Søg Garagen Hej Gæst! Register

Den blev våd!
#1
Så fik jeg ved et uheld lejlighed til at teste dyret under lidt mere våde forhold.

På vej ad en sti i Ballerup lå der en større sø tværs over det hele. Ikke noget problem, tænkte jeg, dem har jeg været igennem så mange af.
Ikke noget med en bro eller noget. Blot en lavning i terrænet.

Men altså, den her viste sig at være henved 10 cm dyb! Fortvivlethock:

OK, turen ned og op var ganske blød, men selvfølgelig kørte jeg stadig med en 25-30 km/t. :twisted:

Der rejstem sig en veritabel mur af vand foran mig, så jeg havde svært ved at se sporet på den anden side.
Og efterfølgende var der lige et mærkbart svæt, der fra hjelmen løb ned ad nakken på mig.
(På nær turen ned ad nakken tog regntøjet det hele ovenfor anklerne og fødderne havde jeg puttet i plasticposer! Smil) )

Men igennem kom jeg uden at vælte. Og maskinen havde ikke tendenser til at sætte ud efterfølgende.

Gad vide, hvordan en Puch Maxi el. lign. uden beskyttet luftindtag havde sagt til den omgang
Vi har de politikere, vi fortjener. 'Nogen' har stemt på dem! Men så er der alle de politikere, som vi ikke kan gøre noget ved. DJØF'erne i embedsvældet!
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
Sikke en oplevelse Fortvivlethock:

For at blive i det våde element, så skal jeg da ellers love for at jeg blev våd da jeg kørte hjem fra arbejde i dag.
Jeg kører ca. 11 km og det tager omkring 25 minutter, og mit regntøj var ikke vandtæt. Ked af det
• PGO T-Rex Januar 2005 - Maj 2014 ca. 42000 km.
• PGO Dr. Big Maj 2014 -
Svar
#3
Har også prøvet noget af det du beskriver! Hotten fungerede stadig efter Grin
Svar
#4
Kristian12 Skrev:Har også prøvet noget af det du beskriver! Hotten fungerede stadig efter Grin

I skal huske at tørre jeres scooter af, efter sådan en regnvejrs dag, fælge og udstødning med tør klud.
ellers kommer rust. :wink:
Svar
#5
pexman Skrev:I skal huske at tørre jeres scooter af, efter sådan en regnvejrs dag, fælge og udstødning med tør klud.
ellers kommer rust. :wink:

Min er da ikke rustet endnu!
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
pexman Skrev:I skal huske at tørre jeres scooter af, efter sådan en regnvejrs dag, fælge og udstødning med tør klud.
ellers kommer rust. :wink:
Det er ikke det første man tænker på når man er sjask våd efter en køretur. :wink:
• PGO T-Rex Januar 2005 - Maj 2014 ca. 42000 km.
• PGO Dr. Big Maj 2014 -
Svar
#7
Bozzie Skrev:Sikke en oplevelse Fortvivlethock:

For at blive i det våde element, så skal jeg da ellers love for at jeg blev våd da jeg kørte hjem fra arbejde i dag.
Jeg kører ca. 11 km og det tager omkring 25 minutter, og mit regntøj var ikke vandtæt. Ked af det

Det skulle vel ikke være det regnsæt fra T-Hansen med et refleks "V" bagpå? :roll:

Jeg plejer at opleve tre ting når jeg kører i sådan et møgvejr som idag.

  1. Sædet er vådt så jeg lyn hurtigt bliver våd bag i.
  2. Lynlåsen er ikke hundrede procent afskærmet af den "flap" der skal dække den så jeg ender med at blive våd på mavsen,
  3. Mens jeg kører samler der sig, uden jeg lægger mærke til det, en lille sø i buksefolderne mellem benene. Efter et stykker tid trænger vandet igennem og jeg får våde/kolde n****r...

Pointen må være at et regnsæt skal være vand-TÆT og ikke bare vandafvisende Griner

/stoiss
PGO T-REX 110 (årgang '04), tidligere ejer af Kreidler Florett (årgang '77)

PGO > Giantco/CPI - nuff said :P
Svar
#8
pexman Skrev:I skal huske at tørre jeres scooter af, efter sådan en regnvejrs dag, fælge og udstødning med tør klud.
ellers kommer rust. :wink:

Det er da vist noget af en håbløs affære!
Det er jo ikke kun udstødning og fælge der er våde, men også alt det metal og de skruer der IKKE kan ses der er våde.

Det er langt værre om vinteren, hvor alt er konstant vådt dag efter dag og især hvis der er rester efter glatføre bekæmbelse; så tager rusten rigtig fat.
--
Hilsen Ole
Svar
#9
OlePagh Skrev:Det er da vist noget af en håbløs affære!
Det er jo ikke kun udstødning og fælge der er våde, men også alt det metal og de skruer der IKKE kan ses der er våde.

Det er langt værre om vinteren, hvor alt er konstant vådt dag efter dag og især hvis der er rester efter glatføre bekæmbelse; så tager rusten rigtig fat.


Noget skal man da lave på en regnvejrsdag 8) Idé
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Er lige kommet hjem fra en 30 km 's tur i silende regn. Og det eneste sted jeg blev rigtigt våd var på bagdelen, da vandet havde besluttet sig for at trænge ind der. Smil. Mine hansker var gennemblødte, så en vridning gav vel en 2-3 dl vand Smil. Men ikke særlig sjovt at køre i halvmørke og på mørke våde vejbaner.
Svar
#11
pexman Skrev:I skal huske at tørre jeres scooter af, efter sådan en regnvejrs dag, fælge og udstødning med tør klud.
ellers kommer rust. :wink:
Kan man egentlig "undervognsbehandle" scooteren?
Svar
#12
Zarathustra Skrev:Kan man egentlig "undervognsbehandle" scooteren?

Tjaa.... der er vist ikke nogen scootere der er behandlet mod rust, så en gang Tectyl eller lign. er nok det bedste middel mod rust i/på scooteren.

Min egen har indtil nu kun fået klar Tectyl udvendigt, men i løbet af sommeren skal jeg have skjolde af, og så kommer der en bøtte tectyl for enden af kompressoren. Med lidt held får jeg fordelt dåsen over det meste af scooteren både udvendigt og i rør (og sikkert også området omkring ;-)

Og jeg tror egentlig ikke selve metal skelettet på en kineser og de andre er meget forskellige mht. rust - den eneste forskel i den retning er nok styrken/kvaliteten af malingen.
/Botnakken
Svar


Forum spring: