Søg Garagen Hej Gæst! Register

Tilbud på Mobil olie
#1
Godt tilbud i denne uge i Harald Nyborg 4l Mobil synt fuldsyntetisk pris 199kr halv pris ca. ja 1l omkring 89kr 99kr så spar penge.

Indlæg og overskrift rettet.
/Energy
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
delos Skrev:Godt tilbud i denne uge i Harald Nyborg 4l Mobil synt fuldsyntetisk pris 199kr halv pris ca. ja 1l omkring 89kr 99kr så spar penge.

Indlæg og overskrift rettet.
/Energy


Jeg ku ikk drømme om at give min olie fra thansen Smil

Den får shell advance ultra, 130.- pr liter
"Mongo only pawn...in game of life!"
Svar
#3
Jae for 1l. det her er for 4l, så lidt sparer man, ca. 321kr.

Indlæg rettet.
/Energy
Svar
#4
Giver 100 kr for 2x1 liter Motul semisyntetisk. Kører kun på den på familiens 2-taktere, og det er normalpris (dagspris).
Svar
#5
Ja meget godt men fuldsyntetisk er best ligsom vin du ved Idé

Indlæg rettet.
/Energy
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Nej, fuldsyntetisk er ikke bedst uanset hvad.

Fuldsyntetisk er bedst hvis du kører med tunede scootere.

Semisyntetisk er fint til en standard scooter. PGO anbefaler direkte Motul semisyntetisk.

Mineralsk olie indeholder for mange plantefibre - det kan kun anbefales til en Puch Maxi.

Men olie er for mange en religion, så hver sin mening. Rent kemisk/mekanisk er der ikke noget der understøtter din holdning.

De fleste forhandlere vil gerne pushe den dyre olie, de tjener jo mest på dem.

Jeg har så en ærlig forhandler, og det kan jeg kun være glad for.

Rexman
Svar
#7
Ja alle har ret til at købe hvad de vil bare der kommer olie på Udråbstegn

Indlæg rettet.
/Energy
Svar
#8
Rexman Skrev:Nej, fuldsyntetisk er ikke bedst uanset hvad.

Fuldsyntetisk er bedst hvis du kører med tunede scootere.

Semisyntetisk er fint til en standard scooter. PGO anbefaler direkte Motul semisyntetisk.

Mineralsk olie indeholder for mange plantefibre - det kan kun anbefales til en Puch Maxi.

Men olie er for mange en religion, så hver sin mening. Rent kemisk/mekanisk er der ikke noget der understøtter din holdning.

De fleste forhandlere vil gerne pushe den dyre olie, de tjener jo mest på dem.

Jeg har så en ærlig forhandler, og det kan jeg kun være glad for.

Rexman

Du er godt klar over, at du er i 4T forummet ik' ?
Svar
#9
Man kører med den olie håndbogen foreskriver og ikke andet..
Jo selvfølgelig er man fri til at vælge mærke som man vil, men viskositeten skal være som opgivet..
Der er nogle tollerancer i motoren nøje udregnet, og de er kommet frem til at den olie vil køre bedst på lige netop den std. motor.

Smider du fuldsyntetisk på bliver viskositeten alt for flydene og motoren vil begynde at få et højt olieforbrug hvilken jo ikke var en del af planen.
Så hold jer bare til 10w-40 og lad være at tro at motoren holder dobbelt så længe fordi i smider 0w-40 på.. så hellere bare skifte olien oftere hvis i syns at det er en fantastisk idé. i kan faktisk skifte olie mange gange før det løber op i den dyre pris en fyldsyntetisk olie koster.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Jo ok, men i min håndbog står nul om olie. Har en kymco agillity.
Svar
#11
delos Skrev:Jo ok, men i min håndbog står nul om olie. Har en kymco agillity.

I manulalen står der: Brug udelukkende Fuldsyntetisk Multigrade 10W-40 4-t motor olie. Det betyder dog ikke iflg. Kymco Tyskland, at man ikke kan bruge semisyntetisk eller en fuldsyntetisk 0W-50 for den sags skyld ( så koldt bliver det næppe herhjemme, at en 0W skulle blive nødvendig) Hvis den står ude om vinteren i nordlige himmelstrøg, anbefales, at man prøver f.eks. en 5W-40. Kymco, fylder selv semisyntetisk olie på deres maskiner, ved levering Fortvivlethock:
@xander79: Hvorfor skulle viskositeten i en fuldsyntestisk SAE 10W-40 blive mere "flydende" end i en semisyntetisk SAE 10W-40. SAE (Society of Automotive Engineers) er jo netop den norm, der angiver hvor "flydende" olien er/bliver ved en given temperatur, og har intet med kvaliteten eller indholdet i olien at gøre. Forskelle i kvalitet og indhold fremgår bla. af API- betegnelserne. En liste over, hvad bogstverne efter API står for, findes her:
http://www.q8.dk/q8/frames.html?side=erh...liste.html
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#12
mongo Skrev:Jeg ku ikk drømme om at give min olie fra thansen Smil

Hvad er der galdt med olien fra Thansen?

Hvem har fortalt dig historier?
Piaggio Skipper 150 cc - 13,1 hk på rullefelt (Totalskadet)
Piaggio Skipper 150 cc - Købt 12-10-2010
Svar


Forum spring: