Søg Garagen Hej Gæst! Register

Bedste scooter/knallert?
#1
Jeg leder efter en.. nok mest knallert, som ikke hele tiden går i stykker, og som skal skiftes reservedele på hele tiden. Mit spørgsmål er: hvad foreslår i som er den mest sikre knallert? hvis der ikke rigtig er nogen, så giv et godt bud på en scooter 30.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
Simonhb Skrev:Jeg leder efter en.. nok mest knallert, som ikke hele tiden går i stykker, og som skal skiftes reservedele på hele tiden. Mit spørgsmål er: hvad foreslår i som er den mest sikre knallert? hvis der ikke rigtig er nogen, så giv et godt bud på en scooter 30.

Hvor meget vil du give for den?
Svar
#3
Simonhb Skrev:Jeg leder efter en.. nok mest knallert, som ikke hele tiden går i stykker, og som skal skiftes reservedele på hele tiden. Mit spørgsmål er: hvad foreslår i som er den mest sikre knallert? hvis der ikke rigtig er nogen, så giv et godt bud på en scooter 30.

Peugeot speedfight 2 ^^
15.500 - nu Blink med øjet
Peugeot Speedfight 2 <3
Årgang 2007 / 17/07/07
Svar
#4
Hemmerz Skrev:Peugeot speedfight 2 ^^
15.500 - nu Blink med øjet

Ja hvis du har råd så er det et rigtig godt forslag. Smil
Svar
#5
Den kører fantastisk Grin

- Men hvad ville du ofre på en ny scooter ?
Peugeot Speedfight 2 <3
Årgang 2007 / 17/07/07
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Alt Piaggio, Gilera og Vespa er kram, hvis du har råd. For det koster også derhen af, men så har du også en af de mest gennemtestede.
Piaggio Skipper 150 cc - 13,1 hk på rullefelt (Totalskadet)
Piaggio Skipper 150 cc - Købt 12-10-2010
Svar
#7
Aprilia kan du også tage med i overvejelserne - ejes forresten også af Piaggio nu.
Svar
#8
Hemmerz Skrev:Den kører fantastisk Grin

- Men hvad ville du ofre på en ny scooter ?

omkring de 10.000 tror jeg nok.
Svar
#9
Så er vi ude i en PGO model.

Pgo ligero - hot 50 osv..
Peugeot Speedfight 2 <3
Årgang 2007 / 17/07/07
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Der har været meget snak om at Giantco er noget lort m.m. Jeg har selv købt en, primært pga. den lave anskaffelsespris der tiltalte mig. Jeg bor i København og fra erfaring med cykler ved jeg, at der er en stor fare for de bliver stjålet før de går i stykker Blink med øjet Jeg er fortsat overordentlig tilfreds. Nu har jeg kørt 350 km uden en eneste mislyd. Hurtig i optrækket, fin benzinøkonomi, starter hver gang osv. Jeg har dog også læst (og fulgt) manualen og har ikke "pillet".

350 km er selvfølgelig for lidt til at sige noget om den langsigtede stabilitet. Men ville alligevel skrive en positiv oplevelse for at give lidt modvægt til de mange negative. Det kunne jo tænkes nogle af de problemer folk har haft med Giantco kunne undgås hvis folk satte sig ind i manualen (navnligt fjernstarteren så man husker at få slukket rigtigt) og ikke pillede. Der er sikkert også Giantco'er der virkelig har været dårlige fra fabrikken men der har man jo trods alt en garanti i baghånden. Og når man tænker på den koster det halve af hvad mange andre koster og har billige reservedele samt tager i betragtning af der er en ikke uvæsentlig risiko for din knallert bliver stjålet før den går i stykker, så kan Giantcoen stadig være attraktiv. Især hvis du ikke er sikker på om det er det og bare vil prøve lidt. Her kan en brugt knallert også være attraktiv, men der får du så ikke garantien + fornemmelsen af "ny knallert" som der ikke er pillet osv. Smil
Svar
#11
Kymco Agility ligger lige netop inden for den nævnte beløbsgrænse, men den er noget større end f.eks. PGO Comet (ca. samme pris), og så har den 4-takt motor = god økonomi!
(35-40 km/l ved lovlig kørsel uden skruen i bund. Jeg ligger omkring de 50 km/l med lidt mere fart i kanonen nu om stunder :twisted: )

Jeg har heller ikke indtryk af, at de er blandt de mest eftertragtede blandt langfingrede eksistenser.
(for ukendte, for besværlige eller for lille tuningspotentiale ? :tease: )

Og med 9.500 km på 1½ år har der kun været småting ved den. Støttefod og tankventil (begge på garanti) og så et batteri.
Dækkene holder fint. Jeg så dog en Super 9 forleden, der havde gået det samme, men med helt nedslidte dæk. Kørestil har sikkert også lidt at sige!

Værkstederne ligger dog ikke helt så tæt som f.eks. hos PGO. Og enkelte skal man åbenbart vare sig for at benytte, men det kan du selv søge rundt herinde efter. Og det gælder jo nok alle mærker!
Vi har de politikere, vi fortjener. 'Nogen' har stemt på dem! Men så er der alle de politikere, som vi ikke kan gøre noget ved. DJØF'erne i embedsvældet!
Svar
#12
Peugeot vivacity skulle vist også være et godt bud på en scooter til 10.000.
Har ikke selv en, men har hørt godt om den også skullen den vist også havde vundet magasinet. Tænk's test, hvor de testede 11 scootere.. Så det er mit bud, dog uden garanti, da jeg ikk selv har kørt på en. Blink med øjet
Svar


Forum spring: