Søg Garagen Hej Gæst! Register

Station2: Mandag d. 26/11 kl:20:50 (Unge på tunede scootere)
Husk at se Station2 på Tv2 Mandag d. 26-11 kl. 20:50.
Dette afsnit omhandler unge der kører på tunede knallerter/scootere og filmer deres åndsvagheder i trafikken.

Der bliver vist også lavet et par interviews med et par "SG-børn" der synes det er fedt at køre sygt på en tunet knallert.

Desuden vil en 8 dobbelt danmarksmester i banerace afprøve et par tunede knallerter på banen, for at se hvordan deres køreegenskaber egentligt er.

Skal nok blive ret så interessant og ikke mindst relevant!
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

Så godt "forfilmen" hvor rr-køreren kontroleret lagde Jog'en stille og roligt ned (skulle illustrere et styrt på en faaaarlig knallert)... :roll:

Jojo, nu skal vi knallertkørere igen piskes uden grund, vil vædde med, at bilernes fejlmanøvrer, der får ulykkesantallet op, slet ikke kommer med i udsendelsen.. Ond
Svar
Energy Skrev:Så godt "forfilmen" hvor rr-køreren kontroleret lagde Jog'en stille og roligt ned (skulle illustrere et styrt på en faaaarlig knallert)... :roll:

Så ret så kikset ud. Selv kameramanden kunne jo følge med ham efter scooteren Blink med øjet

Citat:Jojo, nu skal vi knallertkørere igen piskes uden grund, vil vædde med, at bilernes fejlmanøvrer, der får ulykkesantallet op, slet ikke kommer med i udsendelsen.. Ond

Retfærdigvis nok har der været masser af udsendelser med billister der ikke kan finde ud af at køre bil.
Selvom jeg også er billist følte jeg mig da ikke trådt på da de havde dårlige billister i søgelyset, hvorfor skulle vi føle os 'piskes' for den kommende udsendelse?

Synes absolut kun det kan være positivt at få lagt noget mere negativt over det, at være en "scooterfjæs" a la 16 årige Brian inde fra SG.

Jeg er i hvertfald træt af at se på den respektløse unge generation der kun tænker på dem selv.
Svar
Syntes også det er lidt fejt at tage en Jog. Syntes det er en lille lorte scooter som slet ikke egner sig til at kører 100+ som så mange tuner den til.

Syntes det var bedre vis han prøved fx. Derbi Senda, Peugeot Speedfight og Reiju Matrix.

Så ville han ikke vælte sådan rundt.
Svar
Personligt synes jeg det er fint med den slags programmer, synes det er ok der bliver sat fokus på at nogen synes det er iorden at voldtune knallerter, for derefter at køre råden.

Det med billisterne synes jeg ikke er rigtigt, det er vel et års tid siden vi fulgte unge der synes de var i deres gode ret til at blæse på alle kendte færdselsregler.

Hvis du med din udtalelse mener at det i uheld ofte er billisterne der måske har skylden, ja så kan du der godt have lidt ret.

Men samtidig må vi jo ikke glemme at farten spiller ind i alle uheld.
Det kan godt være det er billistenstens skyld grundlæggende, men hvis nu "Brian" eller "Heidi" kommer fræsende med 60-90 km/t så mener jeg lidt billisterne er undskyldt, det er jo ikke det man forventer.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

Problemet er bare, at tidligere udsendelser altid har sat alle knallertkørere i samme bås, sålænge man kører knallert, er man åbenbart til fare for alt og alle.
Jeg mangler godt nok at se klip med højresvings billister, der svinger uden at orinterer sig overhovedet, hvilet sker for mig (og mange andre) hver eneste dag - og nej, jeg kommer ikke med 60-70km/t på cykelstien.
Svar
SLK Skrev:Husk at se Station2 på Tv2 Mandag d. 26-11 kl. 20:50.
Dette afsnit omhandler unge der kører på tunede knallerter/scootere og filmer deres åndsvagheder i trafikken.

Der bliver vist også lavet et par kommentarer med et par "SG-børn" der synes det er fedt at køre sygt på en tunet knallert.

Desuden vil en 8 dobbelt danmarksmester i banerace afprøve et par tunede knallerter på banen, for at se hvordan deres køreegenskaber egentligt er.
Det må jeg se, selvom konklussionen synes givet på forhånd.

At sætte en mester i banerace til at teste køreegenskaberne på de tunede gadeknallerter på en racerbane, giver i sig selv ingen mening. Jeg vil æde min gamle hat på, at man også kunne få den omtalte mester til at sige, at en ikke-tunet "thansenknallert", har dårlige køreegenskaber på bane - og på vejen for den sags skyld, hvis det var det man var ude efter. Min Agility f.eks. kan fås med en 125 ccm motor og ellers samme konfiguration som 50 ccm'eren. De 100-110 km/t sådan en fætter kan køre (helt lovligt), svarer sikkert til mere end de alm. tunede kallerter kan køre, og må - hvis jeg har ret i formålet og konklussionen i udsendelsen - blive erklæret total uegnet/livsfarlig at køre på Fortvivlethock:

Men det vil da nok igen få nogle af Christiansborgs "linselus" til at foreslå bål og brand, hjul og stejle m.m., når de nu får mulighed for at henvise til flere "fakta" Ond
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
kragen Skrev:Det må jeg se, selvom konklussionen synes givet på forhånd.

At sætte en mester i banerace til at teste køreegenskaberne på de tunede gadeknallerter på en racerbane, giver i sig selv ingen mening. Jeg vil æde min gamle hat på, at man også kunne få den omtalte mester til at sige, at en ikke-tunet "thansenknallert", har dårlige køreegenskaber på bane - og på vejen for den sags skyld, hvis det var det man var ude efter. Min Agility f.eks. kan fås med en 125 ccm motor og ellers samme konfiguration som 50 ccm'eren. De 100-110 km/t sådan en fætter kan køre (helt lovligt), svarer sikkert til mere end de alm. tunede kallerter kan køre, og må - hvis jeg har ret i formålet og konklussionen i udsendelsen - blive erklæret total uegnet/livsfarlig at køre på Fortvivlethock:

Men det vil da nok igen få nogle af Christiansborgs "linselus" til at foreslå bål og brand, hjul og stejle m.m., når de nu får mulighed for at henvise til flere "fakta" Ond

Jeg er helt enig med dig, at man i udsendelsen nok kan undværre baneraceren der skal teste de tunede knallerter på en bane. For som du selv skriver ville en lovlig Giantco Sprint nok heller ikke kunne gennemføre banen, og hvis racerføreren vil ligge scooteren ned på asfalten skal han nok få den ned at ligge.

Jeg håber da ikke at Energy får ret i, at vi alle bliver 'dømt af folket' i udsendelsen, det er da forhåbentligt heller ikke meningen med udsendelsen, men at sætte fokus på de forba... unge der er respektløse som aldrig før.
Svar
Struerboen Skrev:...Hvis du med din udtalelse mener at det i uheld ofte er billisterne der måske har skylden, ja så kan du der godt have lidt ret.

Men samtidig må vi jo ikke glemme at farten spiller ind i alle uheld.
Det kan godt være det er billistenstens skyld grundlæggende, men hvis nu "Brian" eller "Heidi" kommer fræsende med 60-90 km/t så mener jeg lidt billisterne er undskyldt, det er jo ikke det man forventer.
Lidt ret Fortvivlethock: Ifølge Danmarks Statistik skyldes 3/4 af ulykkerne med knallerter alene billisters manglende overholdelse af vigepligt ved højresving og i vejkryds. Der er i den statistik ikke ikke noget vedrørende knallerternes fart i uheldsøjeblikket, da det i og for sig også er ret ligegyldigt, når det gælder overholdelse af vigepligten. Procentdelen er nogenlunde den samme for cyklister - hvad er billisternes undskyldning så med dem - en forventning om, at de kørte langsommere?

PS! Jeg er også billist, både med person- og lastvogn, så jeg kender udmærket problemet fra begge sider. At jagte ulovlige knallerter er ikke løsningen.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar

kragen Skrev:Lidt ret Fortvivlethock: Ifølge Danmarks Statistik skyldes 3/4 af ulykkerne med knallerter alene billisters manglende overholdelse af vigepligt ved højresving og i vejkryds. Der er i den statistik ikke ikke noget vedrørende knallerternes fart i uheldsøjeblikket, da det i og for sig også er ret ligegyldigt, når det gælder overholdelse af vigepligten. Procentdelen er nogenlunde den samme for cyklister - hvad er billisternes undskyldning så med dem - en forventning om, at de kørte langsommere?

PS! Jeg er også billist, både med person- og lastvogn, så jeg kender udmærket problemet fra begge sider. At jagte ulovlige knallerter er ikke løsningen.

Kan du ikke lige finde den statistik frem med en reference, så der kan sendes en mail afsted til Station 2's redaktion allerede idag. Dermed kan de ikke siges at være i god tro, hvis de ikke nævner at flertallet af uheld der involverer scootere, skyldes bilister der ikke overholder vigepligten, og ikke at scooterne er ulovlige.

Dutch
Svar
Glæder mig da til at se udsendelsen Smil Men giver det ikke bare endnu mere negativ effekt på knallertere? Der er jo nogen der køre forsvarligt, og andre der bare tonser rundt i byen med 100km/t, over for rødt, uden hjælm eller lys!

Btw, Energi, var det dig der var igang med at prøve køre en HELT ny top-tunet Sonic? Jeg var forbi Scootergården her forleden og så en mand (Der ligner dig syntes jeg) Køre på sådanne en fætter? Den var sku vild da! Sorry hvis det er for megen Off-Topic.

EDIT: Personen kørte UDEN hjælm! Griner
Scooter tuning is not a crime, it's a lifestyle!
Svar
Uanset om vi kører ulovligt eller ej, så er vi jaget vildt. Vi mangler noget a' la' FDM, til at varetage vores interesser indenfor knallert/scooter området. Altså nogen der kan vejlede de "kære" politikere
og ikke vildlede dem, som den udsendelse sikkert lægger op til. Og jeg gider ikke se den Smil.
Svar

Forum spring: