Søg Garagen Hej Gæst! Register

Cdi til Giantco.. For / Imod ?
#1
Jeg har pillet min skive ud, sat nye ruller i, stillet ventiler, sat gasnål og stillet skrue. Men kommer kun op på 56 på speedo (Idag skifter jeg til dyse til 94) Men de 56 er ikke altid nok Smil
Så jeg har tænkt på at anskaffe mig en ny Cdi (Den fra protuna) men har læst forskellige inlæg om cdi'er... Nogle mener at den kan smelte et eller andet inde i knallerten....
Så er der nogen som kan fortælle mig om det er rigtigt? Nogen som selv har oplevet at en ny Cdi ødelægger knallerten? Eller nogen som har goe oplevelser med ny Cdi?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
Stupido Skrev:Jeg har pillet min skive ud, sat nye ruller i, stillet ventiler, sat gasnål og stillet skrue. Men kommer kun op på 56 på speedo (Idag skifter jeg til dyse til 94) Men de 56 er ikke altid nok Smil
Så jeg har tænkt på at anskaffe mig en ny Cdi (Den fra protuna) men har læst forskellige inlæg om cdi'er... Nogle mener at den kan smelte et eller andet inde i knallerten....
Så er der nogen som kan fortælle mig om det er rigtigt? Nogen som selv har oplevet at en ny Cdi ødelægger knallerten? Eller nogen som har goe oplevelser med ny Cdi?

Hvis du vil have den over de 56 skal du have en ny cdi.
Den orginale er begrænset så du ikke kan køre hurtigere.
Jeg køre selv med ubegrænset cdi, og kender flere der gør det, uden problemer.
Svar
#3
big7000 Skrev:Hvis du vil have den over de 56 skal du have en ny cdi.
Den orginale er begrænset så du ikke kan køre hurtigere.
Jeg køre selv med ubegrænset cdi, og kender flere der gør det, uden problemer.


Jeg tror nok den ubegrænset cdi, også er begrænset måske til 14000 rpm
Svar
#4
bossman Skrev:Jeg tror nok den ubegrænset cdi, også er begrænset måske til 14000 rpm

Yep men så langt når du ikke op med mindre du virkelig tuner den helt vildt.
Jeg har 70 ccm og er aldrig nået toppen på min cdi endnu.
Svar
#5
Men hvis den render 56 nu, hvad kan jeg så nogenlunde håbe på at jeg kan få den op på med ny cdi?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Stupido Skrev:Men hvis den render 56 nu, hvad kan jeg så nogenlunde håbe på at jeg kan få den op på med ny cdi?

Min gik ca 60km/t mod orginal cdi og 72-75Km/t med den nye. (På en god dag ned af bakkke.)
Svar
#7
Stupido Skrev:Men hvis den render 56 nu, hvad kan jeg så nogenlunde håbe på at jeg kan få den op på med ny cdi?

Du skriver, at din Giantco løber 56 km/t målt på speedometeret. Det normale er, at den virkelige hastighed er noget mindre, så noget tyder på, at din scooter kun løber omkring 50 km/t. Det er ikke ret meget, når man ser på alt det, som du allerede har gjort ved den.

Inden du sætter ny CDI på ville det måske være en god ide først at justere kaburator, stille ventiler osv., så du får det maximale ud af de ting du allerede har lavet. Mål så den virkelige hastighed med stopur eller GPS, inden du beslutter dig for ny CDI.

Mvh.

Bjørn
Giantco Sprint fra august 2007
Svar
#8
Igår stillede jeg ventillerne, satte dem til 0.05, de larmede meget ved 0.5 og 0.25, og jeg vil lige tilføje at den kører godt nu (Er hurtig i optræk) Har osse prøvet at justere på skruen (til bezin) i forskellige stillinger, men uanset hvad så kan jeg ikke komme over de 56 (på speedo) Idag satte jeg ovenikøbet ny dyse i (96) og det gav hellere ikke noget, så jeg tror at den begrænsning er sat til hvor jeg er nået og kan kun komme højre op ved at få ny cdi box i.... (Har lige bestilt den og den skulle komme tirsdag)
Svar
#9
Stupido Skrev:Igår stillede jeg ventillerne, satte dem til 0.05, de larmede meget ved 0.5 og 0.25, og jeg vil lige tilføje at den kører godt nu (Er hurtig i optræk) Har osse prøvet at justere på skruen (til bezin) i forskellige stillinger, men uanset hvad så kan jeg ikke komme over de 56 (på speedo) Idag satte jeg ovenikøbet ny dyse i (96) og det gav hellere ikke noget, så jeg tror at den begrænsning er sat til hvor jeg er nået og kan kun komme højre op ved at få ny cdi box i.... (Har lige bestilt den og den skulle komme tirsdag)

Har du sat begge ventiler 0,05? Normalt skal udstødningsventilen ikke stå lige så stramt som indsugningsventilen, da ventilen ved udstødningen bliver varm og udvider sig.

Prøv
Indsugning (Den øverste): 0.05
Udstødning (Den nederste: 0.10
Piaggio Skipper 150 cc - 13,1 hk på rullefelt (Totalskadet)
Piaggio Skipper 150 cc - Købt 12-10-2010
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Nogle der ved hvor man finder nogle guides til at indstille ventiler osv.???
Svar
#11
shiyam Skrev:Nogle der ved hvor man finder nogle guides til at indstille ventiler osv.???

Kig i Tips & Tricks forummet her på siden og prøv søgfunktionen Blink med øjet
Svar
#12
Stupido Skrev:Så er der nogen som kan fortælle mig om det er rigtigt? Nogen som selv har oplevet at en ny Cdi ødelægger knallerten? Eller nogen som har goe oplevelser med ny Cdi?

Min kineser gik fra 55km/t som topfart til 70km/t 8)

7g ruller...
Skrevet af mig.

"Hvis det ikke er i stykker, så lad vær' med at pille". ;)
Svar


Forum spring: