Søg Garagen Hej Gæst! Register

Kan man lave en 30 om til en 45, det er en peugeot speedfigh
Hej jeg har en Peugot speedfight 45, som jeg købte i den tro at det var en 30, men det har vist sig at jeg er blevet taget godt og grundigt ved røven, men kan det lade sig gøre at lave den om til en 30? og hvordan
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

Det er ikke muligt, det kræver registreringsattest til både 45 og 30'er, og de er self. forskellige.
Svar
Jeg synses der dukker flere og flere problemer op med den scooter...
Har du checket med politiet eller hvad?(udfra stelnr.)
"Cykelløs"
gammel, pensioneret, motorcykelmekaniker
Svar
Ja, det er en gang lort.. det var da jeg skulle forsikre den idag, at det viste sig at det var en 45, men vi blev enige om at det nok var en fejl, og hende forsikrings damen ville lige kigge nærmere på det. Men så fandt den første ejer af scooteren på krak, fordi hans navn stod i registrerings attesten. og han kunne så fortælle at det var en 45 som havde kørt over 10000, og at motoren ikke havde det for godt. jeg gav 5000, men ham jeg købte den af har selv givet 2500. men har har så pillet nr. pladen af og skruet trip tælleren ned til 3600, og han sagde han havde haft den fra ny.
Svar
tlangvad Skrev:Ja, det er en gang lort.. det var da jeg skulle forsikre den idag, at det viste sig at det var en 45, men vi blev enige om at det nok var en fejl, og hende forsikrings damen ville lige kigge nærmere på det. Men så fandt den første ejer af scooteren på krak, fordi hans navn stod i registrerings attesten. og han kunne så fortælle at det var en 45 som havde kørt over 10000, og at motoren ikke havde det for godt. jeg gav 5000, men ham jeg købte den af har selv givet 2500. men har har så pillet nr. pladen af og skruet trip tælleren ned til 3600, og han sagde han havde haft den fra ny.

Ud til ham, returner den og få dine penge igen.
Hvis han ikke vil modtage scooteren tilbage, så er det blot at anmelde ham for bedrageri.

Nu har du vel fået en slutseddel fra ham, hvor han specificerer at det er en 30'er og hvor mange km den har kørt ?

Dutch
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

Det er det, vi har skrevet under på "købt som set" og på den sedel står der ikke det er en 30, og heller ikke hvor meget den har kørt, lidt noget lort. men der står den har kørt 3600 i dba annoncen, kan man bruge det
Svar
tlangvad Skrev:det er det, vi har skrevet under på "købt som set" og på den sedel står der ikke det er en 30, og heller ikke hvor meget den har kørt, lidt noget lort. men der står den har kørt 3600 i dba annoncen, kan man bruge det

Ja, hvis du stadig kan finde annoncen. Endvidere stå fast på at han har specificeret at det var en 30'er knallert, trods bedre vidende.

Kan forstå at du har kontakt med den forgående ejer, der solgte den, til ham der har snydt dig.
Hvis du kan få det på skrift fra ham, at han har informeret om at det var en 45'er, da han solgte den til snydepelsen, så står du også godt, hvis du skal anmelde ham. Så har snydepelsen nemlig bevidst begået bedrageri, ved at sælge den som en 30'er til dig.

Dutch
Svar
tlangvad Skrev:Det er det, vi har skrevet under på "købt som set" og på den sedel står der ikke det er en 30, og heller ikke hvor meget den har kørt, lidt noget lort. men der står den har kørt 3600 i dba annoncen, kan man bruge det
Stod der andet i annoncen? Problemet er, at selvom du kan dokumentere, at du har fået noget andet end det, du er blevet lovet i annoncen, og dermed er i din fulde ret til at få købet annulleret - selvom det er købt som beset - så hjælper det ikke meget, hvis bondefangeren ikke vil/kan ryste op med pengene. En tur i retten vil være for dyr. Hvis skiven er pillet, ville jeg gå op på den lokale politistation, og forklare sagen. Sig du troede, du havde købt en lovlig 30'er, og nu viser det sig, at du har fået en ulovlig 45'er - så kan det jo være, at politiet aflægger bondefangeren et besøg.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
Skiven er pillet ja, men det vidste jeg jo godt før jeg købte den, så jeg troede jo at jeg købte en ulovlig 30
Svar

tlangvad Skrev:Skiven er pillet ja, men det vidste jeg jo godt før jeg købte den, så jeg troede jo at jeg købte en ulovlig 30
Nej, du gjorde ej - du troede selvfølgelig, det var en lovlig 30'er - BASTA :P
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
ja det er da også rigtig
Svar
Hvis den annonce på dba stadig er der,og det var mig der var blevet taget ved røven så ville jeg gå ind på siden og lave et par screenshots af det og gemme dem som bevis Udråbstegn
Svar

Forum spring: