Søg Garagen Hej Gæst! Register

Gearing
#1
Hey Folkens

Så fik jeg sku alligevel brug for lidt hjælp Grin

Nogen der kan hjælpe med, at definere hvordan og hvorledes det er med gearinger?

Jeg vil nemlig sætte Højere gearing i, men skal man sætte Primær gearing i eller sekundær?

Håber der er en der kan hjælpe mig med at gennemskue hvilken jeg skal vælge her:
http://www.malossi.com/Catalogo/Cata_Mai...=undefined

Mvh

//Boss
Piaggio Skipper 150 cc - 13,1 hk på rullefelt (Totalskadet)
Piaggio Skipper 150 cc - Købt 12-10-2010
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
hej...

du kan skife primær til er størrer så kører den hurtigere Smil

(har en liggene hvis du er intra :O)


/Sukedk2001
Svar
#3
sukedk2001 Skrev:hej...

du kan skife primær til er størrer så kører den hurtigere Smil

(har en liggene hvis du er intra :O)


/Sukedk2001

1 Det er ikke til en Runner, men en Piaggio Skipper 150 cc.

2 Jeg kan ikke rigtig bruge dit svar, da jeg godt ved at jeg skal have en større i, men ikke ved hvilken.
Piaggio Skipper 150 cc - 13,1 hk på rullefelt (Totalskadet)
Piaggio Skipper 150 cc - Købt 12-10-2010
Svar
#4
De fleste vælger primær (remskiveaksel + mellemhjul), da de er de billigste pga. mindre gods end sekunder (baghjulsaksel + mellemhjul).

Malossi's 14/39 (21,27%) ville nok være et godt valg, den har nummer: M679080
Det giver ca 15km/t. på toppen, og behagelige rpm. når man cruiser hurtigt derudaf.

Edit : Arr pis da, en Skipper.. Græder Jeg kigger lige i et tysk scooterkatalog.
Svar
#5
Boss Skrev:1 Det er ikke til en Runner, men en Piaggio Skipper 150 cc.

2 Jeg kan ikke rigtig bruge dit svar, da jeg godt ved at jeg skal have en større i, men ikke ved hvilken.


nååå oki, troede det var til din runner. sorry :roll:
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Energy Skrev:De fleste vælger primær (remskiveaksel + mellemhjul), da de er de billigste pga. mindre gods end sekunder (baghjulsaksel + mellemhjul).

Malossi's 14/39 (21,27%) ville nok være et godt valg, den har nummer: M679080
Det giver ca 15km/t. på toppen, og behagelige rpm. når man cruiser hurtigt derudaf.

Hvad vis det skal være lidt højere?

Og hvad med "presning" osv?
Piaggio Skipper 150 cc - 13,1 hk på rullefelt (Totalskadet)
Piaggio Skipper 150 cc - Købt 12-10-2010
Svar
#7
Energy Skrev:De fleste vælger primær (remskiveaksel + mellemhjul), da de er de billigste pga. mindre gods end sekunder (baghjulsaksel + mellemhjul).

Malossi's 14/39 (21,27%) ville nok være et godt valg, den har nummer: M679080
Det giver ca 15km/t. på toppen, og behagelige rpm. når man cruiser hurtigt derudaf.

Det vil sige at så ville du godt følges med mig til DHS, hvis jeg fik sådan en smidt på ? (62+15=77) Har I den på lager ? Så tager jeg sq turen over imorgen, og overnatter på hotel i Århus.

Dutch
Svar
#8
EDIT: Det er til en Piaggio Skipper 150 cc!
Piaggio Skipper 150 cc - 13,1 hk på rullefelt (Totalskadet)
Piaggio Skipper 150 cc - Købt 12-10-2010
Svar
#9
Malossi : M679614, (15/41). sekundær.
Polini : P2021387, (14/29) primær.

Begge kan købes ved http://www.scootercenter.com
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Energy Skrev:Malossi : M679614, (15/41). sekundær.
Polini : P2021387, (14/29) primær.

Begge kan købes ved http://www.scootercenter.com

Primær er det den hvor remskiver sidder på?

Hvordan kan jeg se på de tal hvad jeg får ud af det?

Skal de "presses"? - Og hvad skal presses?
Piaggio Skipper 150 cc - 13,1 hk på rullefelt (Totalskadet)
Piaggio Skipper 150 cc - Købt 12-10-2010
Svar
#11
Boss Skrev:Primær er det den hvor remskiver sidder på?

Hvordan kan jeg se på de tal hvad jeg får ud af det?

Skal de "presses"? - Og hvad skal presses?

1. Jeps.

2. http://www.stalkerzone har en gearing-omregner på siden.

3. Ja, primæraksel skal gennem lejet i gearskjoldet, og både primær og sekundær skal have presset mellemhjulet på mellemhjulsakslen. det kan lade sig gøre at "tæske" det fra og sammen, med en kobberhammer, presse det i en skruestik, el. bruge en hudraulisk presse.
Primærakslen plejer jeg dog at daske i gearskjoldet med en bette plastikhammer, efter at have varmet lejet en smule op.
Svar


Forum spring: