Søg Garagen Hej Gæst! Register

Råd og vejledning om speedfight 2
#1
Hej til alle på BS

Lad mig starte med at sige at jeg har ikke en dyt forstand på mekanik, deraf kommer mine problemer sikkert også Smil

Min Peugeot Speedfigth 2 AC 45 har rundet 10000 km. Den har været til service som den skulle ( ikke 10000 km) og det eneste der er "pillet" ved er at skiven/ringen/begrænseren er fjernet (ikke af mig)

Der var begyndt at være et problem med at når jeg kørte til/fra job (ca. 15 km. hver vej) så gik den en gang imellem helt ned i omdrejninger når jeg kørte med fuld gas. Jeg skulle så lige gasse helt ned og så ikke køre med håndtaget helt i bund, så gik det fint. Senere skulle jeg slet ikke køre med håndtaget i bund for så blev motor lyden meget dyb og motoren gik næsten ud.

Nu skulle den så til 10000 km eftersyn og det ville en bekendt gerne gøre for mig, billigt. Han mente jeg skulle have en ny udstødning og han ville skiftes det der skulle skiftes og smøre det der skulle smøres + kigge på mit føromtalte problem.
Nu har kørt et par hundrede kilometer efter reperationen.
Den larmer mere, den nye udstødning er magen til denne http://thansen.dk/product.asp?c=12284413...1709675952

Er det godt eller skidt og er udstødningen lovlig?

Problemet med gassen blev kun løst midlertidigt (noget med smøring af kobling????) problemet er dog lidt anderledes nu. Det er kun når knallerten er varm og den taber ikke farten helt, men vil kun køre ca. 40-50 km/t ( mod normalt 60-65 km/t eller mere, på en god dag ned af bakke i medvind

:wink:

Skulle blive løst ved at skifte kobling. Kan det passe?

Der kom nogle lettere ruller i end dem der var (der var standard størrelse/vægt i) Hvad har jeg ud af det? Og skulle den så også dyses om? Det sidste er noget jeg er blevet i tvivl om efter at have læst lidt her på BS og jeg har ikke nogen som helst idé om hvad det skulle gøre godt for. Grin

Håber på lidt info herfra.

På forhånd tak.

Christian Grin
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
Det lyder meget som om den har, eller været tæt på, at varmesætte sig.
Piaggio Skipper 150 cc - 13,1 hk på rullefelt (Totalskadet)
Piaggio Skipper 150 cc - Købt 12-10-2010
Svar
#3
:x Det lyder slemt, kunne jeg få dig til at udybe det....

/Christian
Svar
#4
FISK Skrev:Der var begyndt at være et problem med at når jeg kørte til/fra job (ca. 15 km. hver vej) så gik den en gang imellem helt ned i omdrejninger når jeg kørte med fuld gas. Jeg skulle så lige gasse helt ned og så ikke køre med håndtaget helt i bund, så gik det fint. Senere skulle jeg slet ikke køre med håndtaget i bund for så blev motor lyden meget dyb og motoren gik næsten ud.

Nu skulle den så til 10000 km eftersyn og det ville en bekendt gerne gøre for mig, billigt. Han mente jeg skulle have en ny udstødning og han ville skiftes det der skulle skiftes og smøre det der skulle smøres + kigge på mit føromtalte problem.
Nu har kørt et par hundrede kilometer efter reperationen.
Den larmer mere, den nye udstødning er magen til denne http://thansen.dk/product.asp?c=12284413...1709675952


Problemet med gassen blev kun løst midlertidigt (noget med smøring af kobling????) problemet er dog lidt anderledes nu. Det er kun når knallerten er varm og den taber ikke farten helt, men vil kun køre ca. 40-50 km/t ( mod normalt 60-65 km/t eller mere, på en god dag ned af bakke i medvind

:wink:

Skulle blive løst ved at skifte kobling. Kan det passe?

Der kom nogle lettere ruller i end dem der var (der var standard størrelse/vægt i) Hvad har jeg ud af det? Og skulle den så også dyses om? Det sidste er noget jeg er blevet i tvivl om efter at have læst lidt her på BS og jeg har ikke nogen som helst idé om hvad det skulle gøre godt for. Grin

Håber på lidt info herfra.

På forhånd tak.

Christian Grin

Hej, det kan være to ting, problemer med snavs i karburatoren, eller en varmesætning. En varmesætning fremkommer ved at motoren får for lidt benzin tilført, benzin køler. Det kan også være oliepumpen der er ved at drille, det kan skyldes slitage, men også snavs i systemet, eller en utæthed.
Rullerne skal skiftes når du monterer en Thansen potte af den slags, det med den mistede fart du oplever, kan skyldes at plomberingen i udstødningen ikke er fjernet ved montering, spørg din mekker om det.

Koblingen skal ikke skiftes, det tror jeg ikke på.
Svar
#5
Plomben skulle være fjernet i den nye udstødning.... men hvad ved jeg :?

Hvorfor nye ruller når udstødningen er skiftet?

Mvh.
Christian
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)



Forum spring: