Søg Garagen Hej Gæst! Register

Piaggio Zip 4T - kineser?
#1
I sidste uge købte jeg en Piaggio Typhoon hos en forhandler, men efter at have tænkt over det lidt nærmere, vil jeg egentlig hellere have en scooter fra ny af, så jeg fik pengene tilbage...

Jeg havde egentlig tænkt mig at købe en ny Typhoon (45'er), da jeg synes den kører rigtig godt. Men jeg fik en brochure med hjem, og deri så jeg en Zip 4-takter til 10.000kr. Nu har jeg så kigget lidt rundt herinde efter lidt info omkring Zip'en.

Jeg kan forstå at de bliver lavet i Kina nu i stedet for i Europa - er kvaliteten faldet? For bare ordet "kina-scooter" skræmmer mig lidt... (Ved godt at nogle er godt tilfredse med deres Giantco Sprint, men denne tråd skal ikke bruges til at diskutere dette)

Og hvad ville I gøre, hvis I stod i min situation? Det store slag skal stå nu, og I kan kun vælge imellem disse to - Ville I vælge en Zip'en eller Typhoon'en?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
RasmusAND Skrev:I sidste uge købte jeg en Piaggio Typhoon hos en forhandler, men efter at have tænkt over det lidt nærmere, vil jeg egentlig hellere have en scooter fra ny af, så jeg fik pengene tilbage...

Jeg havde egentlig tænkt mig at købe en ny Typhoon (45'er), da jeg synes den kører rigtig godt. Men jeg fik en brochure med hjem, og deri så jeg en Zip 4-takter til 10.000kr. Nu har jeg så kigget lidt rundt herinde efter lidt info omkring Zip'en.

Jeg kan forstå at de bliver lavet i Kina nu i stedet for i Europa - er kvaliteten faldet? For bare ordet "kina-scooter" skræmmer mig lidt... (Ved godt at nogle er godt tilfredse med deres Giantco Sprint, men denne tråd skal ikke bruges til at diskutere dette)

Og hvad ville I gøre, hvis I stod i min situation? Det store slag skal stå nu, og I kan kun vælge imellem disse to - Ville I vælge en Zip'en eller Typhoon'en?

Hej Rasmus.

Jeg har ikke nogen erfaringer med de to omtalte scootere, men vil blot lige give dig disse to links:
OlePagh's garage
scooterfjæs' garage

- Der er måske lidt interessant læsning for dig, evt. kunne du jo kontakte dem med en Privat Besked hvis de ikke skulle se dit indlæg her i tide Blink med øjet
Svar
#3
Jeg ville klart vælge Zip 4t. Du skal ikke bekymre dig omkring kvaliteten. Det er klart at de har rykket produktionen til Kina for at pare penge, men der er kvalitetskontrol på dem, og "mandags-modeller" er et ukendt udtryk hos Gilera, Piaggio og Vespa.
Piaggio Skipper 150 cc - 13,1 hk på rullefelt (Totalskadet)
Piaggio Skipper 150 cc - Købt 12-10-2010
Svar
#4
Boss Skrev:Jeg ville klart vælge Zip 4t. Du skal ikke bekymre dig omkring kvaliteten. Det er klart at de har rykket produktionen til Kina for at pare penge, men der er kvalitetskontrol på dem, og "mandags-modeller" er et ukendt udtryk hos Gilera, Piaggio og Vespa.

Jeg håber at det er rigtigt at kvaliteten holder. Jeg ved det ikke.
For 5 år siden, da jeg købte Zip'en (4T), kostede den ca. 14.000 kr. Nu koster den 10.000.

Jeg kan fortælle at der ikke har været de store problemer med min selv om den nu har rundet 43.000 km.
Den skal dog vedligeholdes som alt andet. De sidste 2-3 år har jeg gjort det selv, godt hjulpet af indlæggene herinde.

Der er lige det med at reservedele til Zip 4T er rasende dyre i Danmark i forhold til f.eks. Giantco, og der er ikke mange forhandlere der fører reservedele men det er der råd for hvis man køber i Holland hos: http://www.easyparts.nl

Hvis man skal have reservedele til motor eller karburator, tror jeg at man kan bruge delene fra THansen til Giantco'en, for motoren ser ud til at være den samme i store træk.
--
Hilsen Ole
Svar
#5
Korrekt at de originale reservedele er dyre, men de fleste ting kan efterhånden købes uoriginalt.

- Men lad det endelig ikke skræmme dig!
Piaggio Skipper 150 cc - 13,1 hk på rullefelt (Totalskadet)
Piaggio Skipper 150 cc - Købt 12-10-2010
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Boss Skrev:Korrekt at de originale reservedele er dyre, men de fleste ting kan efterhånden købes uoriginalt.

Ved du evt. hvor man kan få en ny lydpotte (original eller uoriginal) til en rimelig pris her i DK?

De par gange jeg har stukket fingeren i jorden for at få en pris lå den på > 2000 kr på et scooterværksted via importøren, men det lykkedes at finde en brugt på e-Bay i Tyskland, men den er også snart rustet op.
(Vinterkørsel er hårdt for den stakkels lydpotte)
--
Hilsen Ole
Svar
#7
hej RasmusAND

Jeg ville ikke være i tvivl om at vælge en Zip 4takt !
Det er en rigtig "trofast"

Den virker meget robust og tingene er lige blevet kræset for en ekstra gang.
Jeg kan fortælle jeg har haft en Sanilli som min første 4takter og det var ikke med den store fornøjelse.

Plastikken knækkede hist og pist og skruerne rustede og dimser gik løs og skulle spændes.
Men Zippen racer bare der ud af. Motoren har en meget god lyd og virker stærk.

Jeg løber 60km/t på alm. vej og 65km/t ned af bakke så det er samme hastiged som alle de andre her inde..

men jeg har bildt mig selv ind at jeg har fået mere for pengene end da jeg kørte Sanili.
Om det er indbildning ved jeg ikke, men jeg lever videre i drømmen :wink:
Svar


Forum spring: