt på dem! Men så er der alle de politikere, som vi ikke kan gøre noget ved. DJØF'erne i embedsvældet!
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Igår manglede vi en i skolen, og på et tidspunkt kom han på msn. Jeg snakkede lige med ham og han var blevet kørt ned Fortvivlethock: , han havde åbenbart kørt lige bag mig, men havde ikke hørt/set ham. Det var en bilist der skulle til højre der havde overset ham. Hans cykel blev fuldstænding smadret, men der skete heldigvis ikke noget med ham!
Svar
#7
Jps Skrev:Det var så knallertkører nr 31, der døde i år. Græder

R.I.P.

Hehe, tal på det? 8)

Men ja, er egentligt utroligt, hvor mange bilister der ikke kan passe på med den højre vigepligt der. Alle folk, der bliver taget i at misse den (med eller uden ofre) burde få en bøde, synes jeg.
Svar
#8
Jps Skrev:Det var så knallertkører nr 31, der døde i år. Græder

R.I.P.

Nope !! Det var en MC-scooter. Lignede en Piaggio X9, eller også en Suzuki Burgman 400 af nyere dato.
http://www.tvmidtvest.dk/sw29730.asp
Svar
#9
Struerboen Skrev:Nope !! Det var en MC-scooter. Lignede en Piaggio X9, eller også en Suzuki Burgman 400 af nyere dato.
http://www.tvmidtvest.dk/sw29730.asp



Eftersom der står dette i linket " En 54-årig mand på scooter" så gik jeg ud fra det var en alm. scooter. Altså en 30'r eller 45'r. Men stadig tragisk at han døde.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Scond Skrev:Hehe, tal på det? 8)

Men ja, er egentligt utroligt, hvor mange bilister der ikke kan passe på med den højre vigepligt der. Alle folk, der bliver taget i at misse den (med eller uden ofre) burde få en bøde, synes jeg.
Kragen kan sikkert korrigere mig, hvis det er nødvendigt, men jeg mener det giver klip i kortet (foruden bøde), hvis man bliver taget i ikke at overholde vigepligten.

Mind you. Ikke overholde må jo som minimum betyde en 'near miss'.
Tolkningen kommer jo nok ind på hvor nær.
Vi har de politikere, vi fortjener. 'Nogen' har stemt på dem! Men så er der alle de politikere, som vi ikke kan gøre noget ved. DJØF'erne i embedsvældet!
Svar
#11
Tragisk med atter en "vigepligtsulykke". Jeg har lige kigget lidt på lidt statistik - det burde de også prøve på Christiansborg.

I langt over halvdelen af de fatale ulykker, hvor knallerter (30'ere)er involveret, drejer det sig om "vigepligtsulykker", enten ved højresvingene billister eller i vejkryds, hvor billister heller ikke overholder vigepligten. Den sidste store (men meget, meget mindre) "klump", står berusede knallerister uden hjelm for - det er her, man evt. kan tillægge "tuning" noget af skylden for den fatale udgang - men der er ikke ført bevis for det.. Det er en tendens, der går igen hos cyklister. Den megen snak om en kæmpe stigning i fatale ulykker med knallert, der nu skal afstedkomme øgede sanktioner mod tunede knallerter, understøttes heller ikke af de reelle tal. Som det ses af nedenstående gengivelse fra Vejdirektoratet (undskyld, at jeg ikke har lavet det i et skema - men det kan vel tydes), så har tallene været nogenlunde stabile, endda med et lille fald.
1998 1999 2000 2001 2002 2003 2004 2005 2006
Personbil
263 271 235 241 246 236 186 168 138
2-3,5 tons
14 15 4 6 8 8 5 5 6
Varebil
22 12 19 16 21 12 8 17 16
Lastbil
4 3 3 2 5 2 3 2 2
Bus
1 1 6 2 4 10 1 3 3
MC
21 26 24 12 24 25 23 17 22
Stor knallert
6 17 12 12 9 9 8 3 7
Lille knallert
33 24 35 31 29 34 38 26 17
Cykel
58 59 58 56 52 47 53 41 31
Fodgænger
73 82 99 50 64 49 43 44 60
Andet
4 4 3 3 1 0 1 4 2

Det lille fald, skal så også ses i lyset af, at der siden 1998 er sket en stigning af antallet af knallerter. Jeg har desværre ikke kunnet finde tal på stigningen i antallet af 30'ere - det har nok ikke været muligt at registrere, før de fik plader - men for 45'ere, som let lader sig registrere pga. nummerpladen - er tallene:

2006: 66.653
2005: 67 313
2003: 68 591
2002: 67 975
2001: 57 707
1999: 48 107
1998: 33 986
og mon ikke, at udviklingen har været den samme, om ikke større, når det gælder 30'erne?

Hvad man måske skulle kunne drage som konklussion af tallene, er, at den lille knallert skal ud på vejen, som i Tyskland, da 45'erne har langt færre fatale "vigepligtsulykker" Fortvivlethock: Det er åbenbart cyklisternes og 30'ernes placering billisterne har problemer med, og ikke farten i sig selv - den forøger godt nok risikoen for fatal udgang, men flytter ikke ansvaret for ulykkerne over på farten Fortvivlethock:

Dagens sure opstød over populismen Ond
Men som en MF'er engang så rammende sagde: "Hvis det er fakta, så benægter a fakta!"
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#12
walker1 Skrev:Kragen kan sikkert korrigere mig, hvis det er nødvendigt, men jeg mener det giver klip i kortet (foruden bøde), hvis man bliver taget i ikke at overholde vigepligten.

Mind you. Ikke overholde må jo som minimum betyde en 'near miss'.
Tolkningen kommer jo nok ind på hvor nær.
Hvad hjælper et klip i kortet, hvis du istedet får et manillamærke på storetåen - vi har ikke syv liv - endsige tre. Uagtsomt manddrab kan dog give fra 4 mdr. - 8 år i spjældet - det er måske det, billisterne gerne vil undgå, ved at få tinget til at skaffe to-hjulerne af vejen, så de ikke bliver straffet for deres manglende agtpågivenhed ? Vi kan alle lave en kikser, døde vinkler, to-hjulere, der er skjult bag parkerede lastvogne m.m., men det er ikke det, jeg ser, når billisterne svinger - de sidder simpelthen og "sover" i deres egen verden, og får et chok, når de opdager, hvad de er i færd med.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar


Forum spring: