Søg Garagen Hej Gæst! Register

Giantco Sprint 70cc
#1
Nu er 70 ccm cylinder og ubegrænset cdi bestilt 8) og modtager den, den 20. juli.
Men har ikke bestilt udstødning, så kom til at tænke på Kan man godt køre med original udstødning og 70 ccm cylinder?

M.V.H
Jean
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
big7000 Skrev:Nu er 70 ccm cylinder og ubegrænset cdi bestilt 8) og modtager den, den 20. juli.
Men har ikke bestilt udstødning, så kom til at tænke på Kan man godt køre med original udstødning og 70 ccm cylinder?

M.V.H
Jean

Ja
Pensioneret knallertforhandler af guds nåde.
Svar
#3
Havde bare hørt at den ikke kunne komme af med røgen, for den var for lille
Svar
#4
big7000 Skrev:Havde bare hørt at den ikke kunne komme af med røgen, for den var for lille
Alt er relativt, den kan køre med den men f.eks en sportspotte vil gøre det sådan at du mærker mere effekten af cylinderen.
Pensioneret knallertforhandler af guds nåde.
Svar
#5
big7000 Skrev:Nu er 70 ccm cylinder og ubegrænset cdi bestilt 8) og modtager den, den 20. juli.
Men har ikke bestilt udstødning, så kom til at tænke på Kan man godt køre med original udstødning og 70 ccm cylinder?

M.V.H
Jean

Det kan du sagtens ja..
Eftersom det er en 4takter så har udstødningen ingen betydning, da volumen er så lille, du vil ku smide langt større ccm på før du skal til at skifte udstødning.
En tommelfinger regel, en tomme pr. 100hk

Og det eneste du vil få ud af at skifte, er mere støj
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
okay Grin tak 8)
Svar
#7
Men tror stadig ikke at det ville skade at skifte til en bedre udstødning!
Svar
#8
xander79 Skrev:Det kan du sagtens ja..
Eftersom det er en 4takter så har udstødningen ingen betydning, da volumen er så lille, du vil ku smide langt større ccm på før du skal til at skifte udstødning.
En tommelfinger regel, en tomme pr. 100hk

Og det eneste du vil få ud af at skifte, er mere støj

Det er ikke helt korrekt det du skriver, den formel bruges til bla. biler og MC, en scooter er noget helt andet. Mange leveres med en hårdt lyddæmpet udstødningsrør med en katalysator indbygget. Der giver det meget at skifte til f.eks en sportspotte. Da jeg hev katalysatoren og det halve af lyddæmperens indhold af min Regal Raptor, gav det et væsentligt bedre træk og højere topfart.
Pensioneret knallertforhandler af guds nåde.
Svar
#9
Lund Skrev:Det er ikke helt korrekt det du skriver, den formel bruges til bla. biler og MC, en scooter er noget helt andet. Mange leveres med en hårdt lyddæmpet udstødningsrør med en katalysator indbygget. Der giver det meget at skifte til f.eks en sportspotte. Da jeg hev katalysatoren og det halve af lyddæmperens indhold af min Regal Raptor, gav det et væsentligt bedre træk og højere topfart.

Det er så ikke korrekt det du skriver.
Den formel gælder for 4taktere generelt.
og da giantco hverken kører med kat eller særlig dæmpning så har det intet at sige..
Og da det er en giantco vi snakker om føler jeg intet behov for at blande andre køretøjer ind i den samtale.
Og en giantco 4takt scooter fungere på eksakt samme måde som enhver anden 4takter.
Og std. udstødningen er mere end stor nok til at håndtere et 70ccm tun og for den sags skyld også et 90ccm tun.
Så den eneste gyldige grund til at smide en tunpotte på med samme størrelse forrør er kun at man vil få mere mc lyd ud af det og intet andet.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
xander79 Skrev:og da giantco hverken kører med kat eller særlig dæmpning

Der er da kat på Giantco.
Dans er for mænd der ikke har råd til at stå i baren.
Svar
#11
karlsen Skrev:Der er da kat på Giantco.

Det er der ikke nej..
Svar
#12
xander79 Skrev:Det er der ikke nej..

Du ved da også alt xander Griner
Svar


Forum spring: