Søg Garagen Hej Gæst! Register

Gilera Stalker
Hej med jer.

Jeg har lige købt en Stalker.

Når jeg giver gas, så er den vældig langsom indtil den når ca. 20-25 km/t, hvorefter den først accelerere normalt op til 60 km/t.

Den køre med uorginal udstødning, og skiven er pillet af.

Iflg. sælger er det det eneste der er ændret ved den.

Nogen der ved om der er andet der skal gøres, så den accelerer normalt fra start?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

Enten skal du sætte et par "schim-skiver" i vario'en, ellers hårdere koblingsfjedre.
Piaggio Skipper 150 cc - 13,1 hk på rullefelt (Totalskadet)
Piaggio Skipper 150 cc - Købt 12-10-2010
Svar
Og måske nogle lettere ruller - afhængig af hvad det er for en udstødnng, der er sat på.
Svar
Jeg tror at jeg prøver med lettere ruller. (Det kan jeg da finde ud af)
Svar
Solex Skrev:Jeg tror at jeg prøver med lettere ruller. (Det kan jeg da finde ud af)

Bortset fra det nok ikke hjælper på dit problem, hvis altså det er som du forklare.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

Boss Skrev:Bortset fra det nok ikke hjælper på dit problem, hvis altså det er som du forklare.

Vi ved jo ikke hvilken potte han har smidt på. Hvis der nu sidder en el. anden knækfætter på, som kører højt, kan det sagtens være for tung rullevægt sammen med for slappe fjedre, specielt når den nu er død helt op til 25m/t.
Svar
Ja, men uanset hvad vil det aldrig gå rigtig godt med knæk til standard.
Svar
Boss Skrev:Ja, men uanset hvad vil det aldrig gå rigtig godt med knæk til standard.

Kommer an på model, Leo ZX og TG Next har man ofte set på std. motor.
Svar
Energy Skrev:Kommer an på model, Leo ZX og TG Next har man ofte set på std. motor.

Ja, okay, det er ikke helt unormalt, men ikke at det er en fordel.
Svar

Boss Skrev:Ja, okay, det er ikke helt unormalt, men ikke at det er en fordel.

Hvis jeg havde valget mellem std. Piaggio potte og TG Next, så ville jeg sgu godt nok hive Next'en på. Man får trods at en del mere rpm. og en smule effekt hvis man får den rullet ind. Std. Piaggio cyl. yder jo heller ikke helt dumt i forhold til mange andre std. cyl.
Svar
Energy Skrev:Hvis jeg havde valget mellem std. Piaggio potte og TG Next, så ville jeg sgu godt nok hive Next'en på. Man får trods at en del mere rpm. og en smule effekt hvis man får den rullet ind. Std. Piaggio cyl. yder jo heller ikke helt dumt i forhold til mange andre std. cyl.

Ja, det er sku ikke løgn Smil Hyper motor kører med rimelig mange omdrejninger i forhold til mange andre. Jeg har dog aldrig eksperimenteret med det. Jeg plejer altid, hvis det er, at henvise til ikke knæk udstødninger, så som svaneudstødningen (protuna), eller udstødninger ala Gianelli go osv.
Svar
Jeg har fået oplyst af sælger, at det er en Merlin udstødning der sidder på den.
Svar

Forum spring: