Søg Garagen Hej Gæst! Register

Neo's karburering ?
#1
Hej. jeg vil høre om der er en eller flere som kan hjælpe.
Jeg har som sagt en Neo´s. Når den får et tæt luftfilter på kan jeg ik få den til at "brænde igennem"og den skyder i 2 knob og drukner, blandingsskruen en drejet i bund.
Jeg har haft karburatoren af og tjekket/renset den.
Fik afvide fra en forhandleren af Neo´s og købte den dyse 76 som skulle være standart og har sat nålen efter anvisning fra samme. Har ikke hjulpet en dyt. Håber der en eller flere som kan give et råd eller en løsning.
Kommer jeg det gamle flter på som er p.... utæt kan jeg sagtens justere den ind og den kører og forbrænder fint, det larmere bare som et ondt ord :? .

På forhånd tak

Mvh
Tempo



Overskrift og indlæg rettet.

Energy
Tempo.... frihed på 2 hjul.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
Tempo Skrev:hej. jeg vil høre om der er en eller flere som kan hjælpe.
jeg har som sagt en Neo´s. Når den for et tæt luftfilter på kan jeg ik få den til at brænde igennem og den skyder i 2 knob

Hvad mener du lige?
Pensioneret knallertforhandler af guds nåde.
Svar
#3
Tror han mener, at den får for meget benzin.

Prøv med en #70-72.
Svar
#4
Hej Lund. det jeg mener er.
Når jeg har det tætte luftfilter på kan jeg ik få den justeret ind, så tændrøret for den bruge farve.
Med det tætte soder den røret til ( kulsort ), jeg kan ik engang komme på det plan hvor den bare 4 takter.
Sætter jeg derimod det gamle på, som ik slutter tæt mellem gummistudsen og selve luftfilterkassen, kan jeg fint justere den ind.

Håber det gav lidt vejledning på mit spørgsmål.


Mvh
tempo
Tempo.... frihed på 2 hjul.
Svar
#5
Hej Energy.

Jeg har købt den scooter håndbog fra t.hanser, der er min model i og der skriver de også 76 i dyse. Ik for at det skal lyde jeg ik tror dig, men kan det variere?.
Jeg havde selv skal lige siges, leget med tanken om at gå længere ned i de skriver.

Mvh
tempo
Tempo.... frihed på 2 hjul.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Der er ingen Dellorto karburatorer (el. Keihin, Mikuni), der kører med #76 dyse i standardmotor.
Det er nok dit problem skal du se.
Svar
#7
Ok, det kan være der den ligger. Jeg køber en dysesæt og prøver mig frem.
Tempo.... frihed på 2 hjul.
Svar
#8
Tempo Skrev:ok det kan være der den ligger. Jeg køber en dysesæt og prøver mig frem.

Det er elementært Watson.. Smil , Hvis den får for meget benzin, skal du ned i dyse, eller give den mere luft. Facitlister ang. dysestørrelser er utopi, der er ikke 2 motorer, der er ens - selv med samme opsætning.
Svar
#9
Til info : Jeg kører med en 68'er dyse, på min Neo's 2003. Standard cylle, standard karb, standard luftfilter, pillet skive, 6.5 gr ruller, Technigas Silent Pro med begrænsninger fjernet, og et 7'er tændrør. 62 på toppen, og et fornuftigt optræk. Tændrør ser pænt ud og ringen i bunden er på 1 mm.

Dutch
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Hej Dutch. Takker for din info. Min er også en 03, dog ik med Technigas men eller er den som du har skrevet din er.
kan du huske om din dysenål er i miderste rille?

Mvh
tempo
Tempo.... frihed på 2 hjul.
Svar
#11
Energy Skrev:Tror han mener, at den får for meget benzin.

Prøv med en #70-72.

Ok jeg var lige en tur på vandet og vende, jeg kunne ikke lige få hele spørgsmålet ind på lystavlen.
Pensioneret knallertforhandler af guds nåde.
Svar
#12
hej Lund.
bare ok, man kan jo ik vinde hver gang :wink:
Tempo.... frihed på 2 hjul.
Svar


Forum spring: