Søg Garagen Hej Gæst! Register

Hvor meget olie på Giantco
Hej et hurtigt spørgsmål. Når oliepinden er skruet helt i bund og man tager den ud, hvor meget af den skal så være dækket af olie for at der er nok olie på? Der er sådan et skraveret område på pinden - skal hele området være dækket eller er det nok oliestanden er indenfor det skraverede område?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

kenzorio Skrev:Hej et hurtigt spørgsmål. Når oliepinden er skruet helt i bund og man tager den ud, hvor meget af den skal så være dækket af olie for at der er nok olie på? Der er sådan et skraveret område på pinden - skal hele området være dækket eller er det nok oliestanden er indenfor det skraverede område?

Det skal bare være inden for det graveret område, feks midt i.
Tjek oliestanden igen, et par dage efter du har skiftet olie, for at være sikker.
Svar
Tak Smil Så venter jeg lidt med påfyldningen.

Sagen er jeg checkede lige inden min ferie (stillede den ude på arbejdet) og der var hele det skraverede dækket. Da jeg så kom tilbage var kun halvdelen dækket så var bange for den ville brænde sammen på turen hjem. Det er nok fordi jeg inden ferien checkede kort efter den havde været startet.
Svar
kenzorio Skrev:Tak Smil Så venter jeg lidt med påfyldningen.

Sagen er jeg checkede lige inden min ferie (stillede den ude på arbejdet) og der var hele det skraverede dækket. Da jeg så kom tilbage var kun halvdelen dækket så var bange for den ville brænde sammen på turen hjem. Det er nok fordi jeg inden ferien checkede kort efter den havde været startet.

Ja, det har ikke noget at sige. Jeg plejer at tjekke olien igen, dagen efter og så cirka en uge efter.
Hvis det stadig dækker det graveret så kører jeg trygt rundt Smil indtil næste olieskift.
Svar
Jeg ved ikke, om din kineser er meget anderledes end min Taiwaneser, men på min MÅ OLIEPINDEN IKKE VÆRE SKRUET I, når man måler oliestanden. Jeg har kun 0,7 liter olie i karret, så hvis f.eks. halvdelen er brugt, vil oliepinden, dersom den bliver skruet helt i bund , når man tjekker, vise, at der stadig er tilstrækkelig olie i det skraverede felt, hvis man måler uden at skrue i bund, vil man derimod kunne konstatere, at oliestanden er under minimum Fortvivlethock: Med kun 0,7 liter, er der ikke meget spillerum fra godt til meget dårligt.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

Ok hvor finder man ud af om der skal måles på den ene eller anden måde? Det virker da mest logisk den skal skrues helt i.
Svar
kenzorio Skrev:Ok hvor finder man ud af om der skal måles på den ene eller anden måde? Det virker da mest logisk den skal skrues helt i.
Tja, jeg vidste det heller ikke, jeg fandt det på en tysk Kymco-side, hvor det var skrevet i rødt med Achtung!! Achtung!!, og jeg skal komme efter dig. Så logik varierer :P På den anden side, gør man da ikke noget fatalt galt, hvis man tjekker, uden at pinden er skruet i bund - bare man ikke fylder mere olie i, end til toppen af det skraverede - vel? Jeg tjekker min olie for ca. hver 500 km. Jeg bruger en 10 ml engangssprøjte (uden nål!), til at fylde efter med :wink:
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
kenzorio Skrev:Hej et hurtigt spørgsmål. Når oliepinden er skruet helt i bund og man tager den ud, hvor meget af den skal så være dækket af olie for at der er nok olie på? Der er sådan et skraveret område på pinden - skal hele området være dækket eller er det nok oliestanden er indenfor det skraverede område?

Står der ikke noget om det i din giantco manual ?
Peugeot Speedfight 2 <3
Årgang 2007 / 17/07/07
Svar
Hent Listo brugermanual under Download her på siden.
Den er identisk med Giantco.

Jeg mener den skal være skruet i når der skal måles.
Svar

Hemmerz Skrev:Står der ikke noget om det i din giantco manual ?

Nej jeg kan ikke finde noget om det. Heller ikke i service manualen. Der står selvfølgelig det er vigtigt at der er nok olie på :P
Svar
Jeg har fået at vide at den skal være skruet ud.
Svar
Det er mest normalt, at skruepinden skal hvile på gevindet når der skal aflæses, det gælder alle scootere og mc'er. Biler derimod er noget helt andet.
Svar

Forum spring: