Søg Garagen Hej Gæst! Register

Mystisk problem på en BiG Max
Jeg har for en gangs skyld rodet med en BiG Max idag. Problemet med den, var at ejeren fik stjålet varioskjold og vario/kobling, og derfor skulle have monteret nye dele på den. Det mente jeg at jeg godt kunne klare, da motoren er den samme som på big'en. Og det gik også godt, lige til det nye varioskjold, skulle have nye kickstarterdele i.

Jeg monterede alt korrekt (kiggede endda efter mit eget, for at være sikker Smil ), men kunne ikke få den fjollede kickstarter til at slå tilbage efter scooteren blev startet. Så skjoldet røg af og på 4-5 gange uden det blev bedre, aha tænkte jeg så Smil. Jeg sætter da bare mine dele, over i det nye skjold. Det hjalp heller ikke en disse. Det eneste jeg ikke tænkte på at gøre, var at sætte mit varioskjold med en fungerende kickstarter på BM'ern, direkte over. :oops: Jeg var måske blevet en smule gal over det ikke virkede, at jeg helt glemte den lette løsning.

Alt er altså nyt i det skjold, men kickstarteren vil stadig ikke slå tilbage. Nogen forslag til hvad der kan være galt. Jeg synes jeg har prøvet alt, for at få den til at fungere.

Efter godt 3½ times roderi(plejer kun at tage en ½ time) skulle han hjem og hente sine børn til weekendbesøg, så vi smækkede skjoldet på igen uden at kicksteren er blevet bedre. Jeg kan ikke forstille mig at det skal slides til, for at virke?? Måske en støbefejl er skyld i problemet(der hvor fjederen skal sidde, eller i hullet til halvmånen?).
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

Der skal være pakning mellem varioskjold og blok, måske er det det?

Ellers prøv at fjerne en schimskive og se om det dur.
Piaggio Skipper 150 cc - 13,1 hk på rullefelt (Totalskadet)
Piaggio Skipper 150 cc - Købt 12-10-2010
Svar
Boss Skrev:Der skal være pakning mellem varioskjold og blok, måske er det det?

Ellers prøv at fjerne en schimskive og se om det dur.

Der sad ikke nogen pakning på da vi fik skjoldet a', men han havde taget den åndsvage gummipakning med fra Thansen. Jeg har prøvet den engang, og den duede ikke til en skid. Og det gjorde den så heller ikke på BM'ern. Der kunne drev og gribehjul, ikke fange hinanden, da den var kommet på. Næ, det skal være "pappakningen", den du'r. Smil

Scimskive kan måske være problemet, men så burde kickstarterdrev og gribehjul jo egentlig have ramt hinanden, før vi skilte det ad? Eller måske er det manglen på "pappakningen", der er årsagen?
Svar
Medbringerens fjeder skal smøres, og både medbringer og halvmåne skal været nye (el. slidt til sammen fra ny af).
Har du strammet fjederen helt til ?
Svar
Energy Skrev:Medbringerens fjeder skal smøres, og både medbringer og halvmåne skal været nye (el. slidt til sammen fra ny af).
Har du strammet fjederen helt til ?

Alt indmad er nyt i varioskjoldet og det var fedtet godt ind, men jeg gav det lidt mere. Jeg satte fjederen i det ene hak på halvmånen og "krogen" på den tap der sidder oven over halvmånen. Det burde jo være nok?? Det virker ihvertfald på Big'en.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

Jps Skrev:Alt indmad er nyt i varioskjoldet og det var fedtet godt ind, men jeg gav det lidt mere. Jeg satte fjederen i det ene hak på halvmånen og "krogen" på den tap der sidder oven over halvmånen. Det burde jo være nok?? Det virker ihvertfald på Big'en.

Fjederen skal jo lige drejes en omgang inden du hægter den, ellers er den for slatten.
Svar
Energy Skrev:Fjederen skal jo lige drejes en omgang inden du hægter den, ellers er den for slatten.

Gjorde jeg også, men måske alligevel ikke nok. Skal siges at han havde købt fjeder, halvmåne og kickstarterdrevet hos KGI(originalt ??).

Og jeg har hans fjeder i mit skjold nu, og kickstarteren fjedre fint tilbage på min. Og han har min relativt nye fjeder(original) i sit skjold, og der virker den ikke??
Svar
Jps Skrev:Gjorde jeg også, men måske alligevel ikke nok. Skal siges at han havde købt fjeder, halvmåne og kickstarterdrevet hos KGI(originalt ??).

Og jeg har hans fjeder i mit skjold nu, og kickstarteren fjedre fint tilbage på min. Og han har min relativt nye fjeder(original) i sit skjold, og der virker den ikke??

Nogen gange går det bare træls, og så skal man massere det og snaske det godt ind, før det virker nogenlunde tilfredsstillende.
Svar
Energy Skrev:Nogen gange går det bare træls, og så skal man massere det og snaske det godt ind, før det virker nogenlunde tilfredsstillende.

Kunne jo være støbefejl?. Feks hullet til halvmånepinden(til kickstarteren) der er en smule skævt og derved forhindre at kickstarteren ryger på plads??
Svar

Kunne godt tænke mig at vide om der er forskel på variatorskjoldet på BiG Max og Dr. BiG. BiG Max'en er fra 98, og min er jo en 2001'er. Jeg kan ikke se nogen forskel, men et eller andet, må der være??

Vi prøvede jo desværre ikke den lette løsning, med at bytte om Ked af det. Men regner med at gøre det i løbet af ugen, da den kickstarter skal virke.
Svar
Jps Skrev:Gjorde jeg også, men måske alligevel ikke nok. Skal siges at han havde købt fjeder, halvmåne og kickstarterdrevet hos KGI(originalt ??).

Nå så må den gamle komme med ideer, er de to rørsplit styr i blokken? Hvis ikke kan det være det der driller, hvad med griberhjulet på krumtappen, sidder den i den rette afstand som den skal eller er der forvildet sig nogle skiver imellem eller for langt gliderør? Er der meget slør i bøsningen hvor kickakslen går gennem skjoldet? Hvis i med ny bøsning eller kickaksel. PGO har en fandens kicksystem :twisted:
Pensioneret knallertforhandler af guds nåde.
Svar
Jps Skrev:Kunne godt tænke mig at vide om der er forskel på variatorskjoldet på BiG Max og Dr. BiG. BiG Max'en er fra 98, og min er jo en 2001'er. Jeg kan ikke se nogen forskel, men et eller andet, må der være??

Vi prøvede jo desværre ikke den lette løsning, med at bytte om Ked af det. Men regner med at gøre det i løbet af ugen, da den kickstarter skal virke.

Der er ikke forskel på dækslerne, lige et sidespor, jeg kan se pointene er væk, hvorfor kan man så ikke rette? Den funktion manglede jeg da min computer hikkede og to halvfærdige indlæg røg afsted.
Pensioneret knallertforhandler af guds nåde.
Svar

Forum spring: