Søg Garagen Hej Gæst! Register

Min Giantco Dør!
#1
Hej

Håber virkelig nogen kan give mig en løsning på det her problem.
Min giantco sprint dør efter ca. 30min kørsel.
Det der sker er at den først begynder at trække en smule dårligere end normalt.
ca 5min senere holder op med at kunne give gas ordentligt, og går sindsygt dårligt i tomgang. til sidst kan den hverken give gas(lyder somom den giver gas i ca 0.1sek og giver så op) eller stå i tomgang.

Skiven er fjernet og jeg har idag sat en ny ubegrænset cdi i.

har også stillet på den der luftskrue, ca 2½ omgang fra 0(måske den?)

vad kan være galt? Ked af det
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
vil lige vise et billede af den skrue jeg har indstillet, er kun 50% sikker på det er den der luftskrue(men tog chancen :P )

http://www.peecee.dk/index.php?lid=1&aid...adid=62583
Svar
#3
har du skiftet dyse?
Svar
#4
har du fået stillet ventiler for nyligt?
Svar
#5
Hej.

Jeg har ikke skiftet dyse.

Heller ikke fået stillet på ventilerne nogensinde, den har kørt 1500 nu så måske skulle jeg få gjort det Smil

Det der bare er mystisk for mig er at når den så er gået helt død og hverken kan køre eller starte, kan den efter et stykke tid igen starte og køre perfekt.
Det er lidt uklart hvorvidt det er fordi jeg flytter rundt på scooteren eller om det er fordi jeg igen stiller på skruen, jeg vil køre en tur nu og se vad der sker..
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Tror jeg har fundet fejlen, jeg stillede igen på luftskruen og kunne nu køre 50km uden problemer.
Den kører dog ikke specielt godt...op til thansen og bede om hjælp :oops:
Svar
#7
Altså jeg ved da på en 2-takter skal den kun 1½ som grundinstilling også kan man skrue lidt ind eller ud så den tager flest omdrejninger.
Svar
#8
Kristian12 Skrev:Altså jeg ved da på en 2-takter skal den kun 1½ som grundinstilling også kan man skrue lidt ind eller ud så den tager flest omdrejninger.


Her er en guide

1. Stil tomgangen så lavt som muligt
2. Justér luftskruen til den går højest i tomgang (der kan være lidt forsinkelse fra du drejer til motoren "fanger" det)
3. Justér tomgangen "ned igen"

Dette er så "basis" indstillingen, det kan være at den så skal have en kvart omgang den ene eller anden vej, men det kan du justere efter hver tur du tager... 8)

Hvis det ikke hjælper skal ,du nok checke dine ventiler :arrow:
Svar
#9
Jeg skrev en mail til thansen og spurgte om grundindstilling, fik følgende svar:

Citat:Kære kunde.

Blandingsskruen skal, som grundindstilling, stå 2½ omgang ud fra bundstilling.

Korrekt indjustering varierer fra scooter til scooter.

Med venlig hilsen / Best regards

T. Hansen Gruppen A/S


Jeg har skruet skruen ind igen og skruet den ud til nøjagtigt 2½ omgang(tror ikke den helt var det før),
nu kører scooteren perfekt igen.

Tror ikke jeg rører ved den skrue igen Griner
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
pexman Skrev:Her er en guide

1. Stil tomgangen så lavt som muligt
2. Justér luftskruen til den går højest i tomgang (der kan være lidt forsinkelse fra du drejer til motoren "fanger" det)
3. Justér tomgangen "ned igen"

Dette er så "basis" indstillingen, det kan være at den så skal have en kvart omgang den ene eller anden vej, men det kan du justere efter hver tur du tager... 8)

Hvis det ikke hjælper skal ,du nok checke dine ventiler :arrow:


Jeg mener da at man skal stille tomgangen så højst som muligt så den går jævnt i omdrejninger også derefter skrue på luftskruen; hurtigt HELT ind og derefer hurtigt en halvanden gang ud. Bliv så ved med at skrue indtil den tager flest omdrejninger og der efter stil tomgangen ned.
Svar
#11
Kristian12 Skrev:Jeg mener da at man skal stille tomgangen så højst som muligt så den går jævnt i omdrejninger også derefter skrue på luftskruen; hurtigt HELT ind og derefer hurtigt en halvanden gang ud. Bliv så ved med at skrue indtil den tager flest omdrejninger og der efter stil tomgangen ned.


Ja du mener sikkert meget kristian12,men min guide er den rigtige. :P
Spør du hellere din mekaniker.
Du har det med at forvire os med dine indlæg :roll:
Svar
#12
pexman Skrev:...men min guide er den rigtige. :P
Spør du hellere din mekaniker.
Hey!

Jep - Pexman har ret - guiden er korrekt (det er mig der har lavet den) :wink: Men den giver dig kun et udgangspunkt (grundinstilling), da motorer opfører sig forskelligt. Stiller du luftblandingen efter denne vejledning, så er du 90% på rette vej...
Hilsen - Henrik
tidl. CityScooter.dk
Svar


Forum spring: