Søg Garagen Hej Gæst! Register

Nogle spørgsmål til Giantco sprint
#1
Hej.

1) Hvordan jeg kan få min forbremse til at holde op med at sige pive lyde, den gør det konstant under kørsel, bliver sindsyg Ond


2) Hvor høj en hastighed kan jeg presse giantco'en op på før det er skadeligt for motoren?

den render fint de 75 på spedometeret på flad vej, og render tit spedometeret ud ned af bakker.

men i går efter en tur på 25km med nogle gode bakker nedaf syntes jeg til sidst på turen at moteren føltes mærkelig og hakkede en lille smule i det, blev pisse bange Ked af det
men på vejen hjem lod det til at den stadigvæk kører godt, tog det dog stille og roligt med gasen så 75 blev max Smil
(har: ubegrænset cdi, fjernet skiven, fjernet skruen i kaburation)


3) Nogle der kan anbefale et godt værksted i næstved og omegn til service?
har kørt 3k+ latterligt godt nu uden service, men der er vel nogle ting der snart skal ses på :P

Tak.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
Hej root

ad 1. Piveriet skyldes formentlig, at den del af bremsen, hvor bremseklodserne sidder, slæber imod selve skiven. Nogle gange hjælper det, at bremse hårdt med forbremsen. Men ellesr må du eller en mekaniker igang med at justere forbremsen.

ad 2. Det kan jo nok diskuteres meget og længe. Men generelt gælder det, at jo flere omdrejninger jo mere slidtage. Læg her mærke til at en Giantco med begrænsning kører med nogenlunde lige så mange omdrejninger ved godt 30 km/t som en scooter uden begrænsning kører med ved ca 60 km/t.

ad 3. Her melder jeg pas. Er ikke kendt på de kanter.

Mvh.

Bjørn
Giantco Sprint fra august 2007
Svar
#3
root Skrev:Hej.

1) Hvordan jeg kan få min forbremse til at holde op med at sige pive lyde, den gør det konstant under kørsel, bliver sindsyg Ond


2) Hvor høj en hastighed kan jeg presse giantco'en op på før det er skadeligt for motoren?

den render fint de 75 på spedometeret på flad vej, og render tit spedometeret ud ned af bakker.

men i går efter en tur på 25km med nogle gode bakker nedaf syntes jeg til sidst på turen at moteren føltes mærkelig og hakkede en lille smule i det, blev pisse bange Ked af det
men på vejen hjem lod det til at den stadigvæk kører godt, tog det dog stille og roligt med gasen så 75 blev max Smil
(har: ubegrænset cdi, fjernet skiven, fjernet skruen i kaburation)


3) Nogle der kan anbefale et godt værksted i næstved og omegn til service?
har kørt 3k+ latterligt godt nu uden service, men der er vel nogle ting der snart skal ses på :P

Tak.

1: Afmonter dine bremseklodser, og puds dem af med sandpapir. Rens skiven med bremserens.
2: Måske dit tændrør? Prøv evt en højere varmegrad. Dvs hvis det er et 7'er, så prøv et 8'er.
3: God idé med et service (Så laver de forresten også din forbremse så den ikke piver mere, under servicet).
Næsten Alt andet end Thansen.
Piaggio Skipper 150 cc - 13,1 hk på rullefelt (Totalskadet)
Piaggio Skipper 150 cc - Købt 12-10-2010
Svar
#4
root Skrev:Hej.


(har: ubegrænset cdi, fjernet skiven, fjernet skruen i kaburation)

Tak.

Håber så sandelig ikke at du har fjernet en skrue i karburatoren på en giantco..
Der sidder ingen skrue i den karburator, her er giantco ikke begrænset, og det sorte styr i dækslet på karburatoren skal du ikke fjerne, det er et fjederstyr og ikke en begrænsning, dens funktion er at fjederen til spjældet holder sig i midten af dækslet mellem dæksel og vacuummembran
Ejer ikke en cykel, så hvordan helvede kan jeg være cyklist..
At jeg er mc'ist er en helt anden snak..
Det andet tager jeg som en forulempelse..
Hader cykler og alt hvad de står for.
Svar
#5
xander79 Skrev:Håber så sandelig ikke at du har fjernet en skrue i karburatoren på en giantco..
Der sidder ingen skrue i den karburator, her er giantco ikke begrænset, og det sorte styr i dækslet på karburatoren skal du ikke fjerne, det er et fjederstyr og ikke en begrænsning, dens funktion er at fjederen til spjældet holder sig i midten af dækslet mellem dæksel og vacuummembran

beklager den dårlige definition, er stadigvæk på absolut begynder stadiet.
men ja det er den skure under det sorte dæksel jeg mener.
fandt en guide på svensk herinde, godt nok til baotian scootere, som jeg tolkede til at man skulle fjerne den skrue Spørgsmålstegn
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
root Skrev:beklager den dårlige definition, er stadigvæk på absolut begynder stadiet.
men ja det er den skure under det sorte dæksel jeg mener.
fandt en guide på svensk herinde, godt nok til baotian scootere, som jeg tolkede til at man skulle fjerne den skrue Spørgsmålstegn

Der sidder ikke nogen skrue i det sorte dæksel på en giantco.
Der sidder en plastikdut (et fjederstyr) og den skal man ikke fjerne..
Der sker ikke så meget ved at fjerne den, men den skal helst bare have lov at sidde.
Ejer ikke en cykel, så hvordan helvede kan jeg være cyklist..
At jeg er mc'ist er en helt anden snak..
Det andet tager jeg som en forulempelse..
Hader cykler og alt hvad de står for.
Svar
#7
xander79 Skrev:Der sidder ikke nogen skrue i det sorte dæksel på en giantco.
Der sidder en plastikdut (et fjederstyr) og den skal man ikke fjerne..
Der sker ikke så meget ved at fjerne den, men den skal helst bare have lov at sidde.

Kan kun give xander ret. Jeg har fjernet 'dutten' under det sorte dæksel og dette har ingen effekt hvad mere fart angår.
Så det er spild af tid at begynde at save dutten over.
Svar
#8
xander79 Skrev:Der sidder ikke nogen skrue i det sorte dæksel på en giantco.

Det gjorde der så på min giantco

-
Den var "sølvfarvet", omkring 1½cm lang når den var skruet i, og havde en møtrik skruet på den.
Svar
#9
root Skrev:Det gjorde der så på min giantco

-
Den var "sølvfarvet", omkring 1½cm lang når den var skruet i, og havde en møtrik skruet på den.

Inde i det sorte låg på indersiden ovenover vacuummembranen?
Ikke at jeg ikke tror på dig, men vi skal bare være sikre på at vi forstår hinanden, for sån er giantco ikke begrænset og har aldrig været det. Men jeg skal da ikke benægte at de kan være begyndt på det.
Og du er sikker på din knallert er en giantco og ikke en listo eller lign. ?
Ejer ikke en cykel, så hvordan helvede kan jeg være cyklist..
At jeg er mc'ist er en helt anden snak..
Det andet tager jeg som en forulempelse..
Hader cykler og alt hvad de står for.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
xander79 Skrev:Inde i det sorte låg på indersiden ovenover vacuummembranen?
Ikke at jeg ikke tror på dig, men vi skal bare være sikre på at vi forstår hinanden, for sån er giantco ikke begrænset og har aldrig været det. Men jeg skal da ikke benægte at de kan være begyndt på det.
Og du er sikker på din knallert er en giantco og ikke en listo eller lign. ?

helt i orden Smil

skruen sad inden i dette låg:
http://img.photobucket.com/albums/v56/gp...5/pic6.jpg

der sidder oven på dette:
http://img.photobucket.com/albums/v56/gp...5/pic5.jpg

(begge billeder er fra et andet forum)

jeg er 100% sikker på det er en giantco sprint sport Griner
Svar
#11
root Skrev:helt i orden Smil

skruen sad inden i dette låg:
http://img.photobucket.com/albums/v56/gp...5/pic6.jpg

der sidder oven på dette:
http://img.photobucket.com/albums/v56/gp...5/pic5.jpg

(begge billeder er fra et andet forum)

jeg er 100% sikker på det er en giantco sprint sport Griner


Ok men det er noget nyt de er begyndt på i alt fald Smil
Men det er da meget godt at få med så man i fremtiden ved at man lige skal have den med ud
Ejer ikke en cykel, så hvordan helvede kan jeg være cyklist..
At jeg er mc'ist er en helt anden snak..
Det andet tager jeg som en forulempelse..
Hader cykler og alt hvad de står for.
Svar


Forum spring: