Søg Garagen Hej Gæst! Register

Sløv start!
#1
OK, vel hjemme igen skulle jeg lige bruge dyret efter 3½ uges stilstand i sin lune stald.

Ikke om den gad give så meget som et enkelt host! Fortvivlethock:

Det tog mig 5 min. med samtlige de efterhånden tillærte fif med pumpning af gashåndtag, kick under el-start osv.

Og der var også som om der ingen kompression var!
Kickstarteren kunne køres hele vejen igennem med hånden, uden at der var den typiske kompressionsfase undervejs.
Der var forskelle undervejs, men ikke, som jeg erindrer, egentlig modstand.

Efter en kort pause kom krabaten dog i gang, og kunne så holde den gående i tomgang uden hjælp. Normalt har den ellers en tendens til at skulle hvae lidt hjælp på tomgangen i starten.

Har det bare været karburatoren der var blevet knastør efter al den lediggang, eller .. ?

Det med ingen modstand på kick-pedalen har jeg set før. Er alle ventiler låst/efterladt i åben tilstand eller hvad ?

Da jeg først kom afsted, kørte alt som normalt, og efter en flere timers pause her til aften startede den gladeligt på el med det samme!
Vi har de politikere, vi fortjener. 'Nogen' har stemt på dem! Men så er der alle de politikere, som vi ikke kan gøre noget ved. DJØF'erne i embedsvældet!
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
Det er højst sandsyneligt, at olien inde i cylinderen er drevet ned i sumpen, så derfor fiser noget af kompressionen forbi stempelringe og især skraberingen, som jo sørger for at holde olien på den rigtige side at ringene. Efter opstart er der så kommet olie op til skraberingen igen, og så kommer kompressionen tilbage.
Sådan er det også tit når de skal startes op første gang, efter at have stået på lager i flere måneder.
Svar


Forum spring: